تنش‌زایی آمریکا در دریای سیاه با اعزام شناور جنگی به بهانه کمک به اوکراین

ارتش آمریکا دو قایق نظامی گشت را به بهانه تقویت نیروی دریایی اوکراین وارد دریای سیاه کرد تا همچنان به دامن‌زدن به تنش‌ها با روسیه در منطقه ادامه دهد.

 تنش‌زایی آمریکا در دریای سیاه با اعزام شناور جنگی به بهانه کمک به اوکراین

پس از اینکه اوکراین اعلام کرد نگران طراحی حمله به خود توسط روسیه است، یک کشتی آمریکایی به همراه دو قایق گارد ساحلی این کشور که برای تقویت نیروی دریایی اوکراین اعزام شده بوند از تنگه داردانل عبور کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، کشتی حامل دو قایق نظامی گشت کلاس آیلند در ۸ نوامبر بالتیمور را به مقصد بندر اودسا اوکراین ترک کرد.

سفارت آمریکا در کی‌یف می‌گوید این دو قایق رزمی جدید بخشی از یک بسته امنیتی به اوکراین به ارزش بیش از ۲.۵ میلیارد دلار از سال ۲۰۱۴ است.

آمریکا، اوکراین و ناتو، روسیه را به رفتارهای تهدیدآمیز در قبال کی‌یف در هفته‌های اخیر متهم کرده و مدعی شدند که این کشور نیروهای خود را در نزدیکی اوکراین به شیوه‌ای غیرمعمول تشکیل داده است.

پیش از این نیز وزارت دفاع آمریکا ادعا کرد که همچنان شاهد فعالیت نظامی غیرعادی و انباشت نیروهای نظامی روسیه در نزدیکی مرز با اوکراین است.

«جان کربی»، سخنگوی پنتاگون طی نشست خبری ضمن ابراز نگرانی از این افزایش نیروی نظامی در مرز اوکراین، گفت شاهد تحرکات نظامی غیرعادی روسیه در مرز اوکراین هستیم.

آمریکا و ائتلاف ناتو در بهار سال جاری هم اتهامات مشابهی را علیه روسیه مطرح کردند. طرف‌های غربی در آن زمان مدعی شده بودند روسیه نزدیک به ۱۰۰ هزار نیروی نظامی و تجهیزات نظامی نظیر تانک و جنگنده را در نزدیکی مرز اوکراین مستقر کرده است.

با این حال، وزارت دفاع روسیه روز جمعه ضمن اشاره به رهگیری شش فروند از هواپیماهای ائتلاف ناتو بر فراز دریای سیاه، گفت فعالیت‌ های نظامی آمریکا ثبات این منطقه را تهدید می‌کند.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها