مدیر آژانس: با ایران در خصوص تاسیسات کرج به توافق رسیدم

ایران و آژانس توافق کردند/ یک گام تا احیای برجام

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حصول توافق با سازمان انرژی اتمی ایران در خصوص نصب دوربین‌های نظارتی جدید در تاسیسات تولید سانتریفیوژ کرج را تایید کرد.

ایران و آژانس توافق کردند/ یک گام تا احیای برجام

رافائل گروسی روز چهارشنبه در توییتی نوشت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در روزهای آتی و بر اساس توافق امروز من با سازمان انرژی اتمی ایران، دوربین‌های نظارتی جدیدی در کارگاه سانتریفیوژ کرج نصب خواهد کرد.

وی در توییت دیگری نوشت: "این مسئله برای راستی‌آزمایی ذیل توافق هسته‌ای ایران حائز اهمیت خواهد بود. کارها برای رسیدگی به دیگر مشکلات برجسته پادمانی ادامه خواهد یافت."

تهران اجازه داد دوربین‌های جدید آژانس در مجتمع «تسا» در کرج جایگزین شود

آژانس: توافق با ایران پیشرفت بزرگی در فعالیت‌های نظارتی ما در این کشور است

نماینده روسیه تبریک گفت

باقری کنی: امکان پیشرفت مذاکرات با تعامل جدی همه وجود دارد

توییت سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به بیانیه سه کشور اروپایی

 در توییت سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارج آمده است: هر بیانیه‌ای درباره برجام که در آن به تقصیر آمریکا اشاره نشده باشد، صرفا بیان کننده اوج جهل صادرکنندگان آن نسبت به واقعیت است.

اگر تروییکای اروپایی می‌خواهد به عنوان یک شریک منصف جدی گرفته شود، باید مانند یک شریک منصف رفتار کند.

برای ایران، برجام آن زمانی از "درون تهی شد" که منافع وعده‌ داده شده آن محقق نشد. آن منافع باید بالاخره تحقق یابد.

دیپلمات‌های ارشد انگلیس، فرانسه و آلمان شامگاه دوشنبه در بیانیه ای مدعی شدند که پس از آغاز دور جدید مذاکرات، «ما ساعت‌ها تعامل داشته ایم و همه هیئت‌ها به ایران فشار آورده‌اند که منطقی باشد. اما تاکنون هنوز نتوانسته‌ایم به مذاکرات واقعی برسیم. ما در برخورد با مواضع جدید ایران که فراتر از برجام است، زمان گران‌بهایی را از دست می‌دهیم.» این ادعاها در حالی مطرح می شود که طرف‌های غربی به طور مشخص نمی‌گویند کدام بخش از خواسته ها و مطالبات ایران فراتر و مغایر با توافق هسته‌ای است.کشاندن این مباحث به فضای رسانه‌ای حاکی از عدم جدیت طرف غربی در گفت و گوهاست.

 واکنش مقام آمریکایی به توافق ایران و انرژی اتمی

یک مقام آمریکایی در واکنش به توافق ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفته چنانچه این توافق اجرا شود نشست فوق‌العاده‌ای در شورای حکام آژانس برای بررسی این مسائل قبل از پایان سال جاری میلادی تشکیل نخواهد شد.

نماینده آمریکا در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین ۲۰ روز پیش ایران را به عدم همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی متهم و ادعا کرده بود چنانچه این روال ادامه داشته باشد، شورای حکام آژانس برای رسیدگی به «این بحران» نشست فوق‌العاده تشکیل خواهد داد.

یک مقام آمریکایی که اشاره‌ای به نام او نشده در گفت‌وگو با رویترز گفته چنانچه توافق میان ایران و آژانس اتمی برای جایگزین کردن دوربین‌های نظارتی در کارگاه ساخت سانتریفیوژ در سایت کرج اجرا شود، پیش‌بینی نمی‌شود جلسه فوق‌العاده‌ای در شورای حکام آژانس برای رسیدگی به مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای ایران برگزار شود.

مقام آمریکایی در ادامه گفت: «چنانچه اقدامات تنش‌زای هسته‌ای دیگری از ایران سر بزند ما به نحو مقتضی واکنش نشان خواهیم داد.»

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 15
  • مری
    6

    چرا شما بدبختها همش امتیاز میدید هیچ موقع امتیاز نمیگیرید حتما یه زنی اونجا دوباره گریه کرده

    نظرات شما -
    • ناشناس
      8

      به همین خیال باشید!تازه نمایندگان امریکا دارن خودشونو برای تحریمهای بیشتر علیه ایران اماده میکنن،زهی خیال خام!وقتی به مسولان گوشزد میکنیم غنی سازی(۹۰)درصد و اجرایی کنن ،بعضی گوشها سنگینی میکنه!عزیز جان اینا همش حقه غربیها علیه ایران میباشد،خود اژانس بین المللی مسبب فتنه و حقه بازیه،۸سال بی وفایی و زخم خوردن از غربیها بس نیست!ته تهش جنگ از چه میترسید،عقب نشینی از مواضع خود=خفت و خواری و فشار بیش از حد غربها وامریکا و اسراعیل علیه ایران میباشد.-این خط این هم نشان .تمام. خبرفوری سانسور نکن!

  • ناشناس
    4

    خدایا شکرت

  • سیدعلی رفوزه ای
    4

    الان غربکدا کیه؟؟

  • کارشناس
    18

    توافق با آژانس یعنی یک قدم تا توافق برجام و قطعا برجام اجرا و تحریمها رفع خواهد شد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      ۸سال تمام با اژانس راه اومدیم !چیزی تغییر کرد بغییر فشارهای زیاد(تحریم بیشتر) از طرف مقابل (غرب و امریکا)!بعد۸سال هم اسراییل و اعراب منطقه برای ایران خط و نشان میکشن!!! مگه غیر از این هست.تو این مدت ۸سال چند بار با اژانس توافق کردیم ،ایا تحریمها کم شده؟ ایا فشار غربیهاو امریکا کم شده؟نه بابا جان اینا همش بازی پلیس بد ،پلیس خوبه .برای به زانو در اوردن ایرانه ،شک نکن.اگه واقعا کارشناس هستی منطقی تر ،تفکر کن.عزت زیاد

    • ناشناس
      0

      مگه ما بخیلیم که چوب لای این و ان بزاریم ،انچیزی که عیان است چه حاجت به بیان است.

    • ناشناس
      0

      اینقدر ساده تشریف دارین که نمیدانید منظور اصلی امریکا و غرب چیست ،اصل مطلب این است که انها (طرف مقابل برجام)هم عقب نشینی کامل از مواضع هسته ای و هم سلاح موشکی ایران و در نهایت خل سلاح کامل ایران ،و در اخر هم کشوری شبیه به عراق کنونی .

  • ناشناس
    0

    مگر امتياز مثبتي گرفتين كه اين امتياز رو دادين؟؟؟؟!!!!

  • رضا
    2

    خوب شدبایدکوتاه بیان تابرجام اجرابشه

  • ناشناس
    0

    آمریکا و اروپا 5_6 تا موضوع دیگر را به ایران گوشزد کردن تا اونا رو ایران انجام نده هیچ تحریمی برداشته نخواهد شد، ....‌‌

  • ایرانی
    2

    نرمش قهرمانانه از سوی ایران داره شروع میشه در 5_6 مورد دیگه هم این نرمش را انجام بدن تحریمها برداشته خواهد شد.......‌‌

  • محمود
    3

    قبلا رئیسی میگفت چرا به برجام دلخوش کردید اینقده چوب لای چرخ روحانی گذاشتید و متلک بارش کردید و 8 سال پیر مردم رو درآوردید و دلار شد 25 تومن! رفاه ملت هیچ چیز تون نیست چون چون فقط میخواستید شرینی برجام به کام شما اصولگرایان باشه! تا اصلاح طلبها پایگاه مردمی نداشته باشند! این افکار شما به بهای بدبخت شدن ایرانی ها در 8 سال شد.

  • مهدوی
    3

    روحانی روحت شاد

  • فتح اله
    1

    کجایند آقایان دلواپس !!
    اگه شما آقای ذوالنوری از موضع قدرت میخواستی قد علم کنی دقیقا کجایی!!؟
    مدیر مسئول کیهان ، آقای شریعتمداری برادر نمیبینمت ، چطور در دوره روحانی به کمترین حرکت ، چندین صفحه مقاله مینوشتی دقیقا کجایی برادر!؟!؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها