جایزه ۷۰ هزار دلاری برای شواهد مربوط به مسمومیت ناوالنی

تیم چهره اپوزیسیون روس اعلام کرد که برای اطلاعات درباره مسموم کنندگان او جایزه ۷۰ هزار دلاری در نظر گرفته‌اند.

جایزه ۷۰ هزار دلاری برای شواهد مربوط به مسمومیت ناوالنی

به گزارش شبکه خبری راشاتودی، بر اساس اعلام وبسایت جدید تیم الکسی ناوالنی، منتقد کرملین، شواهدی برای اثبات تئوری مطرح شده از سوی وی مبنی بر اینکه افرادی در سرویس خدمات امنیت فدرال روسیه او را مسموم کرده‌اند، مدنظر است.

در اوت سال گذشته میلادی، ناوالنی در پرواز به مسکو از تومسک بیمار شد که این مساله باعث شد تا هواپیما در اومسک در منطقه سیبری فرود اضطراری داشت باشد. پس از این فرود، او را به بیمارستان منتقل کردند و این منتقد سرسخت کرملین به کما رفت.

چند روز بعد و پس از درخواست‌های مکرر خانواده، ناوالنی را به برلین منتقل کردند و او در کلینیک "چریتی" تحت درمان قرار گرفت.

به گفته ناوالنی، وی با عامل اعصاب نوویچوک و به دستور کرملین مسموم شد. سال گذشته میلادی همچنین یک تحقیق و بررسی مشترک توسط "اینسایدر"، شبکه خبری سی.ان.ان، اشپیگل آلمان و موسسه آمریکایی-انگلیسی Bellingcat انجام شد و آنها مدعی شدند که سرویس اطلاعات فدرال روسیه سال‌ها به دنبال ناوالنی بود تا او را از سر راه بردارد.

این چهره اپوزیسیون روس انگشت اتهام را به سوی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه گرفته و او را مسئول مسموم شدن خود می‌داند. پزشکان روس اما این مساله را رد کرده‌اند که مسمومیت رخ داده است و کرملین نیز اطلاع داشتن از این توطئه را رد می‌کند.

اکنون، یک سال پس از تحقیقات که شامل استفاده از اطلاعات منبع باز و پایگاه‌های داده خریداری شده در بازار سیاه می‌شود، تیم ناوالنی به دنبال شواهد ویدئویی است. جایزه پیشنهادی پنج میلیون روبلی (۷۰ هزار دلاری) به سه بخش جداگانه تقسیم می‌شود که به هر کسی که بتواند ویدیویی از هتل یا اطلاعات قابل تایید در مورد مسمومیت و همچنین جزئیات در مورد آنچه متهمان در حال حاضر انجام می‌دهند، ارائه می‌شود و به شکل ارز دیجیتال است.

ناوالنی ژانویه ۲۰۲۱ پس از بازگشت از برلین در فرودگاه بین‌المللی مسکو دستگیر و به دو سال و هشت ماه حبس محکوم شده است؛ این حکم بابت نقض شرایط حکم تعلیق در سال ۲۰۱۴ به اتهام اختلاس ۴۱۵ هزار دلاری از دو شرکت است.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها