حزب‌الله عراق: الکاظمی در زمان "انفجار ساختگی" در منزل نبود

گردان‌های حزب‌الله عراق بیانیه‌ای را درباره اعلام نتایج تحقیقات حمله به منزل نخست وزیر عراق صادر کرد.

حزب‌الله عراق: الکاظمی در زمان "انفجار ساختگی" در منزل نبود

به گزارش العهد نیوز، گردان‌های حزب الله عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: بیشتر رهبران امنیتی و سیاسی و حتی سفرای کشورهای بزرگ در بغداد می‌دانند که آنچه عملیات هدف قرار دادن منزل مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق نامیده می‌شود صحت ندارد و حین وقوع انفجار وی در منزل نبوده است و بهتر است که قبل از هر چیزی وجود او در منزل حین وقوع انفجار را ثابت کنند تا بقیه داستان تکمیل شود.

در این بیانیه آمده است: ما باید بر چند مساله تاکید کنیم اولاً اینکه از طریق ساده‌ترین نوع تحقیقات باید مسائل زیر مشخص شود:

- اثبات وجود الکاظمی در منزل در ساعت وقوع انفجار از طریق چک کردن دوربین‌های داخلی منزل

- بررسی ۱۰ ثانیه اضافی فیلم قبل از انفجار از طریق همان دوربین‌هایی که محیط خارج انفجار را نشان داده‌اند و شش دوربین داخلی برای مشاهده لحظه سقوط موشک یا دو موشک در داخل منزل

-قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق اعلام کرده بود که ماده استفاده شده در انفجار C۴ است. تمام مهندسان فنی می‌دانند که به هیچ وجه از این ماده در این نوع موشک‌ها استفاده نمی‌شود.

همچنین باید توضیحات و سوال‌هایی روشن شود که عبارتند از:

-سربازی که به سمت بالا تیراندازی می‌کرد به پهپاد تیراندازی نکرده بود بلکه وی به‌خاطر مناسبت‌ها و حین هنگام احساس ترس تیراندازی می‌کرد.

-شهادت‌های ساکنان مجاور منزل کجاست؟

-تصاویر رادارهای هواپیماهای آمریکایی که در لحظه انفجار بر فراز منطقه سبز بغداد بودند کجاست؟

- خدمتکاران و همراهان و مشاورانی که گفته می‌شود حین حمله زخمی شده‌اند کجا هستند زخمی شدگان در کجا معالجه می‌شوند و چه کسانی هستند؟

-بقایا و ترکش‌های موشک ادعا شده کجاست؟

مساله بعدی این است که ما از الاعرجی می‌خواهیم افسرانی را که مکلف به تحقیقات شده‌اند آزاد بگذارد تا علنا درباره حقایقی که در خصوص این نمایش به آن رسیده‌اند، صحبت کنند. ما نسبت به لطمه زدن به زندگی آن‌ها و آسیب زدن به آن‌ها هشدار می‌دهیم. افسران دستگاه‌های امنیتی باید برای اطلاع یافتن از سرنوشت همکارانشان دست به کار شوند.

مساله سوم این است که دبیرکل گردان‌های حزب‌الله با حضور رهبران گروه‌های هماهنگی شیعیان و قاضی فائق زیدان و برهم صالح، رئیس جمهوری عراق و الکاظمی توافق کردند که مقاومت عراق در تحقیقات فنی شرکت داشته باشد؛ اما بعداً آن‌ها از زیر این توافق شانه خالی کردند. ما باز هم تاکید می‌کنیم که گردان‌های حزب الله آماده شرکت در این کمیته با نظارت الاعرجی هستند.

مسئله چهارم این است که پیام‌های رمز داری که فرستاده می‌شود حتی کودکان مردان مقاومت را نمی‌ترساند. آن‌ها به خداوند و رهبری و مردم‌شان یقین و اعتماد دارند که پیروزی از آن آن‌ها است و ننگ و شکست از آن کسانی است که برای آسیب زدن به آن‌ها تلاش می‌کنند.

مساله پنجم این است که ما مجددا تاکید می‌کنیم آنچه در انتخابات پارلمانی اخیر رخ داد بزرگترین عملیات فریب و نیرنگ در تاریخ عصر جدید مردم عراق است و حقوق شهدا و زخمی شدگان در میادین تحصن پایمال نخواهد شد و این گونه نمایش‌ها هرگز مردان مقاومت را از عمل کردن به وظایف شرعی و اخلاقی خود در قبال مردم و امت باز نخواهد داشت.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ایرانی
    0

    در هر صورت شماها باید بگین از کدام کشور هزینه شما تامین می شود. که با این جسارت نخست وزیر ترور می کنید. بودنو نبودن ایشان مهم نیست . مهم عمل تروریستی شماها ست...

  • ناشناس
    0

    کجای این حمله پهبادی ساختگی بود؟! از سه موشک شلیک شده به سمت منزل نخست وزیر عراق دو فروند توسط پدافند موشکی آمریکا مستقر در منطقه سبز بغداد رهگیری شده و یک موشک به سمت هدف فرود آمده که به دلیل عدم حضور نخست وزیر در موقع حمله در منزل صرفاً باعث خسارات مالی شده است!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها