پیش‌بینی کاهش ۱۵درصدی نرخ تورم در سال ۹۹

رئیس کل بانک مرکزی گفت: هنوز نمی‌دانیم ویروس کرونا چه اثراتی بر روی اقتصاد ما خواهد داشت اما بدون احتساب آن پیش‌بینی ما این است که نرخ تورم در سال آینده حدود ۲۰ درصد باشد.

پیش‌بینی کاهش ۱۵درصدی نرخ تورم در سال ۹۹

رئیس کل بانک مرکزی گفت: هنوز نمی‌دانیم ویروس کرونا چه اثراتی بر روی اقتصاد ما خواهد داشت اما بدون احتساب آن پیش‌بینی ما این است که نرخ تورم در سال آینده حدود ۲۰ درصد باشد.

همتی افزود: آمریکا فکر می‌کرد با این تحریم‌ها در ایران قحطی می‌شود اما چنین اتفاقی نیفتاد حتی این سطح از تورم نیز به خاطر شوک ارزی سال ۹۷ بود و ما در سال جاری توانستیم بازار ارز را تا حدودی مدیریت کنیم و تلاش ما این است که شرایط بهتر از گذشته شود.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری سال ۹۸ را سال رونق تولید نام‌گذاری کردند و خوشبختانه رشد اقتصادی ۹ ماهه اول نشان می‌دهد که فرمان و خواست ایشان محقق شده است.

همچنین همتی گفت: ۶۰ سال است که بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از خدمات صندوق بین المللی پول استفاده نکرده است حالا که مردم نیاز به دارو دارند باید از این حق استفاده کرد.

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • 1
    0

    5تا دروغ گفتی آقا مسئول.1-پیش بینی نرخ تورم بی حساب و کتاب 2-کنترل ومدیریت بازار ارز 3-رشد اقتصادی 4-تحقق خواست رهبری 5تلاش نمی کنیدوقحطی نشد ولی از بس گران هست کسی نمی خرد وفرقی با قحطی ندارد.

  • دلباز یاسوج
    0

    خیلی فنی و تخصصی گفتید: نمی دونیم تاثیر کرونا بر اقتصاد ما چیه ولی پیش بینی ما تورم ۲۰ درصد هست. این را میتوان مهمترین و تاثیر گذارترین جمله اقتصادی قرن طلا گرفت، مرد حسابی با انتشار این ویروس شما در محاصره کامل اقتصادی قرار گرفته اید و همین روزها که انبار مواد اولیه صنایع وابسته شما ته کشید آنوقت خواهی فهمید یه من ماست چقدر کره دارد، حتی افرادی عامی جامعه که سر رشته ای در علم اقتصاد ندارند میدانند چه میشود ولی شما ریس کل تمام بانک ها نمی دونید و یک پارامتر مهم را در محاسباتتان منظور نمی کنید،همین ویروسی که نفت را از ۶۵ دلار رساند به ۳۰ دلار، والا باید شماها را اعجاز قرن خواند.

  • بهلول
    0

    آقاى همتي وضعت اونقدر خوب است كه ككتم نميگزد.بيچاره مردم كه فكر ميكنن كه در فكرشون هستيد.شما كاسب هستيد با دلارو طلا وغيره.

  • ایرانی
    0

    چقدر بد است آدمی مثل این همتی دانش اقتصادی داشته باشد بعد مسئولیت قبول کند.ای وای

  • حر
    0

    دو ریال بده بگیر اش به همین خیال باش تورم سال ۹۹ حداقل ۱۲۰ در صد خواهد بود این خط واین نشون !

  • محمد
    0

    زر زیادی نزن دلار شد 17 ....

  • محمد
    0

    بد بخت آدمی که با سواد باشه و انوقت عمله آخوند دو زاری بشه ....

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها