تعیین پاداش ۱۰ میلیون دلاری برای ارائه اطلاعات درباره ۲ ایرانی توسط آمریکا

ایالات متحده روز پنجشنبه ۱۸ نوامبر (۲۷ آبان) علیه دو شهروند ایرانی به اتهام راه‌اندازی یک کارزار اطلاعات نادرست سایبری برای مداخله در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کیفرخواست صادر کرد و برای ارائه اطلاعات درباره آن‌ها جایزه ۱۰ میلیون دلاری تعیین کرد.

تعیین پاداش ۱۰ میلیون دلاری برای ارائه اطلاعات درباره ۲ ایرانی توسط آمریکا

وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین اعلام کرد شش ایرانی و یک گروه ایرانی را به‌دلیل تلاش برای نفوذ در انتخابات سال ۲۰۲۰ آمریکا در فهرست تحریم‌ها قرار می‌دهد.

سید محمدحسین موسی کاظمی، ۲۴ ساله و سجاد کاشیان، ۲۷ ساله متهم هستند که اطلاعات محرمانه انتخاباتی ایالات متحده را از دست‌کم یک وب سایت انتخاباتی ایالتی دریافت کرده‌اند و با دیگر افراد برای انتشار اطلاعات نادرست به‌منظور تضعیف اعتماد آمریکایی‌ها به روند انتخابات توطئه کرده‌اند.

مقامات آمریکایی روز پنجشنبه به خبرنگاران گفتند که هیچ مدرکی دال بر تاثیر هر یک از این فعالیت‌های هکری بر نتایج انتخابات وجود ندارد.

در کیفرخواست منتشر شده، هکرهای ایرانی برای انتشار اطلاعات نادرست درباره انتخابات به شبکه کامپیوتری یک شرکت رسانه‌ای آمریکایی که نامی از آن برده نشده است دسترسی پیدا کرده‌اند. طبق این کیفرخواست توطئه آن‌ها با مداخله اف‌بی‌آی و شرکت مذکور خنثی شده است.

در این کیفرخواست همچنین گفته شده است که این هکرها پیام‌هایی را به اعضای جمهوری‌خواه کنگره آمریکا و اعضای ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا ارسال کردند. آن‌ها خود را اعضای یک گروه راست افراطی (پسران مفتخر) معرفی کرده بودند.

طبق این کیفرخواست آن‌ها سعی کردند به داده‌های مربوط به ثبت‌نام رای‌دهندگان از ۱۱ وبسایت دولتی دسترسی پیدا کنند و در یک مورد موفق شدند داده‌هایی را از یک وبسایت دولتی دانلود کنند که حاوی اطلاعاتی درباره ۱۰۰ هزار رای‌دهنده ثبت شده بود.

متیو جی. اولسن، دستیار دادستان کل از بخش امنیت ملی وزارت دادگستری گفت: «این کیفرخواست نشان می‌دهد که چگونه دو هکر مستقر در ایران یک کارزار هدفمند و هماهنگ را برای از بین بردن اعتماد به یکپارچگی روند انتخاباتی ایالات متحده و ایجاد اختلاف بین آمریکایی‌ها به راه انداختند.»

سوءظن ایالات متحده درباره دخالت ایران در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در اکتبر سال گذشته مطرح شده بود.

دو هفته قبل از انتخابات نوامبر، مقامات ارشد اطلاعاتی در دولت ترامپ مدعی شدند که روسیه و ایران هر دو در تلاش برای مداخله در انتخابات هستند و به برخی از اطلاعات ثبت‌نام رای‌دهندگان ایالات متحده دسترسی پیدا کرده‌اند.

برخی از رای‌دهندگان گزارش کرده بودند که ایمیل‌هایی را دریافت کرده‌اند که ظاهرا از طرف گروه «پسران مفتخر» بوده است.

طبق اسناد دادگاه، هکرها امیدوار بودند از دسترسی خود به شرکت رسانه‌ای برای انتشار اطلاعات نادرست درباره انتخابات استفاده کنند اما اف‌بی‌آی به شرکت قربانی هشدار داده بود و به آن‌ها کمک کرد تا هکرها را بیرون کند.

از سوی دیگر وزارت خزانه‌داری آمریکا شرکت اینترنتی «ایمن نت پاسارگاد» و شش کارمند این شرکت (از جمله دو فرد متهم شده) را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

وزارت خارجه آمریکا

شش ایرانی تحریم شده وزارت خارجه آمریکا

برنامه «پاداش برای عدالت» وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که در صورت ارائه اطلاعاتی که به اجرای عدالت درباره «سجاد کاشیان» و «سید محمدحسین موسی کاظمی» منتهی شود پاداشی تا ۱۰ میلیون دلار در نظر گرفته شده است.

وزارت خارجه آمریکا

اعلام جایزه ۱۰ میلیون دلاری برای ارائه اطلاعات درباره دو ایرانیوزارت خارجه آمریکا

آمریکا درباره سجاد کاشیان و سید محمدحسین موسی کاظمی گفته است که آن‌ها «کارمند شرکت سایبری ایران ایمن نت پاسارگاد هستند که قابلیت‌ها و پشتیبانی سایبری را به وزارت اطلاعات و امنیت ایران و همچنین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی قدس سپاه پاسداران، که هر دو توسط آمریکا سازمان تروریستی خارجی تعیین شده است، ارائه می دهند.»

در این اطلاعیه آمده است که آن‌ها «حداقل از سپتامبر تا نوامبر ۲۰۲۰، کارکنان ایمن نت در یک عملیات آنلاین چند مرحله ای تحت حمایت دولت ایران که انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲ ایالات متحده را هدف قرار داده بود، شرکت کردند.»

درباره کاشیان در اطلاعیه آمده است: «از جمله، کاشیان زیرساخت شبکه کامپیوتری مورد استفاده برای اجرای کمپین ارعاب و نفوذ رای دهندگان را مدیریت کرد و به دنبال خرید حساب‌های رسانه‌های اجتماعی برای پیشبرد کمپین ارعاب و نفوذ رای‌دهندگان بود.»

و درباره محمدحسین موسی کاظمی گفته شده است: «کاظمی با به خطر انداختن سرورها برای ارسال ایمیل‌های تهدیدآمیز به رأی‌دهندگان، آماده‌سازی ایمیل‌ها برای کمپین تهدید رای‌دهندگان و به خطر انداختن حساب‌های ایمیل یک شرکت رسانه‌ای آمریکایی، به اجرای کمپین ارعاب و نفوذ رای‌دهندگان کمک کرد.»

آن‌ها اعلام کرده‌اند که «برنامه پاداش برای عدالت تا سقف ۱۰ میلیون دلار برای اطلاعاتی که منجر به شناسایی یا موقعیت مکانی هر فردی شود که به دستور یا تحت کنترل یک دولت خارجی و با نقض قانون تقلب و سوء استفاده رایانه ای در انتخابات فدرال، ایالتی یا محلی ایالات متحده دخالت می کند، ارائه می دهد.»

منبع: یورونیوز
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • بهلول
    2

    بازم ایرانیها گاف دادن .اینها فقط دنبال جنگ هستند .دست تز سر این کشور ومرم بردارید .

  • سامان بیگ
    8

    حتی در صورت صحت ادعای سازمانهای اطلاعاتی ایالات متحده آمریکا، این موضوع بیشتر باعث استهزای آنان است ،دو جوان ایرانی ساختار اطلاعات و امنیت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را به چالش کشیدند. خخخخ.والا خودشون میدونند ایرانی چه مخی هستند/ برای همین ما را تحریم میکنند حتی از زمان مادها به این سو امپراتوری پارس و پس از آن کشور ایران همیشه آباد و مردم جوانمرد بوده اند و غالبا حسودان و طمع ورزان به ما حمله کردند و صد البته ایرانیان با دلیری و رشادت جواب دادند. کوتاه سخن اینکه تعقیرات سیاسی ژگرفی در جهان در حال وقوع و امپراتوری هایی در حال فروپاشی هستند از جمله ایالات متحده آمریکا .کشورهای زیادی به زیر پرچم ما خواهند آمد .صبور باشیم.شاد باشید و شادزی.

    نظرات شما -
    • الف
      2

      واقعا متوهمی.خود کامپیوتر و ترانزیستور و موبایل و ... غربیها اختراع کردند بعد ما از اوانا برتریم؟!واقعا نژادپرستیم ما.سربزیر باشیم و یاد بگیریم از دنیا شاید صد ساله دیگه دوباره اوج بگیریم.الان متوهم نباشیم و با عقده حقارت با دنیا نجنگیم

  • ناشناس
    0

    اینجا هستند تو جیب بغل من. توهم زدی جیگر

  • 11
    0

    اگر بجای این دو تا مردمی بودند که کلیه فروشی میکردند برای عبور از مشکلات اقتصادی خودشان، در مقابل نصف این مبلغ خودشان را تسلیم می کردند

  • محمود
    0

    خودتون متوجه شدید اصلا" چی نوشتید؟ 😟"هکرهای ایرانی برای انتشار اطلاعات نادرست درباره انتخابات به شبکه کامپیوتری یک شرکت رسانه‌ای آمریکایی که نامی از آن برده نشده است دسترسی پیدا کرده‌اند" به فارسی سخت چرا می نویسید؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها