رئیس سازمان تولید اسکناس و مسکوک خبر داد:

توزیع ایران چک‌های ۱۰۰ هزار تومانی و اسکناس ۱۰ هزار تومانی جدید؛ از امروز

رئیس سازمان تولید اسکناس و مسکوک گفت: از امروز توزیع ایران چک‌های ۱۰۰ هزار تومانی و اسکناس‌های ۱۰ هزار تومانی جدیدآغاز شده است.

توزیع ایران چک‌های ۱۰۰ هزار تومانی و اسکناس ۱۰ هزار تومانی جدید؛ از امروز

امیر شکری با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران گفت: طبق اعلام بانک مرکزی، ایران چک ۱۰۰ هزار تومانی و اسکناس ۱۰ هزار تومانی با طراحی جدید از فاکتورهای امنیتی بالاتری برخوردار است.

وی افزود: بانک مرکزی به منظور اجرای طرح حذف چهار صفر از پول ملی در آینده اقدام به کمرنگ کردن چهار صفر از این اسکناس‌ها را کرده است.

گفتنی است ، بر اساس اعلام بانک مرکزی، برخی خصوصیات امنیتی ایران چک و اسکناس جدید مشتمل بر واتر مارک سه بعدی، الکتروتایپ، فایبرهای نامرئی فلورسنتی چند رنگ، نخ امنیتی با ویژگی تغییر طیف، چاپ نوری مغناطیسی و نوار طلایی درخشان است که احراز اصالت را برای عموم مردم تسهیل می‌کند.

رونمایی از سه اسکناس جدید

همچنین امروز سه اسکناس جدید، هزار تومانی، ۲ هزار تومانی و پنج هزار تومانی در بانک مرکزی رونمایی شد؛ این اسکناس‌ها دارای ظاهری متفاوت و ویژگی‌های امنیتی بالاتر در مقایسه با اسکناس‌های قدیمی است.

رئیس سازمان تولید اسکناس و مسکوک درباره این اسکناس های جدید به خبرنگاران گفت: همه اسکناس‌های جدید در اندازه‌های مساوی چاپ خواهد شد و برای اجرای طرح حذف چهار صفر از پول ملی در آینده در اسکناس‌های جدید نیز چهار صفر ارقام اسکناس کم رنگ چاپ شده است.

امیر شکری اضافه کرد: در این اسکناس‌ها از تصویر نمادهای ملی و مذهبی استفاده شده و توزیع این اسکناس‌ها نیز به زودی آغاز خواهد شد.

منبع: خبرآنلاین

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • بهروزجعفری
    0

    سکه ده هزاری به صرفه تره

  • م
    0

    بی ارزشترین پول دنیا

  • کاربر ناشناس
    0

    باسلام ایا با حذف کردن صفرها ارزش پولمان بالا میره

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها