رئیس جمهور کلمبیا اظهارات ضدایرانی وزیر دفاعش را رد کرد

به دنبال مواضع ضدایرانی وزیر دفاع کلمبیا در سفر به سرزمینهای اشغالی، رئیس جمهور این کشور بر حفظ روابط دیپلماتیک بوگوتا با تهران تاکید کرد.

 رئیس جمهور کلمبیا اظهارات ضدایرانی وزیر دفاعش را رد کرد

به دنبال اظهارات وزیر دفاع کلمبیا علیه ایران در سفرش به سرزمینهای اشغالی که با انتقاداتی در داخل این کشور مواجه شده بود، «ایوان دوکه» رئیس جمهور این کشور این اظهارات را رد و بر حفظ روابط دیپلماتیک با ایران تاکید کرد.

براساس گزارش پایگاه خبری «اینفو بائه»، «دیگو مولانو» روز دوشنبه در سفرش به تل آویو که برای رایزنی درباره مسائل امنیتی صورت گرفته، مدعی شده بود که کلمبیا و اسرائیل دشمنان مشترکی دارند. وی مشخصا به ایران و حزب الله لبنان و اقدامات آنها علیه تل آویو و همچنین حمایت از دولت ونزوئلا اشاره کرده بود.

مولانو در دیدار با بنی گانتز وزیر جنگ رژیم صهیوینستی با تاکید بر این موضوع خواستار افزایش توسعه همکاریهای نظامی و تبادل اطلاعاتی میان دو طرف شد.

این گزارش در ادامه افزود، بعد از اظهارات وزیر دفاع کلمبیا، رئیس جمهور این کشور در اقدامی برای رد موضع وزیر دفاعش علیه ایران بر حفظ روابط دیپلماتیک میان تهران و بوگوتا تاکید کرد.

ایوان دوکه افزود: کلمبیا روابط خود را با تهران حفظ می‌کند اما در عین حال درباره آنچه تهدید تروریستی نامیده می‌شود شفاف است و ما با هر کشوری که گفت‌وگوهای دیپلماتیک داریم نوع روابطشان را با برخی گروهها که ممکن است سابقه تروریستی داشته باشند مورد بررسی و سوال قرار خواهیم داد.

«محمد علی ضیا» سفیر ایران در کلمبیا اخیرا در مصاحبه با رادیو «آر سی ان» کلمبیا گفته، این واقعیت که ایران «نیکلاس مادورو» را به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا به رسمیت می‌شناسد هیچ خطری برای کلمبیا و آمریکای لاتین ندارد؛ چیزی که آمریکا به دنبال القای آن است.

وی افزود: برای ما مادورو رئیس جمهور رسمی ونزوئلا است و موضع کشورهای دیگر برای عدم به رسمیت شناختن مادورو در ونزوئلا بی اعتبار است. ونزوئلا نیز مانند بسیاری از کشورهای دیگر مشکلاتی دارد و این طبیعی است که برخی از مردم آن را دوست نداشته باشند.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها