اتهام شرکت فرانسوی به همدستی در سرکوب و شکنجه مخالفان مصری

دستگاه قضایی فرانسه شرکت فناوری فرانسوی "نکسا" را به خاطر فروش تجهیزات نظارتی به نظام قاهره (که این کشور را به تعقیب مخالفان قادر می‌سازد)، به همدستی در اعمال شکنجه و ناپدید شدن‌های اجباری در مصر متهم کرد.

اتهام شرکت فرانسوی به همدستی در سرکوب و شکنجه مخالفان مصری

به گزارش خبرگزاری فرانسه، یک منبع قضایی آگاه اعلام کرد، این کیفرخواست توسط قاضی تحقیقات در تاریخ ۱۲ اکتبر، حدود چهار ماه پس از تفهیم اتهام چهار تن از مدیران اجرایی و مسوولان شرکت صادر شد.

تحقیقات قضایی در این باره در سال ۲۰۱۷ پس از شکایتی که توسط فدرال بین المللی حقوق بشر و انجمن حقوق بشر با حمایت مؤسسه مطالعات حقوق بشر قاهره ارائه شد، آغاز شد.

این سازمان‌ها در مورد شکایت خود به تحقیقات مجله "تیلیراما" استناد کردند که در تحقیق خود از فروش سیستم شنود به ارزش ۲۰ میلیون یورو برای مبارزه با گروه اخوان المسلمین پرده برداشته بود.

این برنامه که "سایبرو" نام دارد، امکان ردیابی ارتباطات الکترونیکی به عنوان مثال از طریق آدرس ایمیل یا شماره تلفن همراه یک هدف را در زمان واقعی ممکن می سازد.

سازمان‌های غیر دولتی معتقدند این برنامه به سرکوب مخالفان عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر کمک کرده و موجب شده بیش از ۴۰ هزار تن در این کشور بازداشت شوند.

دستگاه قضایی فرانسه با انجام  این تحقیقات می خواهد مشخص کند که آیا ارتباطی بین استفاده از این دستگاه نظارتی و سرکوب ها در مصر وجود دارد یا خیر.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • قرش
    0

    جلو پات نمیبینی در ماه نگاه میکنی .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها