عامل مرگ‌ ۴۲ درصد بوشهری‌ها چیست؟

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با توجه به اینکه امروزه کمتر شاهد مرگ در اثر بیماری‌هایی چون مالاریا و بیماری‌های تنفسی هستیم اما ۴۲ درصد مرگ‌های استان بوشهر را بیماری‌های قلبی عروقی تشکیل می‌دهد. 

عامل مرگ‌ ۴۲ درصد بوشهری‌ها چیست؟

دکتر عبدالمحمد خواجه ئیان در آیین تجلیل از بهورزان شهرستان گناوه افزود: آموزش‌های اولیه‌ای که بهورزان به مردم می‌دهند نقش بسیار مهم و کلیدی در افزایش آگاهی آن‌ها نسبت به بیماری‌ها و تغییر سبک زندگی مردم دارد.

وی با اشاره به اینکه ما به‌عنوان طلایه داران سلامت باید سبک زندگی سلامت محور را به مردم آموزش دهیم تصریح کرد: بهورزان به‌ عنوان کسانی که در سطوح اولیه خدمت‌رسانی به مردم هستند با ارائه آموزش‌های مناسب و با بیانی ساده و شیوا می‌توانند تا حد خیلی زیادی در آگاهی جمعیت تحت پوشش خود نقش داشته باشند.

این مسئول با اشاره به افزایش رفتارهای پرخطر در جامعه بیان داشت: لازم است بهورزان آگاهی جمعیت تحت پوشش خود را در خصوص بیماری‌هایی مانند ایدز و راه‌های پیشگیری از آن بالا ببرند.

خواجه‌ئیان ضمن تقدیر از زحمات بهورزان شهرستان گناوه اظهار کرد: بهورزان با وجود محرومیت‌هایی که در سطح روستاها وجود دارد با تمام توان در جبهه سلامت برای آموزش و آگاهی مردم می‌کوشند.

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها