آغاز محاکمه رقیب احتمالی ماکرون در انتخابات / او گفته بود که کودکان مهاجر، دزد و متجاوز و قاتلند

محاکمه اریک زمور، نامزد بالقوه انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در سال ۲۰۲۲ به اتهام ترویج تنفر علیه کودکان مهاجر در پاریس روز چهارشنبه و بدون حضور متهم، آغاز شد.

آغاز محاکمه رقیب احتمالی ماکرون در انتخابات / او گفته بود که کودکان مهاجر، دزد و متجاوز و قاتلند

اریک زمور، سپتامبر سال گذشته در تلویزیون دست راستی س نیوز گفته بود: «کودکان مهاجر اینجا هیچ کاری ندارند. همه آن‌ها دزد و قاتل و متجاوزند. باید آن‌ها را پس فرستاد و مراقب بود که دیگر باز نگردند.» مجری تلویزیونی به زمور پاسخ داد «نه نمی‌شود گفت همه آن‌ها.»

چند ماه پیش شورای عالی رادیو تلویزون فرانسه شبکه س نیوز را به دلیل پخش این گفت‌وگو به نقض اصول اخلاقی حرفه‌ای و ترویج نفرت و خشونت به پرداخت ۲۰۰هزار یورو محکوم کرد.

از زمان آغاز غیررسمی کارزار انتخاباتی این سیاستمدار راست افراطی، همکاری وی با س نیوز قطع شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بخش اعظم نخستین جلسه دادگاه، به بحث و جدل درباره صلاحیت شکایت کنندگان و مرجع رسیدگی گذشت. فضای دادگاه در نخستین دقایق با جر و بحث وکلای دو طرف از حالت آرام یک محکمه عادی خارج شده است. این در حالی است که رئیس شعبه در زمان آغاز جلسه به طرفین هشدار داده بود که دادگاه در این پرونده به‌شدت مراقب سخنان و مباحث مطرح شده است.

موسسه اس‌اوس راسیسم، فعال در زمینه کمک به قربانیان نژادپرستی، لیگ حقوق بشر، خانه شاعران و بیش از بیست عضو شوراهای محلی، از جمله شاکیان این پرونده هستند.

وکلای اریک زمور و شبکه س نیوز، متهمان این پرونده، شمار بالای شاکیان را نمایشی و با اهداف سیاسی توصیف می‌کنند و می‌گویند بیشتر آن‌ها برای شلوغ کردن روند رسیدگی و تاثیر بر کار قضات شکایت کرده اند. با وجود درخواست وکلای متهمان براساس ایرادهای شکلی، قاضی رسیدگی کننده به پرونده، روز چهارشنبه تعویق روند محاکمه را نپذیرفت.

وکلای متهم می‌گویند اریک زمور، تنها آنچه مقام‌های دولتی همواره درباره خطر خلافکاری کودکان مهاجر تنها می‌گویند را با کلمات دیگر بیان کرده است.

براساس آخرین نظرسنجی‌ها، اریک زمور بالاتر از مارین لوپن، کاندیدا حزب راست افراطی جبهه ملی، در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه با امانوئل ماکرون رقابت خواهد کرد.

منبع: یورونیوز
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها