مدیرعامل بیمه البرز در نشست با اصحاب رسانه مطرح کرد:

از تشریح جزئیات بیمه زندگی " شوکا" تا هوشمندسازی عملیات‌ بیمه‌گری در سال 1402

مدیرعامل بیمه البرز ضمن تشریح سیاست های جدید بیمه ای مجموعه متبوعش در دوره جدید مدیریتی، گفت: هوشمندسازی تمامی عملیات های بیمه گری و سرمایه گذاری در بیمه البرز تا پایان سال جاری انجام خواهد شد.

از تشریح جزئیات بیمه زندگی " شوکا" تا هوشمندسازی عملیات‌ بیمه‌گری در سال 1402

نشست خبری موسی رضایی مدیرعامل بیمه البرز روز سه شنبه (12 اردیبهشت ماه) با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

رضایی در تشریح اقدامات بیمه البرز به منظور ارتقاء سطح خدمات رسانی به مردم سراسر ایران، گفت: رقابت بیمه گران به محصولات موجود محدود شده که آن هم با نرخ شکنی و رفتارهای غیرحرفه ای برخی از شرکت های بیمه ای مواجه است. اما بیمه البرز تلاش کرده در این راستا منافع عمومی جامعه را درنظر بگیرد.

وی با بیان اینکه تولید محصولات نوین بیمه ای از سیاست های بیمه البرز در دوره جدید مدیریتی تلقی می شود، اظهار کرد: بدون شک اگر رفتارهای مدیریتی در صنعت بیمه ای حرف های بود، اکنون شاهد رقابت های ناسالم نبودیم و همچنین وضعیت این حوزه نیز بهتر بود.

مدیرعامل بیمه البرز با اشاره به اینکه متاسفانه شاهد انحصارگرایی در صنعت بیمه ای هستیم که این موضوع در حوزه های منابع انسانی و آموزش شبکه فروش نیز تاثیر جدی گذاشته است، تصریح کرد: در واقع امروزه مشاهده می شود حدود 30 الی 35 درصد صنعت بیمه در اختیار 300 الی 400 مجموعه ای است که متعلق به سازمان ها، نهادها و وزارتخانه ها است که اگر این موضوع به سمت شبکه فروش سوق یابد، صنعت بیمه رونق می گیرد.

رضایی با انتقاد از کمبود محصولات جدید در صنعت بیمه و تلاش های بیمه البرز برای جبران این مهم، تصریح کرد: پیش بینی طرح و بیمه‌نامه شوکا یکی از اقدامات بیمه البرز است؛ در واقع این نام برگرفته از نام کوچک ترین گوزن مینیاتوری در حال انقراض جنگل های هیرکانی است.

وی در این راستا گفت: در اهداف بیمه‌نامه شوکا علاوه برگسترش فرهنگ بیمه به ویژه افزایش ضریب نفوذ بیمه های زندگی در کشور،  نگرانی‌هایی از جنس حفظ محیط زیست نیز وجود دارد و با انتخاب نام شوکا قصد داریم این گونه نادر حیات وحش ایران را به مردم بشناسانیم.

مدیرعامل بیمه البرز با بیان اینکه شرکت بیمه البرز تحت هیچ شرایطی از چارچوب های فنی عدول نکرده و نرخ غیرفنی ارایه نمی دهد، اظهار کرد: این شرکت با تکیه به توان فنی و برتری در تعدادی از شاخص های بیمه ای، تولید محصولات جدید بیمه ای را در دستور کار دارد که عرضه طرح بیمه زندگی شوکا یکی از همین محصول های نوین است.

photo_2023-05-03_21-31-30

در ادامه، رضایی با یادآوری اینکه بررسی‌ها نشان می دهد  طی دو سال اخیر، ضریب نفوذ بیمه‌های زندگی به دلیل امتناع مشتریان از خرید با توجیه بالا بودن نرخ تورم، سیر نزولی داشته است، افزود: این مهم در حالیست که بیمه البرز برای رفع این دغدغه، در طرح شوکا، هم مدت زمان بیمه نامه را کوتاه‌تر کرده و هم بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، تامین مالی این بیمه نامه را برعهده گرفته تا مشتریان حق بیمه خود را به صورت اقساط پنج ساله و در قالب تسهیلات قرض الحسنه به بانک مذکور پرداخت کنند.

وی با اشاره به اینکه طی دو ماه گذشته اقدامات اساسی برای پایداری نیروی انسانی صورت گرفته است، ادامه داد: بدون شک اگر منابع انسانی که مستقیما با شبکه فروش در ارتباط هستند بدون دغدغه باشند، می توانند تاثیر جدی بر توسعه برنامه ها داشته باشند.

مدیرعامل بیمه البرز هوشمندسازی تمامی عملیات های بیمه گری و سرمایه گذاری در بیمه البرز تا پایان سال جاری را از دیگر برنامه های پیش بینی شده در دوره مدیریتی جدید عنوان و تصریح کرد: همواره در صنعت بیمه ای کشورمان طی دو دهه گذشته، فرآیند بیمه ای جدیدی رخ نداده است لذا در تلاش هستیم بیمه های زندگی را مورد توجه قرار دهیم که این مهم به طور جدی مورد پیگیری می شود.

گفتنی است، رضایی در پایان نشست خبری یاد شده با اصحاب رسانه ضمن اعلام آمادگی برای برگزاری نشست های پرسش و پاسخ برای شفاف سازی افکار عمومی در بازه های زمانی مشخص، بر ضرورت پاسخ دهی به نیازهای مردم در صنعت بیمه تاکید کرد.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها