سفر ماکرون به ریاض با محوریت ایران و یمن

یک منبع در ریاست جمهوری فرانسه گفت که رئیس جمهور این کشور طی چند روز آینده به ریاض سفر می‌کند.

 سفر ماکرون به ریاض با محوریت ایران و یمن

به گفته این منبع، «امانوئل ماکرون» در این سفر کاهش تنش‌ها در منطقه، برنامه هسته‌ای ایران و اوضاع عراق و یمن را بررسی خواهد کرد.

بنا بر گزارش وبگاه «الخلیج اونلاین»، ماکرون در این سفر با «محمد بن سلمان بن عبدالعزیز» ولی‌عهد عربستان سعودی دیدار خواهد کرد.

به گفته این منبع، ماکرون و بن سلمان در این دیدار کاهش تنش‌ها در منطقه، برنامه هسته‌ای ایران و اوضاع عراق و یمن را بررسی خواهند کرد.

این منبع فرانسوی با اشاره به اینکه عربستان سعودی بازیگر اصلی در غرب آسیاست، گفت که سفر ماکرون به عربستان در راستای تقویت شراکت بین دو کشور است.

پیشتر کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که ماکرون  طی روزهای ۳ و ۴ دسامبر آینده (۱۲ و ۱۳ آذر) به چند کشور در منطقه از جمله عربستان، قطر و امارات سفر می‌کند.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • حمید رضا
    0

    مکرون نقش پلیس بد را دارد فرانسه کشوری کثیف و بی فرهنگ هست ما هنوز فروش خون الوده به ویرس ایدز به ایران و همچنین فروش شیر خشک الوده و تاریخ مصرف گذشته به ایران را از یاد نبرده ایم اگر فرهنگ داشت از قوانین همجنس گرایی و توهین و بی احترامی به دین های الهی مخصوصا پیامبر اسلام حمایت نمی کرد در مذاکرات قبلی برجام بسیار بد وارد مذاکرات برجام شد و نقش پلیس بد را به خوبی ایفا کرد کشور زورگو و استعمارگری هست کشوری که خودش بمب هسته ای و اتمی و نیروگاه های اتمی دارد و همه اش در خدمت نظامی هست نمی تواند و بیخود می کند به ایران زور بگوید و به ایران بگوید چکار کند خودش بیطرف عمل نکرد چرا که وقتی ترامپ بیشعور و بی صفت از برجام خارج شد اعتراضی نکرد و به تعهدات قانونی خودش عمل نکرد حالا حق اعتراض به کاهش تعهدات ایران ندارد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها