معاون وزیر امور خارجه روسیه:

روسیه انتظار پیشرفت در گفت‌وگوهایش با آمریکا را ندارد

معاون وزیر امور خارجه روسیه می‌گوید آنطور که به‌نظر می‌رسد هیچ پیشرفتی در گفت‌وگوهای مسکو با واشنگتن وجود ندارد و انتظار پیشرفت هم نمی‌رود.

 روسیه انتظار پیشرفت در گفت‌وگوهایش با آمریکا را ندارد

 دولت روسیه روز شنبه اعلام کرد که انتظار پیشرفت در مذاکرات در هفته‌های آینده با آمریکا در مورد مسائلی از جمله روادید و مقیاس عملکرد سفارتخانه‌های دو طرف را ندارد.

رسانه‌های روسی گزارش دادند با وجود روابط در پایین‌ترین سطح پس از جنگ سرد، مسکو و واشنگتن بر سر تعداد دیپلمات‌هایی که می‌توانند به کشورهای یکدیگر بفرستند اختلاف دارند، اگرچه روسیه اعلام کرده است که مایل است محدودیت‌های اعمال شده در سال های اخیر را لغو کند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه روز شنبه گفت تماس‌های اخیر با واشنگتن صرفاً شامل تکرار مواضع اعلام شده قبلی دو طرف بوده است، اما دور جدیدی از مذاکرات در یک کشور ثالث در هفته‌های آینده برگزار خواهد شد.

خبرگزاری «اینترفکس» به نقل از ریابکوف نوشت: «آنطور که به‌نظر می‌رسد هیچ پیشرفتی وجود ندارد و انتظار [پیشرفت] هم نمی‌رود».

بر اساس این گزارش، دولت‌های روسیه و آمریکا در سفر ماه گذشته «ویکتوریا نولاند» معاون وزیر امور خارجه ایالات متحده به مسکو نتوانستند پیشرفت بزرگی در مناقشه سفارتخانه‌ها به دست بیاورند.

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا در اواخر اکتبر گفت که واشنگتن در حال رسیدن به نقطه‌ای است که می‌تواند فقط با ۱۲۰ کارمند در سفارت خود در مسکو، تنها یک «حضور موقت» در روسیه داشته باشد.

به نوشته رویترز، این مقام آمریکایی گفت که روسیه کمی بیش از ۴۰۰ دیپلمات در ایالات متحده دارد که شامل هیأت این کشور در سازمان ملل در نیویورک نیز می‌شود.

ریابکوف همچنین توضیح داد: «آمریکایی‌ها باید به سادگی تعداد کارکنان خود را در روسیه افزایش دهند تا خدمات کنسولی و روادید عادی خود را بازگردانند».

پیش از این نیز «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا هشدار داده بود، بدون حل مشکلات و محدودیت‌های موجود در روابط مسکو و واشنگتن، بازگشت روابط به حالت عادی غیرممکن است.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    سایتتون بد بود اما گند زدین بهش

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها