حمله نیروهای امنیتی میانمار به معترضان

نیروهای امنیتی میانمار امروز (یکشنبه) با یک خودرو به سمت جمعیتی از معترضان در یانگون، بزرگ‌ترین شهر این کشور، راندند و در نتیجه آن ده‌ها تن دستگیر و چند تن هم زخمی شدند.

حمله نیروهای امنیتی میانمار به معترضان

به گزارش خبرگزاری رویترز، اعتراضات ضد دولتی در میانمار با وجود کشته شدن بیش از ۱۳۰۰ تن از کودتای اول فوریه ۲۰۲۱ همچنان ادامه دارد. معترضان اغلب در گروه‌های کوچک صدای اعتراض خود را به سرنگونی دولت دموکراسی‌خواه آنگ سان سوچی، رهبر دوفاکتوی این کشور به گوش  نظامیان حاکم می‌رسانند.

اعتراضات امروز با حضور گسترده معترضان در یانگون چند دقیقه پس از آغاز با ورود خودروی نیروهای امنیتی به هم ریخت و شاهدان هم به رویترز گفتند که در این میان، پلیس چند تن را دستگیر کرده است.

یکی از معترضان که خواست نامش فاش نشود، گفت: ضربه‌ای به من اصابت کرد و من در مقابل یک کامیون به روی زمین افتادم. سربازی من را با سلاحش مورد ضرب و جرح قرار داد اما وقتی از خودم دفاع کردم و او را به عقب راندم، وقتی داشتم فرار می‌کردم به سمت من تیراندازی کرد. ولی شانس آوردم که توانستم فرار کنم.

دو تن از شاهدان گفتند که یک خودروی غیرنظامی مملو از سرباز از پشت سر به سوی جمعیت معترضان راند و در پی آن، معترضان را دستگیر و آنها را مورد ضرب و جرح قرار داد. برخی از آنها از ناحیه سر به شدت دچار جراحت شدند و هوشیاری خود را از دست دادند.

ارتش میانمار اعلام کرد، "معترضانی که کشته شدند خشونت را تحریک کردند." نظامیان میانمار مدعی هستند که به این دلیل دست به کودتا زدند که انتخابات نوامبر که با پیروزی حزب آنگ سان سوچی پایان یافت،‌ متقلبانه بود. اما کمیسیون انتخابات این مساله را رد کرده است.

براساس آمارهای سازمان ملل، درگیری‌ها با اقلیت‌های قومی در مناطق مرزی دور افتاده میانمار در شمال و شرق این کشور از زمان کودتای اول فوریه شدت گرفته و باعث بی‌خانمانی ده‌ها هزار تن شده است. سوچی ۷۶ ساله با ده‌ها مورد اتهام از جمله تحریک و نقض پروتکل‌های کرونایی روبروست، اما تا به امروز تمامی این اتهامات را رد کرده است.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها