۱۳۰ حمله هوایی به یمن در عرض ۵ روز با ۵۰ کشته و زخمی

یک مقام یمنی از 130 حمله هوایی جنگنده‌های سعودی به 9 استان یمن در پنج روز گذشته خبر داد.

 ۱۳۰ حمله هوایی به یمن در عرض ۵ روز با ۵۰ کشته و زخمی

یک مقام یمنی بدون ذکر نام خود به وبگاه المسیره گفت که جنگنده‌های ارتش سعودی در پنج روز گذشته ۱۳۰ مرتبه استان صنعاء و هشت استان دیگر را بمباران کرده‌اند.

به گفته او در این حملات حدود ۵۰ نفر کشته یا زخمی شده‌اند. او گفت که جنگنده‌های ارتش سعودی 26 مرتبه چهار محله شهر صنعاء را بمباران کرده‌اند که آخرین آن شب گذشته در محله «الاعتاب» رخ داد و یک گاراژ خودروهای سنگین و یک انبار سوخت هدف قرار گرفت.

این مقام یمنی تأکید کرد که نیروی هوایی ارتش سعودی در روزهای گذشته حملات علیه غیرنظامیان را در سایه سکوت جهانی افزوده‌اند. سخنگوی ائتلاف سعودی نیز در بیانیه‌ای مدعی شد که این حملات در چارچوب قوانین بین‌المللی صورت گرفته است.

شامگاه شنبه نیز یک انبار مواد غذایی در محله «الاعتاب» در شهر صنعاء هدف قرار گرفت. جنگنده‌های ائتلاف سعودی مناطق «النهضه»، «مذبح» و اطراف دانشکده نظامی و فرودگاه بین‌المللی صنعاء را نیز بمباران کردند که در مجموع ۱۳ نفر کشته و زخمی شدند.

در این خصوص یک منبع در وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن شب گذشته به خبرگزاری سبأنت گفت که صنعاء می‌تواند در زمان و مکان مناسب به تجاوزات ریاض و ابوظبی پاسخ دهد، ولی همچنان به صلح عادلانه و شرافتمندانه برای ملت یمن پایبند است، اما با این حال، تداوم تجاوز نظامی، محاصره فراگیر را نخواهد پذیرفت.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها