دیپلمات اروپایی:

مذاکرات هسته‌ای ایران دوشنبه بعداز ظهر از سر گرفته می‌شود

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک دیپلمات اروپایی از آغاز مذاکرات هسته‌ای از امروز بعد از ظهر خبر داد.

مذاکرات هسته‌ای ایران دوشنبه بعداز ظهر از سر گرفته می‌شود

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک دیپلمات اروپایی اعلام کرد مذاکرات بین المللی در وین به منظور احیای توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ که مدت‌ها انتظار از سر گیری آن می‌رفت، دوشنبه بعداز ظهر (امروز) از سر گرفته می‌شود.

این دیپلمات اروپایی دیروز (یکشنبه) به خبرگزاری فرانسه گفت: مذاکرات بین شرکای باقی مانده در این توافق- یعنی ایران، چین، روسیه، آلمان، فرانسه و انگلیس در حوالی ساعت دو بعد از ظهر به وقت محلی (۱۳:۰۰ به وقت گرینویچ) از سر گرفته می‌شود.

بنا بر این گزارش، قرار است آمریکا نیز هیئتی را به ریاست «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران اعزام کند که وی در مذاکرات غیر مستقیم مشارکت خواهد داشت.

پیشتر «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین در سخنانی گفته بود انتظار می‌رود نشست‌های غیر رسمی پیش از آغاز مذاکرات رسمی در هتل کوبورگ اتریش انجام شود.

او همچنین روز شنبه در توییتی اعلام کرده بود: مذاکرات برای همیشه نمی‌تواند ادامه یابد و نیازی مشخص برای تسریع این روند است.

اولیانوف همچنین ساعتی پیش با انتظار تصاویری در حساب توییتری خود نوشت: چین، ایران و روسیه امروز مشاوره‌های غیررسمی سه جانبه‌ای را در راستای آمادگی برای از سرگیری رسمی مذاکرات وین در ۲۹ نوامبر (فردا) برگزار کردند. تبادل نظرات مفید و در وهله نخست، برای درک بهتر موضع به روز شده مذاکراتی تهران بود.

این در حالی است که رسانه‌های کشورمان نیز اعلام کردند علی باقری، معاون سیاسی وزیر خارجه کشورمان با انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از دیدار سه جانبه با نمایندگان روسیه و چین ملاقات و رایزنی کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها