تعیین وضعیت شهردار بوشهر در وزارت کشور مسکوت مانده است

رئیس شورای شهر بوشهر با تاکید بر تسریع در تعیین تکلیف شهردار منتخب بوشهر گفت: تعیین وضعیت شهردار بوشهر برای دومین بار با تاخیری چند ماهه در وزارت کشور مسکوت مانده است.

تعیین وضعیت شهردار بوشهر در وزارت کشور مسکوت مانده است

ابوذر دهدار پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با استناد به پیام رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) که میزان رای ملت است اظهار داشت: بر کسی پوشیده نیست که رای شهروندان در انتخاب اعضای شورا در تصمیمات و مصوبات شوراها تجلی و نمود پیدا می‌کند.

وی، انتخاب شهردار را نمادی از رای شهروندان دانست و تصریح کرد: شورای پنجم بوشهر پس از کشمکش‌های طولانی شخصی را به‌عنوان شهردار انتخاب کرد که سوابقی همچون مدیر نمونه کشوری را در کارنامه خود دارد.

رئیس شورای شهر بوشهر با بیان اینکه شهرداری انتخابی در حال حاضر یکی از مدیران کل در سازمان‌های موثر استان بوشهراست تصریح کرد: تعیین صلاحیت شهردار منتخب بوشهر، در وزارت کشور مسکوت مانده که شهروندان مطالبه این مهم از وزیر کشور دارند.

دهدار با بیان اینکه حکم شهردار پایتخت با آن همه حساسیت خاص در زمانی بسیار کوتاه صادر می‌شود تاکید کرد: با این وجود تعیین وضعیت شهردار بوشهر برای دومین بار با تاخیری چند ماهه در وزارت کشور مسکوت می‌ماند که باید مسئولان پاسخگوی این مهم باشند.

وی با اشاره به نقش مهم مردم بوشهر در صحنه‌های مختلف انقلاب بیان کرد: مردم این دیار همچون سایر هم وطنانمان دین خود را به انقلاب ادا کرده‌اند و این شجاعت و رشادت را همچون رئیسعلی دلواری و دیگر سرداران باز هم در صورت تجاوز دشمنان تکرار می‌کنند.

رئیس شورای شهر بوشهر افزود: طبق تبصره 3 ماده 80 قانون تشکیلات وظایف و اختیارات شوراهای اسلامی وزیر کشور موظف است تا در خصوص حکم شهردار معرفی شده تا 10 روز اظهار نظر و چنانچه شهردار را واجد شرایط قانونی بداند حکم او را صادر کند.

دهدار با یادآوری این نکته که شهردار منتخب بوشهر صرف نظر از سوابق درخشان در حوزه مدیریتی واجد تمامی شرایط قانونی موضوع آیین نامه اجرایی شرایط احراز تصدی سمت شهردار بوده است گفت: منافع بندر بوشهر و حقوق شهروندان آن با توجه به عدم تصدی سمت شهردار منتخب دچار وقفه شده که از مقامات اجرایی به‌خصوص مسئولان وزارت کشور انتظار می‌رود تا نسبت به اعلام نظر خود در خصوص وضعیت شهردار منتخب بوشهر طبق قانون اقدام کند.



منبع: تسنیم

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها