استقرار سامانه اس-۳۰۰ در فرودگاه نظامی الطبقه سوریه/ آرزوهای اردوغان بر باد رفت؟

استقرار سامانه دفاع هوایی اس-۳۰۰ روسیه در داخل فرودگاه نظامی الطبقه در غرب رقه آرزوهای رئیس جمهوری ترکیه برای نفوذ به این مناطق را برباد داد.

استقرار سامانه اس-۳۰۰ در فرودگاه نظامی الطبقه سوریه/ آرزوهای اردوغان بر باد رفت؟

استقرار ارتش سوریه و نیروهای روسی و همچنین اشغال شرق و غرب فرات توسط آمریکا باعث شده تا رئیس جمهوری ترکیه بیشتر در باتلاق سوریه فرو برود. وی به دلیل غرور و طمع ورزی فکر می‌کرد می‌تواند ثمره مداخله نظامی خود در سوریه را بچیند.

به نوشته روزنامه الوطن سوریه، منابع آگاه اعلام کردند، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه از لجبازی‌اش درباره بازی کردن بین تناقض‌ها میان دو قطب فعال در بحران سوریه یعنی روسیه و آمریکا دست نکشیده است. وی نیروهایش را در مرزهای سوریه و نزدیک برخی جبهه‌ها و همچنین در تل تمر در شمال غرب حسکه، عین عیسی در شمال رقه، تل رفعت در شمال حلب، منبج و عین العرب (کوبانی) در حومه شمال شرقی حلب برای انجام حملات مستقر کرده است.

این منابع اعلام کردند، استقرار نیروهای نظامی ارتش سوریه و روسیه و نیروهای اشغالگر آمریکا در آن مناطق آرزوهای اردوغان را برای نفوذ به این مناطق بر باد داده است.

منابع آگاه اعلام کردند، تهدیدات نظام ترکیه در دوره اخیر نشان دهنده ورشکستگی نهایی این کشور است به ویژه اینکه به ایجاد بحرانی خارج از مرزهای کشورش در سایه افزایش کینه علیه وی و حزبش به دلیل اقداماتش علیه مخالفان و مدیریت نامناسب پرونده اقتصادی نیاز شدید پیدا کرده است.

این منابع اعلام کردند، آمریکا قصد دارد وظیفه‌ای را به روسیه درباره پرونده سوریه به ویژه درباره شمال شرق این کشور واگذار کند. دولت آمریکا قصد دارد از این منطقه عقب نشینی کند؛ اما توازن قدرت را حفظ کرده و خطوط تماس سال ۲۰۱۹ را تثبیت کند. آمریکا منتظر نتایج دور دوم دیدار برت مک‌گورک، مسؤول امور خاورمیانه در شورای امنیت ملی آمریکا با سرگئی ورشینین، معاون وزیر خارجه روسیه و الکساندر لاورنتیف، فرستاده ریاست جمهوری روسیه است.

منابع میدانی در شرق فرات نیز اعلام کردند، نیروی هوایی روسیه حضور خود را در فرودگاه نظامی الطبقه در غرب رقه با استقرار سامانه دفاع هوایی برای بستن حریم هوایی عین عیسی در مقابل مداخله نظامی ترکیه تقویت کرده است. همچنین تجهیزات هوایی را به فرودگاه منغ در شمال حلب و فرودگاه قامشلی ارسال کرده است.

یک خبرگزاری روسی نیز گزارش داد، نیروهای روسیه سامانه دفاع هوایی اس-۳۰۰ را در داخل فرودگاه الطبقه در غرب رقه مستقر کرده‌اند. استقرار سامانه اس-۳۰۰ در راستای حفاظت از جنگنده‌های شرکت کننده در جنگ در فرودگاه قامشلی و تضمین سیطره بر حریم هوایی مناطق شمال و شمال شرق سوریه است.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • قلندر واقعی
    0

    تر تر ترکیه همیشه بازنده است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها