یک گروه تحقیقی کره جنوبی اعلام کرد،

کره شمالی تلاش می‌کند تا اعدام‌هایش را مخفی کند

یک گروه محقق مستقر در سئول گفت که کره شمالی در سال‌های اخیر تلاش کرده تا از افشای اطلاعات اعدام‌های خود در ملاء‌عام به جهان خارج جلوگیری کند و این نشان می‌دهد که پیونگ یانگ ممکن است نگران سابقه حقوق بشری خود در بررسی‌های بین‌المللی باشد.

کره شمالی تلاش می‌کند تا اعدام‌هایش را مخفی کند

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این گروه محقق به نام "کارگروه عدالت انتقالی" مستقر در سئول همچنین تصاویر ماهواره‌ای و شواهد ۲۳ مورد اعدام در ملاءعام را در دوران کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی مورد ارزیابی و تحلیل قرار داده است.

این گروه محقق در گزارشی که روز چهارشنبه منتشر شد، گفت: فراریان کره شمالی گفتند که اعدام‌ها در مکان‌های تحت نظارت دقیق انجام شده و مقام‌های این کشور به شدت مراقبند که هیچ اطلاعاتی به خارج درز نکند.

این گروه غیردولتی که به مستندسازی نقض‌های حقوق بشری می‌پردازد و به دنبال برقراری عدالت برای قربانیان است، همچنین اعلام کرد: در سال‌های اخیر، به نظر می‌رسد که کره شمالی به صورت استراتژیکی مکان‌هایی را به دور از مرز برای انجام اعدام‌ها در نظر گرفته و انتخاب کرده است. نظارت و کنترل بر حاضران در مراسم اعدام تشدید می‌شود تا از انتشار اطلاعات اعدام‌های عمومی در خارج از کشور جلوگیری به عمل آید.

این گروه همچنین در گزارش خود آورده است: یافته‌های ما نشان می‌دهد که دولت کیم جونگ اون این اقدام را به عنوان پاسخی به افزایش نظارت بین‌المللی به مسائل حقوق بشری‌اش انجام می‌دهد.

اسناد و مدارک فراری‌های کره شمالی را به احتمال زیاد نمی‌شود به صورت مستقل تایید کرد چون کره شمالی دسترسی به مدارک و افراد را به شدت تحت کنترل دارد.

کره شمالی مدت‌هاست که به استفاده از کشتار اعضای کابینه و دولت برای حفظ ترس و وحشت در میان مردمش متهم است و در گذشته نیز کیم جونگ اون به ارتکاب چنین قتل‌هایی دست زده که کشتن و سر به نیست کردن شوهر عمه‌اش در سال ۲۰۱۳ یکی از این موارد محسوب می‌شود.

کره شمالی می‌گوید که به حقوق بشر احترام می‌گذارد و اتهامات وارده را درباره نقض این روند رد می‌کند و آن را دروغ‌هایی از سوی فراری‌ها می‌داند.

دیده‌بان حقوق بشر روز پنجشنبه نیز این نگرانی را بازگو و کیم را به انزوای بیشتر از هر زمان دیگر کشورش از طریق انجام اقدامات غیر ضروری و شدید متهم کرد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها