کاهش نرخ سود سپرده بانکی از شنبه هفته آینده

رئیس کل بانک مرکزی گفت: شنبه آینده نرخ سپرده بالای 15 درصد در کشور نخواهیم داشت.

کاهش نرخ سود سپرده بانکی از شنبه هفته آینده

سیف در شورای هماهنگی بانکهای استان افزود: تلاش می کنیم به همین موازات نرخ سود تسهیلات بانکی را هم کاهش دهیم تا به محدوده نرخ تورم برسیم.

او گفت: امسال 50 هزار میلیارد تومان برای بنگاههای کوچک و متوسط اقتصادی کشور در نظرگرفته ایم که 20 هزار میلیارد تومان برای سرمایه درگردش واحد های متوسط و کوچک است.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: از این مبلغ 10 هزار میلیارد تومان برای نوسازی خطوط تولید این واحد هاست و 20 هزار میلیارد تومان برای اشتغالزایی است.

سیف افزود: نظام بانکی کشور افتخار دارد که در خدمت تولید و اقتصاد و اشتغال است در همین رابطه پارسال توانستیم 17 هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات را به 24 هزار و 500 واحد کوچک پرداخت کنیم تا تحرک تولید و اشتغال در کشور ایجاد شود.

او با بیان اینکه اولویت نظام بانکی کشور در سال 96 همچنان حمایت از تولید و اقتصاد و کمک به توسعه صادرات است گفت: با وجود اینکه ما در نظام بانکی با محدودیت مالی مواجه هستیم اما همچنان پرداخت تسهیلات داریم.رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه وظیفه اصلی نظام بانکی که حمایت از اشتغال و رونق اقتصادی است امسال هم ادامه دارد افزود: برای اینکه بتوانیم نقش خود را به خوبی ایفا کنیم باید ازهدر رفت منابع محدود تسهیلاتی بانکی جلوگیری کنیم و آن را به طرح هایی اختصاص دهیم که بیشترین بازده را در تولید و رونق اشتغال دارد.

سیف گفت: تلاش می کنیم تا 900 هزار شغل در کشور ایجاد شود.در این جلسه مسولان خراسان جنوبی خواستار رونق طرح های تولیدی با نرخ تسهیلات بانکی 5 درصد کمتر از مصوب از شورای پول و اعتبار، اختصاص 10 هزار میلیارد ریال سهمیه از محل صندوق توسعه ملی، اختصاص خط اعتباری ویژه خارج از منابع استانی و افزایش مدت بازپرداخت تسهیلاتی به واحد های تولیدی شدند که رئیس کل بانک مرکزی گفت: خراسان جنوبی از استانهای کم برخوردار است که جا دارد همکاران ما در نظام بانکی نگاه ویژه ای داشته باشند.

استاندار خراسان جنوبی هم با بیان اینکه خشکسالی سبب شده بخشی از در آمد و اشتغال را در این استان از دست بدهیم گفت: خوشبختانه بانکها در این استان تعامل خوبی دارند و کمترین مشکل را داریم اما نیاز به کمک بیشتری هستیم که امیدواریم بانکها بیشترین همکاری را کنند.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • شمس
    0

    راه درست اينه اول نرخ تسهيلات كاهش پيدا كنه اطمينان ايجاد بشه سپرده گذاري انجام نشه و بعد از ان نرخ سود كاهش پيدا كنه نه اينكه ابتدا نرخ سود كاهش پيدا كنه معلومه كه اينجوري هرج و مرج ميشه و سرمايه سرگردان سر از جاهاي ديگه از قبيل ملك و طلا و دلار و غيره در مياره...........................

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها