دکتر واعظی:

اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه حلقه ارتباطی همکاری‌های پستی منطقه‌ای است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آئین گشایش دوازدهمین کنگره اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه(APPU) گفت: سرویس‌های پستی حلقه ارتباطی ایجاد می‌کند که امیدواریم این اتحادیه به ایجاد این حلقه برای تعامل ذی نفعان کمک کند.

اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه حلقه ارتباطی همکاری‌های پستی منطقه‌ای است

به گزارش خبر فوری به نقل از روابط عمومی پست‌بانک ایران، دکتر واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آئین گشایش دوازدهمین کنگره اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه که در هتل المپیک تهران برگزار شد ضمن ابراز خرسندی از میزبانی دومین بار ایران برای این کنگره از تلاش‌های دبیر کل اتحادیه پستی جهانی، دبیر اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه، نمایندگان کشورهای عضو و مدیران عامل و مسئولان شرکت ملی پست و پست بانک کشور تشکر و قدردانی کرد.
وی دوازدهمین کنگره اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه را رویدادی مهم دانست و افزود: این اجلاس با گسترش همکاری میان پست کشورها، آینده خدمات پستی در منطقه بزرگ آسیا و اقیانوسیه را شکل می دهد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که کشور ایران افتخار دارد از هزاران سال پیش مهد سیستم پستی بوده افزود : اولویت پست ایران با این پشتوانه قوی حفظ اطمینان مردم به پست به عنوان یک نهاد مطمئن و قابل اتکاء است که گستره آن ارائه خدمات سنتی و مدرن است و در انجام این مهم از نیروی انسانی کارآمد و تسهیلات مدرن بهره برده ایم.
دکتر واعظی ادامه داد: پست ایران بر این باور است تا با اتخاذ رویکردهای نوآورانه و ابتکاری و همچنین فناوری‌های پیشرفته به ویژه فناوری اطلاعات و نیروی انسانی متعهد و متخصص بر بسیاری از محدودیت‌ها غلبه کند.
وی با اشاره به برگزاری بیست و ششمین کنگره پستی جهانی استانبول گفت: سال گذشته در جریان برگزاری این کنگره جمهوری اسلامی ایران به عضویت شورای راهبری در آمد که این رویداد بزرگ می‌تواند به پیشرفت پست ایران کمک کند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که در عصر کنونی افراد جامعه از سبک زندگی متفاوتی برخوردارند عنوان کرد: بکارگیری فناوری‌های نوین در زندگی روزمره به سرعت به سمت هوشمندسازی سوق یافته و بخش پست نیز مستثنی نیست.
دکتر واعظی بخش پست را به عنوان یکی از مؤلفه‌های کلیدی توسعه کشورها برشمرد و تأکید کرد: این بخش باید بگونه ای عمل کند تا با تغییرات فناوری منطبق و سازگار باشد.
وی با تأکید بر این که باید از فرصت های فناوری که منجر به تغییرات می‌شود به بهترین نحو استفاده کرد تصریح نمود: دولت‌ها تعاملات خود را از طریق فناوری و دولت الکترونیک محقق کرده اند و این مهم فرصت بزرگی است تا پست ایران نقش خود را به عنوان پل ارتباطی دولت و شهروندان استمرار بخشد.
دکتر واعظی با یادآوری این که مدل های کسب و کار تحت تأثیر اقتصاد دیجیتال دستخوش تغییرات عمده ای شده اند افزود: امروزه تجارت الکترونیک به سرعت درحال گسترش است و پست می‌تواند در سرعت بخشی به توسعه این بخش نقشی تعیین کننده ایفا کند.
وی آزادسازی و خصوصی‌سازی را در تغییر کسب و کار پستی بسیار مؤثر خواند و گفت: در بسیاری از کشورها شاهد این دو بوده‌ایم و در ایران ساختار جدید شرکت پست به عنوان یک شرکت ملی مباحث حاکمیتی را دنبال می کند و در مناطقی که ارائه خدمات برای بخش خصوصی صرفه اقتصادی نداشته باشد خدمت رسانی می‌کند.
دکتر واعظی با اشاره به رویکردهای کنگره استانبول اظهارداشت: اکنون بر عهده کشورهای عضو است در راستای توسعه مبتنی بر نوآوری نسبت به ارائه خدمات جدید اقدام کنند .
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیشنهاد کرد: در همین ارتباط سه محور مهم توسعه سطح دسترسی، نوآوری و یکپارچه‌سازی برای خدمات در ابعاد سه گانه فیزیکی، الکترونیکی و مالی در مباحث کنگره مد نظر قرار گیرد.
وی با بیان این که امروزه هیچ ملتی نمی‌تواند منزوی باقی بماند یادآور شد: سرویس‌های پستی حلقه ارتباطی نزدیکی میان مردم ایجاد می‌کند که امیدواریم اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه به ایجاد این حلقه و پیشبرد همکاری و تعامل میان ذی نفعان ادامه دهد.
واعظی در پایان ضمن تشکر از حضور نمایندگان کشورهای عضو اظهار امیدواری کرد: این کنگره رشد وتوسعه همکاری های پستی میان کشورهای عضو را موجب شود.

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها