یک وعده سحری چقدر برای یک خانواده ۴ نفر آب می خورد؟/ اینفوگرافی

بر اساس مشاهدات میدانی هزینه یک سحری ساده برای یک خانواده ۴ الی ۵ نفره در ماه رمضان امسال، متفاوت تر از سال های گذشته است.

یک وعده سحری چقدر برای یک خانواده ۴ نفر آب می خورد؟/ اینفوگرافی

برای نمونه یک وعده ساده مثل برنج و تن ماهی بیش از ۲۵۰ هزار تومان و یک وعده قرمه سبزی بیش ۴۰۰ هزار تومان هزینه دارد.

به طور کلی هزینه یک سحری ساده برای یک خانواده ۵ نفره در ما ۱میلیون ۵۰۰ تا ۱۰ میلیون هزینه خواهد داشت.

photo_2024-03-13_22-40-32

منبع: تیتر تجارت
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • 🐜
    0

    قیمت خوردن یک وعده سحری از ما بهتران مساوی با سه وعده غذایی در سال ما فرودستان ایران است روی زه باشید اما انصراف نکنید!!!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      پول دار هم بشوی اینقدر حرص به سراغ انسان می آید باز خرج نمی کند ومرتب دنبال اندوختن خواهد شد کم پول هم باشی نداری خرج کنی تجربه من ثابت کرده افراد که پول کمتری دارند خیلی بیشتر از پول دارها خرج می کنند وهیچ وقت پولدار نمی شوند

  • ناشناس
    2

    ماه امساک کردنه نه سفره رنگارنگ‌چیدن.‌ در این‌ماه یخچال اهل روزه هم‌ مثل بقیه که روزه نمی گیرند لبریز میشه از انواع نوشیدنی و خوراکی.‌ هیچ وقت در طول سال، مثل ماه رمضان یخچال ها پر نمیشه . هرکی باور نداره تحقیق کنه . با کیفیت ترین غذا ها پخته میشه. بازارحلیم و آش و افطاری دادن و... گرم تر از هر وقت دیگری از سال است. اینایی هم‌که میشینن حساب کتاب هزینه افطاری و سحری می کنند، اغلب خودشون روزه نمی گیرند غذاشون هم دوازده ماه سال کامله. فقط برای ایجاد تشویش در بین مردم این‌کارا رو می کنن.‌ ماه رمضان‌ ماه کم خوردنه ، برعکس رفتاری که ما داریم . اگر بحث پرخوری و ترس از گرسنه شدن نبود دغدغه هزینه بالای سحر واقطار هم وجود نداشت .

  • ناشناس
    1

    با گسترش فقر که بخش اعظم آن نشات گرفته از ناکارآمدی وتعمدی مسولین است باعث شده بسیاری از ارزشهای دینی و اخلاقی در جامعه به علت هزینه داشتن برای خانواده ها کمرنگ وازبین برود،ازجمله دورهمی های خانوادگی وصله رحم و سفره نذری دادن وحتی روزه گرفتن ،کارگری که در سال۲۰۲۴ درآمدش مثل مردم سودان وسیرالئون شده کجا میتونه هزینه افطار و سحر خانواده اش جور کند وتازه کار هم بکند،درآمدش درماه ده میلونه هزینه ماه رمضان ۱۲میلیون،در کشورهای اسلامی در این ماه دولت ومردم اجناس با تخفیف زیاد برای مردم عرضه می‌کنند وهم سفره های بزرگ افطاری برای مردم در خیابان می اندازند ولی اینجا چرا نیست؟!

  • ناشناس
    0

    بیشتر غذای ما فقرا در دولت سید محرومان نان و چای شده

    نظرات شما -
    • 🐜
      0

      فقط مراقب باشید چای دبش نباشه!

  • ناشناس
    0

    کل یارانه چهار نفر شاید یک وعده سحری بشه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها