دلیل سفر مدیران سازمان لیگ به دوحه قطر چه بود؟

مدیران سازمان لیگ فوتبال ایران برای رسیدن به راهکاری در راستای حل یک مشکل اساسی به دوحه قطر سفر کرده بودند.

دلیل سفر مدیران سازمان لیگ به دوحه قطر چه بود؟

برگزاری رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در سال‌های اخیر طبق تقویم لیگ کشور‌های شرق قاره، مشکلات زیادی را برای تیم‌های غرب آسیا ایجاد کرده است.

طبق تقویم فعلی، لیگ قهرمانان آسیا در هفته‌های ابتدایی مسابقات مناطق شرق شروع شده و در اواخر لیگ این کشور‌ها به اتمام می‌رسد. موضوعی که با تقویم لیگ مناطق غرب به کل متفاوت است و تیم‌های شرکت کننده از این منطقه همزمان با آغاز لیگ قهرمانان آسیا باید بازی‌های فشرده‌ای را در لیگ کشورهایشان و مسابقات قاره‌ای برگزار کنند. ضمن اینکه ترکیب تیم‌های مناطق غرب هم در مراحل حذفی مسابقات آسیایی دستخوش تغییراتی خواهد شد.

بر همین اساس مسئولان فدراسیون کشور‌های غرب آسیا درصدد مجاب کردن AFC برای تغییر برنامه لیگ قهرمانان هستند و در این راه تاکنون جلسات و مذاکرات مختلفی هم برگزار شده است.

حیدر بهاروند (نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال و رئیس سازمان لیگ) که هفته پیش همراه با سعید فتاحی (مدیر مسابقات سازمان لیگ) به دوحه قطر سفر کرده بود در این سفر بحث تغییر تقویم فعلی مسابقات لیگ قهرمانان در منطقه غرب آسیا را پیگیری کرد. آن‌ها در سفر به دوحه مذاکراتی با هانی بلان (مدیر اجرایی لیگ ستارگان قطر) و منصور محمد الانصاری (دبیر کل فدراسیون فوتبال قطر) انجام دادند و قرار است نشست‌های دیگری هم بین مسئولان فدراسیون فوتبال‌های ایران و قطر با فدراسیون امارات و عربستان برگزار شود تا در نهایت طرفین تقویم واحدی را به مسئولان AFC ارائه بدهند.

برنامه ریزی فعلی لیگ قهرمانان به خصوص برای کشور‌های غرب قاره که لیگ شان با ۱۶ تیم برگزار می‌شود دردسر‌های فراوانی ایجاد کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها