طرح اشتغال اجتماع محور روستایی در ۵ شهرستان استان بوشهر آغاز شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر گفت: طرح اشتغال اجتماع‌محور روستایی با هدف ایجاد ۱۴۰۰ شغل خرد روستایی اجرا می‌شود.

طرح اشتغال اجتماع محور روستایی در ۵ شهرستان استان بوشهر آغاز شد

سعید زرین فر ظهر چهارشنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان دیلم اظهار داشت: با پیگیری استاندار و هماهنگی صورت گرفته با ریاست ستاد اجرایی فرمان امام (ه)، مقدمات اجرایی طرح اشتغال اجتماع‌محور در سال گذشته فراهم شد که پس از بررسی‌های کارشناسی توسط مجری و تسهیل‌گران بنیاد برکت، پنج شهرستان دیلم، گناوه، دشتستان، تنگستان و دیر به عنوان شهرستان‌های هدف انتخاب شدند.

وی افزود: مدل اجرایی طرح اشتغال‌محور، نوعی برنامه ریزی توسعه روستایی با محوریت و مشارکت مردم محلی است که از طریق تشکیل کمیته اشتغال روستا با عضویت شوراها، دهیار و معتمدین محلی با تسهیل‌گران روستایی با در نظر گرفتن ظرفیت‌ها و سرمایه‌های اجتماعی، طبیعی، انسانی، مالی و فیزیکی ایجاد می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر یادآور شد: شناسایی مزیت‌های روستا، اهلیت‌سنجی متقاضیان، آموزش مستمر، تشکیل صندوق‌های خرد روستایی، تشکیل کمیته اشتغال روستا، تأمین مالی طرح‌های اشتغالزایی و نظارت مستمر بر اجرای پروژه از مراحل مهم این طرح است.

زرین‌فر خاطرنشان کرد: از ویژگی‌های مهم مدل اشتغال اجتماع محور، عدم تمرکز بر پرداخت تسهیلات است و در همین راستا از دستگاه‌های اجرایی استان از جمله اداره کل فنی و حرفه‌ای، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، جهاد کشاورزی و شیلات خواست که همکاری ویژه‌ای در خصوص آموزش متقاضیان روستایی در دستور کار قرار دهند.

وی در پایان گفت: طرح ایجاد اشتغال خرد روستایی با همکاری بنیاد برکت یک طرح مستمر خواهد بود و با توجه به مزیت‌های ویژه استان در بخش‌های زیست فناوری، آبزی پروری دریایی، صنایع دستی و محصولات خاص کشاورزی از جمله خرما شاهد توسعه اشتغال و شکوفایی و توسعه روستایی استان خواهیم بود.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها