در راستای تنش‌زدایی در روابط

امارات تاجر محبوس ترکیه‌ای را آزاد کرد

خانواده یک تاجر ترکیه‌ای که از سال ۲۰۱۸ در امارات بازداشت بود، از آزادی وی خبر دادند.

امارات تاجر محبوس ترکیه‌ای را آزاد کرد

به نوشته روزنامه القدس العربی، خانواده محمد علی اوزترک، تاجر ترکیه‌ای که از سال ۲۰۱۸ در امارات بازداشت شده بود، اعلام کردند که وی آزاد شده و به منزلش در ترکیه برگشته است.

اوزترک ۲۰ فوریه ۲۰۱۸ که به همراه همسرش برای شرکت در نمایشگاه مواد غذایی در دبی رفته بود به اتهام حمایت مالی از تروریسم بازداشت شد. وی متهم شده بود که از گروه‌های مسلحی در سوریه حمایت مالی کرده است؛ اما وی و خانواده‌اش و طرف‌های ترکیه‌ای این اتهامات را رد کردند و به رغم آن دستگاه قضایی امارات دستور حبس اوزترک را صادر کرد.

منابع ترکیه‌ای می‌گویند، اوزترک احتمالا در راستای دستور عفوی که خلیفه بن زاید آل نهیان، رئیس امارات صادر کرده و شامل ۸۷۰ بازداشتی است، آزاد شده است.

وکلای وی می‌گویند اوزترک در معرض شکنجه شدید قرار گرفته است. آن‌ها می‌گویند حین بازجویی در آب بسیار سرد انداخته شده و با زنجیر او را بسته بودند و سه روز به او اجازه خوابیدن ندادند.

خانواده اوزترک از رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه تشکر کردند.

دوشنبه اردوغان اعلام کرد که فوریه به امارات خواهد رفت. وی بهبود روابط با ابوظبی را ستود. اخیرا دیدارهای متعددی میان مسؤولان دو کشور برگزار شده است. همچنین طی ماه‌های اخیر محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی به آنکارا سفر کرد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها