اف‌بی‌آی ایران را به حمله هکری به بخش حمل و نقل آمریکا متهم کرد

آمریکا و متحدان این کشور روز چهارشنبه «هکرهای تحت حمایت ایران» را به حمله به زیرساخت‌های بهداشت و حمل و نقل متهم کردند.

 اف‌بی‌آی ایران را به حمله هکری به بخش حمل و نقل آمریکا متهم کرد

 مسئولان سایبری آمریکا و همتایان آنها در استرالیا و انگلیس روز چهارشنبه ایران را به حملات هکری به نهادهایی در بخش بهداشت و حمل و نقل متهم کردند.

«اف‌بی‌آی» (FBI)، «آژانس امنیت زیرساختی و امنیت سایبری آمریکا (CISA)»، «مرکز امنیت سایبری استرالیا(ACSC)» و «مرکز ملی امنیت سایبری انگلیس(NCSC)» مدعی شده‌اند که ایران قصد دارد با شناسایی آسیب‌پذیری‌های سایبری زمینه‌های حملات باج‌افزاری بیشتر در آینده را مهیا کند.

در بیانیه مشترک نهادهای فوق‌الذکر آمده است: «کنشگران تحت حمایت حکومت ایران فعالانه در حال هدف قرار دادن طیف وسیعی از قربانیان در بخش‌های متعددی از زیرساخت‌های آمریکا، از جمله بخش حمل و نقل، بهداشت و سلامت عمومی هستند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «ارزیابی FBI، CISA، ACSC و NCSC این است که هدف این کنشگران بیشتر سوءاستفاده از آسیب‌های شناخته شده است تا هدف قرار دادن برخی بخش‌های معین.»

این خبر در شرایطی گزارش شده که در ماه‌های گذشته مسئله حملات سایبری در آمریکا بعد از حملات باج‌افزاری گسترده به یک شرکت خط لوله نفتی و یک عرضه‌کننده عمده گوشت بارها در صدر اخبار قرار گرفت.

 رسانه‌های آمریکا خردادماه گزارش داده بودند حمله سایبری گسترده به زیرساخت‌های یک شرکت تولید و توزیع گوشت قرمز (شرکت «جی‌بی‌اِس») موجب اختلال گسترده در فعالیت این شرکت در استرالیا، کانادا، آمریکا و برزیل شد.

پیشتر نیز، شرکت خط لوله «کلونیال پایپ لاین» آمریکا مورد حمله سایبری قرار گرفت و موجب فلج شدن سیستم انتقال سوخت به ایالات شرقی این کشور شد. کاخ سفید روسیه را مسبب تمامی آن حملات دانست.

وزارت دادگستری آمریکا خرداد ماه هشدار داد حملات سایبری، شرکت‌های این کشور و مشتری‌هایشان را تهدید می‌کند و لازم است این شرکت‌ها امنیت سایبری خود را تقویت کنند.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    تحریم ها را بردارید بچه خوبی میشیم !

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها