دبیرکل حزب‌الله لبنان:

مایلیم با تمام کشورها براساس احترام متقابل رابطه داشته باشیم/ اسرائیل بزرگترین خطر است

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تأکید کرد که این حزب مایل است با تمام کشورها از جمله کشورهای شورای همکاری خلیج فارس براساس احترام متقابل رابطه داشته باشد و مخالف این است که کسی برای برکناری وزیری مداخله کند.

مایلیم با تمام کشورها براساس احترام متقابل رابطه داشته باشیم/ اسرائیل بزرگترین خطر است

به گزارش روزنامه القدس العربی، نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان درباره انتخابات پارلمانی آتی گفت: تمام نگاه‌ها متوجه انتخابات پارلمانی ۲۰۲۲ است. آمریکا آن را انتخاباتی سرنوشت ساز می‌داند. برخی از طرف‌های داخلی که راه عربستان را در پیش گرفته‌اند نیز آن را جنگی سرنوشت ساز می‌دانند چرا؟ آن را جنگ اکثریت پارلمانی می‌دانند چراکه به عقیده آن‌ها اکثریت پارلمانی همان اکثریت سیاسی است که روند سیاسی را تغییر داده و بر مقاومت و طرح آن تأثیر می‌گذارد.

وی گفت: ما با ائتلاف‌های واضحی وارد انتخابات خواهیم شد که ستون آن هم‌پیمانانمان در گروه‌های سیاسی کنونی و گروه‌های مدنی و شخصیت‌های مردمی است. آمریکا بر گروه‌های مدنی مرتبط با سفارت آمریکا و همچنین عربستان تکیه دارد اما گروه‌های مدنی هیچ ارتباطی با سفارت آمریکا ندارند و به صورت صادقانه و درست عمل می‌کنند. همانطور که آن‌ها منتظر انتخابات هستند ما نیز منتظر انتخابات به عنوان یک ایستگاه مردمی ضروری برای دگرگون کردن صفحه لبنان هستیم.

نعیم قاسم درباره جنگ اقتصادی که آمریکا با تحریم‌ها‌ و ایجاد "خطوط قرمز" برای لبنان برای تعامل با سایر کشورها و مداخله در اداره بانک مرکزی آن را شروع و فکر کرد که این تحریم‌ها میان لبنانی‌ها و حزب الله مشکل ایجاد می‌کند، صحبت کرد.

وی افزود: اگر کسی حزب‌الله را مسئول می‌داند باید واضح باشد که این حزب حتی اگر بخواهد هم نمی‌تواند بحران دولت را حل کند. هیچ حزبی در دولت نیز نمی‌تواند مشکل دولت را حل کند. این بحران همکاری همگان را می‌طلبد.

قاسم تأکید کرد که این حزب مایل است با تمام کشورها از جمله کشورهای شورای همکاری خلیج فارس براساس احترام متقابل روابط داشته باشد و مخالف این است که کسی برای برکناری وزیری مداخله کند.

نعیم قاسم گفت: اسرائیل بزرگترین خطر علیه لبنان است. مقاومت خاک لبنان را آزاد و اسرائیل را از بهره برداری از لبنان محروم کرد.

از سوی دیگر نعیم قاسم به شدت از حزب القوات اللبنانیه به رهبری سمیر جعجع انتقاد و این حزب را به ارتکاب کشتارها و تلاش برای کشاندن حزب الله و جنبش أمل به جنگ داخلی متهم کرد.

وی گفت: حزب‌الله و جنبش امل خطر بزرگی را پشت سر گذاشتند که ممکن بود به نتایج بسیار خطرناکی در لبنان از طریق کشتاری که توسط القوات اللبنانیه در الطیونه انجام شد، منجر شود چراکه این گروه قصد داشت ما و جنبش امل را به جنگ داخلی بکشاند تا اختیار و صلاحیت حمایت از جامعه مسیحی برای انتخابات پارلمانی را به دست آورد اما ما این فرصت را از آن گرفتیم. القوات اللبنانیه مرکز توجه آمریکا و عربستان برای مقابله با حزب الله و هم‌پیمانانش است.

نعیم قاسم گفت: در دوره سابق عربستان به لبنان پشت کرد و به این نتیجه رسید که سعد حریری، نخست وزیر سابق و حامیانش نمی‌توانند اهدافش را برآورده کنند پس حمایتش را قطع کرد بعد دولت نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان تشکیل شد و عربستان خارج از آن بود. عربستان فکر کرد ممکن است نتایج انتخابات غیر از آن چیزی باشد که انتظارش را دارد برای همین تصمیم گرفت به بهانه اظهارات جورج قرداحی، وزیر اطلاع رسانی لبنان به حزب الله حمله کند. تمام افرادی که سکوت کرده بودند مجددا ظاهر شدند. سفیر الخوجا و العسیری و تمام رسانه‌ها و روزنامه‌ها فعالیتشان را شروع کردند و مشخص شد که روش جدیدی وجود دارد که آن مداخله عربستان در انتخابات پارلمانی از طریق حمایت از القوات اللبنانیه است.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها