روزنامه هاآرتص:

رژیم صهیونیستی از ترس اقدام نظامی مقاومت، به فکر رشوه افتاده است

روزنامه هاآرتص اعلام کرد که مسئولان سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی از ترس تحرکات نظامی مقاومت، برای دادن امتیازهای اقتصادی به غزه از جمله افزایش تعداد مجوزهای کار در داخل خط سبز و صدور مجوز ورود مواد و تجهیزات برای بازسازی قایق‌ها و زیرساخت ارتباطات برنامه ریزی می‌کنند.

رژیم صهیونیستی از ترس اقدام نظامی مقاومت، به فکر رشوه افتاده است

این روزنامه نوشت، هدف از این اقدام کاهش شدت بحران اقتصادی در غزه و حفظ آرامشی است که از زمان عملیات اخیر اسرائیل علیه غزه بر این منطقه حاکم شده است.

هدف دیگر ایجاد فشار داخلی از سوی ساکنان غزه بر حماس برای ممانعت از تحرک نظامی است که احتمالاً به لغو چنین اقداماتی منجر شود.

این روزنامه اعلام کرد، ۱۰۰۰۰ کارگر و تاجر از غزه مجوز کار در داخل خط سبز را دارند و مسئولان سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی خواهان افزایش این مجوزها هستند. اختلافاتی در داخل دستگاه‌های امنیتی اسرائیل درباره تعداد مجوزهای مطلوب وجود دارد.

به نوشته این روزنامه، رژیم صهیونیستی مشغول مذاکراتی با سازمان ملل درباره صدور مجوز ورود مواد و تجهیزات به غزه است؛ تجهیزاتی که اسرائیل نگران است در ساخت موشک‌ها و پهپادها استفاده شود.

نمایندگان سازمان ملل تلاش خواهند کرد تا از این تجهیزات تنها برای اهداف غیرنظامی استفاده شود.

این روزنامه نوشت، همچنین قرار است مجوزهای ساکنان غزه برای نماز خواندن در مسجد الاقصی تمدید شود. براساس این مجوزها به ساکنان غزه در راستای شروط مشخصی اجازه نماز خواندن در مسجد الاقصی داده می‌شود. مسئولان امنیتی و نظامی اسرائیلی معتقدند بهتر است اوضاع ساکنان غزه از نظر مالی بهتر شود.

یک منبع امنیتی اعلام کرد، در صورت ارائه چنین امتیازاتی ساکنان غزه بر حماس برای حفظ آتش‌بس فشار خواهند آورد.

هاآرتص نوشت، این موضع با اظهارات اخیر درباره اینکه بازسازی غزه مشروط به آزادی سربازان اسرائیلی از سوی حماس است مغایرت دارد.

منابع امنیتی اسرائیل می‌گویند باید صرف نظر از مسائل مطرح شده دیگر، مانع وخامت اوضاع اقتصادی غزه شد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها