طبق یک نظر سنجی

بیشتر عربستانی‌ها مخالف عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند

نتایج یک نظرسنجی نشان داد، تنها ۱۶ درصد از مردم عربستان عادی‌سازی روابط میان کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی را اقدام مثبتی می‌دانند.

بیشتر عربستانی‌ها مخالف عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند

به نوشته روزنامه عربی۲۱، نتایج یک نظرسنجی جدید که به درخواست موسسه واشنگتن و توسط یک شرکت تجاری مستقل منطقه‌ای در نوامبر ۲۰۲۱ انجام شد، موضعگیری مردم عربستان درباره برخی مسائل بین‌المللی از جمله عادی‌سازی ریاض با رژیم صهیونیستی را نشان داد.

طبق نتایج این نظرسنجی تنها ۱۶ درصد از مردم عربستان عادی‌سازی روابط میان کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی را اقدام مثبتی می‌دانند و در مقابل ۷۷ درصد از آنها آن را اقدامی منفی خواندند.

همچنین این نظرسنجی که به درخواست موسسه واشنگتن و توسط یک شرکت تجاری منطقه‌ای و مستقل در ماه نوامبر ۲۰۲۱ انجام شد، یک پیوند فرضی سه طرفه بین قدرت‌های بزرگ را نشان داد که برای عربستان اهمیت زیادی دارد.

نتایج نظرسنجی یاد شده نشان می‌دهد، نیمی از عربستانی‌ها روابط خوب با چین برایشان اهمیت دارد و در رتبه‌های بعدی ۴۴ و ۴۵ درصد آنها داشتن روابط خوب با آمریکا و روسیه برایشان اهمیت دارد و این آمار در طول سال‌های گذشته همواره ثابت بوده‌اند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • شهرام. ر
    1

    بد نیست که نظر مردم خودمون رو راجع به عادی سازی روابط با اسرائیل جویا شویم . لااقل کمتر از برادران عراقی ما دستشون به خون مردم ما آغشته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها