پیشنهاد جدید برای حقوق بازنشستگان مشاغل سخت و زیان‌آور

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان خبر داد و گفت: حدود ۲۰۰ هزار نفر بازنشسته مشاغل سخت و زیان‌آور داریم که پیشنهاد جدیدی برای حل مشکلات آن‌ها در زمینه همسان‌سازی حقوق در دست اجراست.

پیشنهاد جدید برای حقوق بازنشستگان مشاغل سخت و زیان‌آور

محمد شریعتمداری روز گذشته در حاشیه جلسه هیئت دولت با اشاره به افتتاح ۳هزارو ۵۰۰میلیارد طرح‌های تولیدی با تأمین اشتغال۲۶هزار نفر در مجموعه تعاونی‌های سراسر کشور در آینده نه چندان دور، اظهار کرد: با توجه به تغییر بازار کار تلاش شده است تعاونی‌ها بر پایه دانش و استارت‌آپ و مراکز نوآوری برای تعاونی‌های نوبنیاد ایجاد شود.

وی ادامه داد: قرار است با روش‌های جدید تأمین مالی خرد و به شکل تضمین شده از طریق صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاونی، تأمین مالی تعاونی‌ها تسهیل شود. همچنین تلاش شده است از منابع بانک توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید، منابع با نرخ‌های ترجیحی در اختیار تعاونی‌های روستایی، مناطق مرزی و محروم قرار گیرد. سند توسعه بخش تعاون نیز در دولت در حال تهیه است. شریعتمداری درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نیز خاطرنشان کرد: احکام ۳/ ۵میلیون بازنشسته جامعه کارگری صادر و ۳۲هزار میلیارد تومان منابع آن از محل سپردن سرمایه واحدهای تولیدی تأمین شده است.

بر این اساس حقوق بازنشسته با ۲۵سال سابقه که یک‌میلیون و۴۰۰هزار تومان دریافتی داشته، یک‌میلیون تومان افزایش یافت. حقوق بازنشسته با ۳۰ سال سابقه که کمتر از یک‌میلیون و ۶۰۰هزار تومان دریافت می‌کرد به ۲ میلیون و ۸۰۰هزار تومان رسید و بازنشسته با ۳۵سال، به ۳میلیون تومان رسید. وی گفت: ممکن است احکام صادر شده با همه خواسته‌های بازنشستگان تطبیق نداشته باشد، بنابراین احکام اصلاحی انجام می‌شود. حدود ۲۰۰‌هزار نفر بازنشسته مشاغل سخت و زیان‌آور داریم که پیشنهاد جدیدی برای حل مشکلات آن‌ها در زمینه همسان‌سازی حقوق در دست اجراست.

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • ایرانی
    0

    باید حقوق کارگران مشاغل سخت و زیان بار دوبرابر کارگرانی چون نگهبان که فقط یه جا نشسته بشود

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      سلام خدارو در نظر بگیرید کسانی که سختی کار دارند و یا کسانیکه از کار افتاده هستند مظلوم واقع شده اند

    • نعمت الله جنت مکان
      0

      ما نمی دانیم قسم حصرت عباس را باورکنیم یا دم خروس را کسانیکه ادعای قانون مداری می کنند کسانی هستند که قانون را زیر پا می گذارند آقای شریعت مداری وزیر کار واموراجتماعی بنده در سال 1387 باز نشسته شدم در آن زمان اولین حقوق بازنشستگی با 12/500/000ریال طبق مستندات بنده حداقل شش برابر حداقل بگیر بودم باطرح های سازمان اجتماعی این چند سال حقوق بنده در حال حاضر دو برابر حداقل نزول کرده شما که ادعای قانون مداری می کنید چرا ماده 96حقوق و دستمزد را در این چند ساله زیر پا گذاشتید دوم اینکه مگر این قانون 96اعلام نمی کنه که حوقها بر اساس نرخ تورم سالیانه صورت بگیره بانک مرکزی نرخ تورم را 42%اعلام می کنه وشما افزایش حقوق را 26%اعلام میکند ولی همین 26%درصد را هم اعمال نمکنید 15%محاسبه میکنید وای بر ما بعد از 45ماه جبهه و23سابقه کاری سخت زیان آور که ازاین سابقه 10اندی از آنرا محاسبه نکردید در صورتی که 2تا 4%از من و کارفرمان آن سازمان دریافت کرد که بعد از 13سال اجرای قانون متناسب سازی فرمول جدید من در آوردی که از خودتان در آوردید بنام همسان سازی باین کارهای من در آوردی بخشنامه را جایگزین قانون میکنید وباد در قبقبه خود می اندازی که ما کار بزرگی انجام داده ایم تاربخ دوباره تکرار می شودای حکایت ما معاویه که نعلت خدا بر باشد نماز جمع را روز پنج شنبه خواند الان من با60سن وتنی بیمار ورنجور باید در کف خیابان مطالبه گری کنم خود کرده را تدبر نیست نعمت الله جنت مکان

  • رضا ح
    0

    جناب وزیر رفاه با سلام اینجانب ۵۰ سال سن ۲۰ سال سابقه کار دارم ۱۷ سال است بیمار اعصاب و‌ روانم سه سال است توان کار کردنم را کاملا از دست داده ام یک سال پیش اقدام کردم برای کار افتادگی حتی بیمارستان هم بستری شده ام ۱۷ سال تحط نظر پزشک فوق تخصص اعصاب روانم تمام دکترهای بیمارستان ودکتر تحط نظر خودم تائید کردن از کار افتاده ام کمیسیون پزشکی تامین اجتمایی تهران چهار بار برای من رای صادر کردن درصد کار افتادگیم را کمتر زده اند هر بار که رفتم ، آیا دکترهای بیمارستان و دکتر فوق تخصص خودم بیسواد هستن چرا عدالت در کمیسیون پزشکی رعایت نمیشود چرا حق من بیمار را پایمال کردن ، جناب وزیر ۵۰ سال سن دارم ۲۰ سابقه کار بیمارم کسی را ندارم خرج زندگی منو بده چرا به ما توجه نمیشود من پول بیمه پرداخت کردم ۱۰ نه ۲۰ سال همش به فکر اضافه کردن حقوق ، حقوق بگیران هستید طرف با ۵ سال کار افتاده شده با دوسال کار افتاده شده بابا من بیمارم هر ۴۵ روز ۴۰۰ هزار تومان پول دارو ندارم جناب وزیر یک روزی همه از این دنیای بی رحم خواهیم رفت اصول دین را که می دانید والله مستاجرم هیچ کسی نیست حمایتی از ما بکند کمکمون بکنید ، از خبر فوری ممنونم خواهشن پیام منو پخش کنید با تشکر ،

  • سید علی اکبر نیازی عابدینی
    0

    سلام من بازنشسته با۶۰سال ۱۶ سال سابقه ۴سال کم دارم باید نصف حقوق بگیرم خدا راخوش میاد عدالت کجاست

  • کاربر ناشناس
    0

    اقای شریتمدار من با 32 سا سابقه 600هزار تومن 30 سال کار 800تومن این چ عدالته دورستشکن مارا از خجالت زدگی در بیاورید

  • مهران
    0

    من با25سال سخت وزیان آور5سال هم خریدم الان 30 سال سابقه 2600 000تومان میگیرم.چرا 5 سالیکه فروختن بهم حساب نمی کنم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها