استقبال نامزد خاشقجی از بازداشت یکی از متهمان قتل او در فرانسه

نامزد روزنامه‌نگار منتقد سعودی از بازداشت یکی از متهمان قتل نامزدش توسط فرانسه استقبال کرد.

استقبال نامزد خاشقجی از بازداشت یکی از متهمان قتل او در فرانسه

به گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، خدیجه جنگیز، نامزد جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی با انتشار توییتی از بازداشت خالد بن عائض العتیبی، عضو سابق گارد سلطنتی عربستان و از متهمان پرونده قتل خاشقجی توسط فرانسه استقبال کرد.

وی در این توییت نوشت: فرانسه باید او را به خاطر جنایتش محاکمه کند یا به کشوری تحویل دهد که قادر و مایل به بازجویی و محاکمه او و هر کسی که دستور قتل جمال را صادر کرده است، باشد.

یک شبکه رادیویی فرانسه شامگاه سه‌شنبه گزارش داد که نیروهای امنیتی مظنون قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی را در فرانسه دستگیر کردند.

رادیو RTL فرانسه اعلام کرد که «خالد بن عید العتیبی»، یکی از اعضای سابق گارد سلطنتی سعودی، صبح روز سه شنبه در فرودگاه شارل دوگل در حالی که عازم ریاض بود، دستگیر شد.

منابع امنیتی و قضایی فرانسه نیز دستگیری یکی از مظنونان سعودی در قتل جمال خاشقجی در فرانسه طی روز سه‌شنبه هفتم دسامبر را تأیید کردند.

به گزارش RTL، خالد عید العتیبی یکی از اعضای تیم ترور خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول در تاریخ دوم اکتبر ۲۰۱۸ است.

شبکه رادیویی مذکور اعلام کرد که العتیبی پس از صدور حکم دستگیری به اتهام ترور از سوی ترکیه، تحت تعقیب اینترپل قرار دارد.

خاشقجی، روزنامه‌نگار عربستانی و ستون‌نویس واشنگتن پست در ۵۹ سالگی در داخل ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول در تاریخ دوم اکتبر ۲۰۱۸ کشته شد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها