مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد

آمادگی صندوق بازنشستگی برای صادرات محصول به مکزیک

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از بررسی فرصت‌های سرمایه گذاری و همکاری با شرکتهای تابعه این صندوق و مکزیک خبر داد.

آمادگی صندوق بازنشستگی برای صادرات محصول به مکزیک

جمشید تقی زاده، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در دیدار با هیئت تجاری مکزیک، گفت: ایران در روابط بین‌المللی خود تنها بر تجارت تکیه نمی‌کند بلکه خواستار گسترش سرمایه‌گذاری‌های مشترک با طرف‌های تجاری خود است و قطعا این نوع روابط از استحکام و دوام بیشتری برخوردار خواهد بود؛ بنابراین ما با توجه به روابط خوب دو کشور از اقدامات جدی تر و نشست‌های مختلف استقبال می‌کنیم تا فعالان اقتصادی مکزیک با همه ظرفیت‌های ایران به ویژه شرکت ها و نهادهای اقتصادی دولتی و خصوصی آشنا شوند.

تقی زاده گفت: ایران اقتصاد بزرگی دارد و تولید ناخالص داخلی آن در بین 20 کشور بزرگ دنیا قرار گرفته و در منطقه خاورمیانه نیز موقعیت برجسته‌ای دارد؛ ضمن اینکه ایران از عوامل تولید فراوان، نیروی کار جوان و زیرساخت‌های توسعه یافته و منابع طبیعی متنوع نظیر نفت و گاز برخوردار است. این ویژگی‌ها، فرصت و امکان بسیار خوبی برای کشورهای دوست فراهم می‌کند که از ظرفیت‌های ایران بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه یکی از استراتژی‌های دولت تدبیر و امید حمایت از سرمایه گذاری خارجی، تصریح کرد: موقعیت ایران در منطقه و روابط دوستانه‌ای که کشور ما با کشورهای همسایه و کشورهای مختلف در منطقه دارد می‌تواند زمینه‌های خوبی برای گسترش و توسعه همکاری‌ها و سرمایه گذاری‌ها میان کشورهای مختلف از جمله مکزیک فراهم کند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد: بسیار خرسندم که در کشورمان میزبان نمایندگان کشوری هستم که جایگاه مناسبی در آمریکای جنوبی دارد و نقش فراوانی در حوزه اقتصادی می‌تواند ایفا کند. ایران و مکزیک می‌توانند همکاری‌های مشترک و مکملی را با یکدیگر انجام دهند. مکزیک یکی از کشورهای بزرگ دنیا از لحاظ اقتصادی است و ما نیز می‌توانیم از جایگاه و نقش مکزیک برای توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری استفاده کنیم.

وی ضمن معرفی دو شرکت آپادانا سرام و نفت ایرانول به هیأت مکزیکی برای سرمایه گذاری و توسعه فعالیت ها و همچنین صادرات محصولات به مکزیک، عنوان کرد: امروز فرصت سرمایه گذاری بسیار مناسبی در حوزه های مختلف فراهم است. ایران موقعیت خاص و استراتژیکی در خاورمیانه دارد و با بازار ۳۵۰ میلیون نفری منطقه مشارکت و تعامل دارد. بنابراین، بهره ‌برداری از ظرفیت های فراوانی که موجود است به نفع هر دو کشور ایران و مکزیک خواهد بود.

تقی زاده، صندوق بازنشستگی کشوری را دومین صندوق بیمه‌ای ایران عنوان کرد و گفت: این صندوق در حوزه اجتماعی و اقتصادی فعالیت‌های گسترده‌ای انجام می‌دهد و هم اکنون سرمایه‌گذاری‌های این صندوق در ۲۰۰ شرکت و شش هلدینگ بزرگ تابعه در حال انجام است. حوزه‌های حمل و نقل، گردشگری، صنایع غذایی، دارویی و کشاورزی، عمران و ساختمان، مالی و بانکی و همچنین نفت و انرژی از جمله حوزه‌هایی است که این صندوق در آن ها فعالیت می‌کند.

وی با پیشنهاد ایجاد کمیته مشترک میان ایران و مکزیک، گفت: نیاز است تا در این کمیته توجیهات فنی، اقتصادی و مالی برای سرمایه گذاری های مشترک در حوزه های مختلف بررسی کارشناسی و دقیق شود تا در نهایت پس از مشخص شدن بررسی های تخصصی، تفاهم نامه ها و قراردادهای همکاری در آینده نزدیک شکل گیرد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری بیان داشت: فعل خواستن باید دو طرفه باشد و ما باید تلاش کنیم تا حرف‌ها به عمل تبدیل شود. صندوق بازنشستگی کشوری و شرکت‌های تابعه آمادگی فروش محصولات متنوع خود را به مکزیک دارد و در این زمینه محدودیتی وجود ندارد.

منبع: فارس

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها