تجمع کشاورزان هندی در یک سالگی اعتراضات ضد دولتی

ده‌ها هزار کشاورز هندی به هم‌صنف‌های خود که در اردوگاه‌های حومه دهلی‌نو مستقر هستند، پیوستند تا یک ساله شدن اعتراضات خود را جشن بگیرند.

تجمع کشاورزان هندی در یک سالگی اعتراضات ضد دولتی

به گزارش خبرگزاری رویترز، برای پایان بخشیدن به طولانی‌ترین جنبش اعتراضی کشاورزان که زراعت‌پیشگان هند را در سراسر این کشور با خود همراه کرد، نارندرا مودی، نخست وزیر هند در هفته گذشته در برابر درخواست کشاورزان تسلیم شده و قوانین جنجالی تصویب شده در سپتامبر ۲۰۲۰ را لغو کرد.

مودی، در یادداشتی آشتی‌جویانه متعهد شد که دولتش، در جلسه جدید پارلمان که هفته آینده شروع می‌شود، این قوانین را لغو خواهد کرد.

عقب‌نشینی دولت از موضعش، خوشحالی کشاورزان را در پی داشت اما آن‌ها گفتند تنها زمانی دست از تظاهرات بر می‌دارند که پارلمان هند تمامی این قوانین را لغو کرده و متعهد شود که قوانین "قیمت حمایتی حداقلی (MSP)" را نه فقط برای گندم و برنج، بلکه برای تمامی محصولات کشاورزی تصویب کند.

راکش تیکایت، از رهبران برجسته "بهاراتیا کیسان" که یکی از بزرگترین اتحادیه‌های کشاورزی هند است، گفت: کشاورزان در سراسر کشور به اردوگاه‌ها رفته‌اند تا یک سال اعتراض تاریخی خود را جشن بگیریم.

تیکایت گفت: ما از دولت به خاطر تصمیمش در مورد لغو این قوانین متشکریم، اما اعتراضات ما تا زمانی که قیمت‌های حمایتی حداقلی برای همه محصولات وضع نشده باشد، ادامه خواهد داشت. ما همچنین خواستار تشکیل یک کمیته برای بررسی خواسته‌های خود از جمله مختومه شدن پرونده‌های قضایی علیه کشاورزان هستیم.

در حال حاضر، دولت عمدتاً گندم و برنج را با قیمت حمایتی حداقلی از کشاورزان می‌خرد، اما این حاشیه امن، تنها شامل حال ۶ درصد از میلیون‌ها کشاورز هندی می‌شود.

تیکایت گفت در این اعتراضات یک ساله، حدوداً ۷۰۰ کشاورز جان خود را از دست داده‌اند و دولت باید به خانواده‌های آن‌ها غرامت پرداخت کند.

ده‌ها هزار معترض هندی، که شامل کشاورزان مسن و زنان کشاورز نیز می‌شوند، در طول تحصن یک ساله خود در اردوگاه‌ها، تابستانی داغ، زمستانی سوزان و موج دوم شدید کرونا را پشت سر گذاشته‌اند. در طول این چند ماه، مقرهای اصلی اعتراضات، شبیه به اقامتگاه‌های موقت شده‌اند، اردوگاه‌هایی موقت با آشپزخانه‌، آرایشگاه و بیمارستانی نسبتاً مجهز.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها