چه عواملی بر قیمت محصولات فولادی تأثیر می‌گذارد؟

عدم ثبات در اوضاع کشور و شیوع بیماری همه‌گیر کرونا سبب شد تا قیمت محصولات فولادی دچار تغییر شود. نوسانات قیمت طلا و ارز جهانی نیز از دیگر عواملی بود که قیمت محصولات فولادی را تغییر داد.

چه عواملی بر قیمت محصولات فولادی تأثیر می‌گذارد؟

در بازه زمانی اخیر با توجه به اینکه اوضاع کشور در وضعیت ثابتی نمی باشد، قیمت محصولات فولادی دچار نوسانات گوناگونی است. شیوع بیماری همه گیر کرونا سبب شد تا کسب و کارها دچار تغییرات فراوانی شود. نوسانات قیمت طلا و ارز جهانی نیز از دیگر عواملی بود که قیمت محصولات فولادی را تغییر داد.

سرمایه گذاری‌های آنلاین مردم در شرکت‌ها

با توقف فعالیت ها و وجود سرمایه های ناکارآمد مردم در این بازه زمانی به این عقیده رسیدند که سرمایه گذاری خود را برای شرکت های آنلاین به کار گیرند تا بتوانند وضعیت اقتصادی خود را تا حدودی بهبود بخشند. به همین دلیل مردم به این فکر افتادند تا سرمایه های خود را به بازار بورس تزریق کنند. رکود فضاهای کاری به خصوص در زمینه ساخت و ساز و بازار مسکن سبب شد تا فعالیت این صنف دچار دگرگونی شود. بازار بورس نیز در این روند شرایط بهتری را در زمینه ی فلزات اساسی از خود نشان داد. سرمایه گذاران بر این عقیده بودند که بعد از پایان قرنطینه و شروع فعالیت ها به صورت محدودتر بازار به سمت و سوی فعالیت باز خواهد گشت اما خریدهای آنلاین مزایای بسیار داشت و مردم تصمیم گرفتند تا به صورت آنلاین نیازهای روزمره خود را برطرف کنند.

فعالیت‌های آنلاین فلزات اساسی

از آنجایی که فعالیت های آنلاین به طور چشم گیری نتیجه ی مطلوب از خود نشان داد شرکت ها به این توافق رسیدند تا در کنار فعالیت های عملی روزمره، از طریق ارتباط گیری آنلاین با مشتریان خود تعامل بیشتری برقرار کننند. فلزات اساسی مانند فولاد نیز کاربردی گسترده دارند بنابراین شرکتهایی که در این زمینه فعالیت میکنند برای تعامل بیشتر با مشتریان خود از این روش بهره بردند، مردم فعالیت خود را به سمت و سوی بازار بورس کشاندند. بازار بورس نیز در این مدت بیشترین تمرکز خود را سمت و سوی بازار آهن آلات نشان داده است. از جمله مصالحی که در بازار بورس طرفداران بیشتری را به خود جذب کرده است؛ شمش و آهن اسفنجی از مقاطعی می باشند که جز فلزهای اساسی است و میلگرد، ورق از دیگر مصالحی هستند که در جریان تولید محصولات خام به کالایی اساسی برای ساخت و ساز به کار برده می شوند.

پیشرفت های اخیر ناشی از چیست؟

با توجه به آمارهای بدست آمده کارشناسان بر این گفته تاثیر گذاشته که با توجه به این بیماری همه گیر فعالیت مشاغل به تعویق خواهد افتاد. محدودیت های موجود در بازار شرایط مطلوبی را تخمین نمی زند. عوامل تأثیرگذار تا حدودی جو فعالیت ها را دچار تنش کرد. بالا رفتن قمیت طلا و ارز نیز سبب شد تا این وضعیت بر تنش تشدید شود، همه ی این عوامل باعث شد تا جوی ناآرام و نگران در بازار ادامه داشته باشد. نه تنها در داخل کشور، بلکه کشورهای خارجی نیز با این بحران درگیر بودند. هر کدام از این عوامل دلیل موجه برای توقف سرمایه گذای در بخش های مختلف بود و توقف سرمایه گذاری باعث شد تا بازار روند ثابتی از خرید و فروش، عرضه و تقاضا را ارائه دهد. رکود بازارها بر این مورد ختم شد تا راه‌حل هایی برای شروع دوباره ی فعالیت ها و ارائه ی روند کسب و کار مطرح شود. سرمایه گذاری های آنلاین و خدمات دهی آنلاین از جمله مسائلی بود که روند کسب و کارها را تغییر داد. به گونه ای محدودیت ها باعث شد تا بازار از روند ثابت بودن عرضه و تقاضا خارج شود. فعالیت های آنلاین، دیدگاه مردم را تغییر داد و سبب شد تا مردم به جای پرداخت های نقدی و با توجه به وجود مشکلات فراوان از محبوبیت خود بکاهند و جایگاه خود را به فعالیت های آنلاین واگذار کنند.

از آنجایی که فعالیت های آنلاین امروزه رونق فراوانی دارد شرکت های گوناگون برای بازدهی بیشتر خود از این عمل بهر می برند.

معرفی محصولات فولادی قابل خریداری از بورس:

از آن جایی تمام مصالح فولادی قابل عرضه در بازار بورس می باشند می توان این محصولات را در سبد خرید خود قرار داد. اما این نکته حائز اهمیت است که بعضی از محصولات فولادی بیشترین تقاضا را در بازار بورس دارند. این محصولات شامل میلگرد، شمش، آهن اسفنجی و ورق می باشند.

شمش

شمش نیز از دیگر محصولاتی به شمار می رود که از سنگ آهن تهیه می شود. این محصول نیز به عنوان ماده ای خام برای تولید دیگر قطعات فولادی به کار گرفته می شود از شمش فولادی برای تولید میلگرد و ورق استفاده می شود. شمش های فولادی به دلیل اینکه میزان کمتری از کربن را در خود جای داده اند کاربرد فراوانی در صنعت فولاد دارند.

میلگرد

میلگرد به عنوان پروفیلی پرکاربردی است که در صنعت ساخت و ساز به کار گرفته می شود. میلگردها برای استحکام سازه ها مورد استفاده قرار می گیرد و از مقاومت بالایی برخوردار می باشد از آن جا که بتن ها مقاومت چندانی در برابر نیروهای کششی و چرخشی ندارد معماران برای افزایش مقاومت بتن ها از میلگرد استفاده می کنند. میلگرد انواع مختلفی دارد؛ ازجمله میلگرد های A1 , A2 , A3 , A4 برای مقاوم کردن بتن از میلگردهای آجدار استفاده می شود.

آهن اسفنجی

آهن اسفنجی به عنوان ماده ی خام در صنعت فولادسازی برای تولید دیگر محصولات فولادی استفاده می شود. آهن اسفنجی در فرآیند کوره القایی تهیه می شود. سنگ آهن در فرآیند کوره القایی با حذف بعضی از ناخالصی های موجود به آهن اسفنجی تبدیل می شود. آهن اسفنجی برای تولید اسلب ، شمش و میلگرد از اهمیت زیادی برخوردار است.

ورق‌های فولادی:

از پرکاربردترین محصولات می باشد که معرف عمده ای در صنعت های مختلف دارد. ورق های فولادی که در صورت رول یا کلاف می باشند در فرآیند نورد گرم از شمش ساخته می شوند. ورق ها به دو صورت نورد گرم و نورد سرد تهیه می شوند. که در فرآیند نورد سرد استحکام ورق های فولادی بیشتر می باشد. ورق های فولادی کاربردهای گوناگونی دارند. از این ورق ها در صنعت خودروسازی، لوازم خانگی، در مصارف ساخت و ساز و ورق های دریایی و... استفاده می شود.

جهت مشاوره درباره قیمت انواع مقاطع فولادی و نحوه سرمایه گذاری در بورس کالا می توانید با ما در ارتباط باشید. کارشناسان ما برای ارائه بهترین پیشنهاد در کوتاه ترین زمان آماده ی پاسخگویی به شما هستند.

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها