همتی: افزایش سود سپرده بانکی در دستور کار نیست

رییس کل بانک مرکزی با تاکید بر ضرورت رعایت همه جانبه ضوابط مبارزه با پولشویی اعم از سقف های مجاز تراکنش و هویت سنجی مشتریان توسط بانک ها گفت:بانک مرکزی برنامه ای برای افزایش نرخ سود بانکی ندارد.

همتی: افزایش سود سپرده بانکی در دستور کار نیست

عبدالناصر همتی عصر امروز در نشست دوره ای با مدیران عامل شبکه بانکی کشور با بیان اینکه در راستای کنترل و رصد تراکنش های ریالی، دستورالعمل شفاف سازی تراکنش های بانکی به بانک‌ها ابلاغ شده است گفت: ساختار تعریف شده درضوابط مذکور باید در بانک ها ایجاد و رعایت شود.

همتی افزود: در شرایط کنونی نظام پولی و ارزی کشور از طرف کسانی که تخلف های تراکنشی دارند مورد صدمه قرار گرفته و عملکرد مثبت نظام بانکی در حمایت از تولید و رشد اقتصادی با برخی عملکردها ناقص در عدم رعایت ضوابط مبارزه با پولشویی زیر سوال می رود.

عالی ترین مقام بانک مرکزی با بیان اینکه نرخ واقعی ارز در کشور پایین تر از نرخ های کنونی است: گفت معاملات شبانه و فردایی در بازار ارز یکی از عوامل مهم افزایش نرخ است و رعایت ضوابط مبارزه با پولشویی امکان التهاب آفرینی در بازار ارز را از سفته بازان می گیرد.

رییس کل بانک مرکزی با اشاره به فعالیت شبانه روزی شبکه های گسترده سازماندهی شده که به قصد برهم زدن آرامش عموم مردم و ایجاد انتظارات واهی به طور مداوم در حال فعالیت هستند، ابراز امیدواری کرد: با افزایش همکاری شبکه بانکی و نهاد های امنیتی و اطلاعاتی، تراکنش‌های غیرمجاز بانکی شناسایی و از آنها جلوگیری شود که با این اقدام بخش زیادی التهابات بازار ارز نیز کنترل می شود.

رئیس شورای پول و اعتبار با تاکید بر لزوم رعایت نرخ های‌های سود بانکی مصوب شورای پول و اعتبار توسط بانک ها گفت: بانک مرکزی برنامه ای برای افزایش نرخ سود بانکی ندارد.

وی همچنین تاکید کرد: نوسانات بازار سرمایه با کاهش یا افزایش جزئی نرخ سود سپرده ها ارتباطی ندارد و شبکه بانکی از سایر ظرفیت های خود برای حمایت از بازار سرمایه استفاده خواهد کرد.

منبع: تسنیم

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • طوفان شن
    0

    اقای همتی شما فقط بگو از شنبه یا یکشنبه ما دیگه بقیه اش را نمیخونیم ......

  • مردم
    0

    افزایش دلار در دستور کار شما و دولت است مردم میفهمند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها