بیش از ۳۰ درصد حقوق بازنشستگان صرف دارو و درمان می‌شود

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد بیش از ۳۰درصد حقوق بازنشستگان صرف دارو و درمان می‌شود.

بیش از ۳۰ درصد حقوق بازنشستگان صرف دارو و درمان می‌شود

جمشید تقی زاده مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری در مراسم امضای قرارداد بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان کشوری که ظهر امروز (سوم دی ماه) در ساختمان ملی نفتکش برگزار شد، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های مصوب صندوق بازنشستگی در جهت افزایش رفاه اجتماعی بازنشستگان اجرای بیمه اجتماعی است.

وی با بیان اینکه بر اساس این بسته ایجاد زمینه جلب مشارکت بیشتر ذی نفعان در تامین مالی خدمت اجتماعی از طریق افزایش ضریب نفوذ بیمه‌های درمانی و بازنشستگی در کشور فراهم می‌شود، افزود: بیمه تکمیلی درمان هم در همین راستا تعریف و ذیل خدمات اجتماعی صندوق به اجرا در می‌آید.

تقی زاده ادامه داد: براساس اسناد بالادستی و ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری دستگا‌های اجرایی مکلفند در چهارچوب بودجه‌های مصوت و آئین نامه‌ای که به تصویب هیات وزیران می‌رسد، کارمندان و بازنشستگان و افراد تحت تکفل آنان را علاوه بر استفاده از بیمه پایه درمان، مشارکت آنان به صورت هماهنگ و یکنواخت برای کلیه کارمندان دولت تحت پوشش بیمه‌های تکمیلی قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه امسال در مقایسه با سال گذشته سهم صندوق افزایش یافته که این رقم حدود ۴۰۰ میلیارد تومان بیشتر از سال گذشته است، افزود: صندوق بازنشستگی کشوری خود را متعهد می‌داند برای رفاه حال بازنشستگانی که سالها جوانی، زندگی و سلامت خود را در خدمت به مردم و آبادانی و پیشرفت کشور وقف کرده اند، بهترین و با کیفیت‌ترین خدمات درمانی را با کمترین پرداختی از جیب بازنشستگان ارائه کند.

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری ادامه داد: آمار‌ها نشان می‌دهد بیش از ۳۰درصد حقوق بازنشستگان صرف دارو و درمان می‌شود.

وی با بیان اینکه بخشی از این هزینه‌ها در سقف تعهدات بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ به بازنشستگان پرداخت می‌شود، مطرح کرد: صندوق بازنشستگی امسال بیش از ۲ میلیون نفر از بازنشستگان و خانواده‌های تحت تکفل آنان را تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار خواهد داد.

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری افزود: امسال سطح تعهدات و خدمات بیمه تکمیلی در بخش بستری حدود ۲۰ درصد و در بخش سرپایی ۱۵ درصد است.

وی با بیان اینکه با تدبیر و تصمیم خوب موهبتی مدیرعامل بیمه سلامت در خصوص تجمیع بیمه پایه و بیمه تکمیلی به طور قطع شاهد کاهش هزینه‌های پرداختی، دسترسی آسان به خدمات درمانی و افزایش سطح اهداف و خدمات درمانی از جمله مزایای بیمه تکمیلی برای بازنشستگان خواهیم بود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی گفت: در زمینه حمایت از بیماران خاص به ویژه بازنشستگانی که دچار بیماری‌های سخت و صعب العلاج هستند امسال صندوق بازنشستگی سطح پوشش بیمه تکمیلی این افراد را ۲۰ درصد افزایش داده است.

وی با بیان اینکه میزان حمایت را به سقف ۲۰ میلیون تومان افزایش داده است، افزود: در حال حاضر بیش از ۳۴ هزار بازنشسته جزء بیماران خاص هستند که تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دارند.

تقی زاده ادامه داد: از ویژگی‌های منحصر به فرد قرارداد بیمه تکمیلی درمان صندوق بازنشستگی انعقاد قرارداد به صورت صندوق است که منجر شده تا امکان حمایت از بیماران خاص اجرای طرح بسته حمایتی ارائه خدمات با سقف تعهدات فعلی میسر شود.

وی با بیان اینکه اجرای قرارداد به شیوه صندوقی باعث شده است که علاوه بر اینکه سقف تعهدات نسبت حق بیمه اخذ شده رقم مناسبی باشد ادامه داد: بیماران خاص و صعب العلاج شامل بیماران سرطانی تالاسمی دیالیزی، ام اس پارکینسون پیوند اعضا و ... هم تحت حمایت قرار می‌گیرند.

تقی زاده تصریح کرد: در صورت اجرای قرارداد به شیوه سایر شرکت‌های بیمه‌گر قطعاً امکان ارائه خدمات جاری تا سقف‌های تعیین شده با نرخ حق بیمه فعلی یا ارائه بسته‌های حمایتی ویژه وجود ندارد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری افزود: اعتقاد داریم اجرای این شکل قرارداد بیمه‌ای الگوی ارزشمند برای سایر صندوق‌های بازنشستگی و در راستای حمایت بیشتر از بیمه شدگان است و تنها با اجرای این شیوه امکان ارائه خدمات بسته حمایتی ویژه از بیماران خاص و تعیین سقف تعهدات فعلی وجود دارد.

وی با بیان اینکه سال گذشته هزینه هزار میلیارد تومان بوده و امسال اعتبار آن به ۱۴۰۰ میلیون تومان افزایش است، ادامه داد: سقف تعهدات انواع خدمات نسبت به سال گذشته به طور متوسط ۱۷ درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: خدمات بیمه‌ای تعریف شده از زمان انعقاد قرارداد با شرکت آتیه سازان حافظ به مدت یک سال برای بازنشستگان و افراد تحت تکفل که مشمول بیمه تکمیلی درمان هستند قابل استفاده خواهد بود.

وی با بیان اینکه برای اولین بار سهم آورده صندوق بازنشستگی نسبت به صحنه بازنشستگان افزایش یافته و برای امسال سهم بازنشستگان ۳۰ هزار تومان برای هر نفر تعیین شده است، بیان کرد: با توجه به فراوانی مراجعات بازنشستگان به بخش‌های پارا کلینیکی و مطالبات ایشان، امسال ۱۵۰ میلیارد تومان به صورت شناور هزینه خواهد شد.

تقی زاده ادامه داد: به منظور حمایت از ۳۴ هزار بیمار صعب العلاج خواص علاوه بر سقف تعهدات قرارداد برای دارو و سایر خدمات بیش از سقف پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه برای بیماران معسر (دارای ضعف مالی) نیز تمهیداتی جهت پوشش هزینه‌ها دیده شده است، افزود: برای کاهش مراجعات حضوری و بروکراسی‌های اداری کلیه فرآیند‌های بیمه تکمیلی درمان به صورت الکترونیکی خواهد بود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی با بیان اینکه فاز اول این طرح (الکترونیکی شدن) حذف تدریجی صدور حواله و معرفی نامه است، افزود: تشکیل پرونده الکترونیک سلامت بخشی از این طرح است.

تقی زاده تصریح کرد: به منظور جلب رضایت بازنشستگان کاهش مراجعات و مدیریت هزینه شرکت بیمه گر امسال موظف شده با مراکز دولتی و خصوصی مرجع در بخش‌های بیمارستانی پاراکلینیکی داروخانه و بیماران خاص در سراسر کشور قرار داد منعقد کند.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های مهم صندوق بازنشستگی تجمیع بیمه تکمیلی و پایه است، عنوان کرد: این اقدام کاهش مراجعات و تسهیل دریافت هزینه‌ها را به دنبال دارد.

جمشید تقی زاده ادامه داد: بحث بیمه اکمل و برخی دیگر از نیاز‌های بازنشستگان در حوزه درمان در بستر درمانی دیگری در حال تدوین است که پس از نهایی شدن اعلام خواهد شد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری افزود: در قرارداد جدید که دو میلیون نفر بیمه شده شامل بازنشستگان و افراد تحت تکفل آن‌ها را در بر می‌گیرد سطح خدمات و تعهدات به ترتیب خدمات بستری فوق تخصصی و جراحی سقف پوشش بیمه‌ای از ۱۷ میلیون تومان به ۲۰ میلیون تومان، خدمات بستری عمومی از ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار به ۱۰ میلیون تومان، خدمات تشخیصی و درمانی از ۶۵۰ هزار و ۷۵۰ هزار تومان، خدمات آزمایشگاهی انواع پاتولوژی و آزمایشگاه از ۳۲۰ هزار تومان به ۳۵۰ هزار تومان، خدمات مجاز سرپایی سقف تعهدات بیمه از ۳۵۰ به ۴۰۰ هزار تومان، هزینه آمبولانس داخل شهری (برای هر نوبت بدون محدودیت در تعداد دفعات) از ۷۵ به ۸۵ هزار تومان و هزینه آمبولانس و هواپیمای بین شهری حداکثر در چهار نوبت ۳۰۰ هزار تومان تعیین شده افزایش یافته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها