رئیس اتحادیه بارفروشان تهران:

نرخ پیاز به ۱۵ هزار تومان کاهش یافت/ قیمت میوه‌های شب عید اعلام شد

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران گفت: همانگونه که ما قول داده بودیم قیمت پیاز به ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان در میادین میوه و تره‌بار رسید یعنی پیاز اعلاء صادراتی دست‌چین ۲۰ هزار تومان و پیاز معمولی به قیمت ۱۵ تا ۱۶ هزار تومان فروخته می‌شود.

نرخ پیاز به ۱۵ هزار تومان کاهش یافت/ قیمت میوه‌های شب عید اعلام شد

مصطفی دارایی‌نژاد درباره وضعیت بازار میوه و صیفی‌جات اظهار داشت: همانگونه که ما قول داده بودیم قیمت پیاز به ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان در میادین میوه و تره‌بار رسید یعنی پیاز فوق سوپر صادراتی دست‌چین ۲۰ هزار تومان و پیاز معمولی به قیمت ۱۵ تا ۱۶ هزار تومان فروخته می‌شود.

وی با بیان اینکه پیاز از جیرفت و بندرعباس تامین می‌شود، گفت: دو شب قبل ۳ هزار تن ورودی بار پیاز داشتیم و از این میزان حدود ۲ هزار تن به فروش رفته و ۱۰۰۰ تن باقی مانده است. شب گذشته نیز ۲۰۰۰ تن به این میزان اضافه شد، قول داده بودیم که قیمت‌ها را به ۱۵ هزار تومان برسانیم که خوشبختانه کشاورزان بار را ارسال کردند و قیمت‌ها تعدیل شد.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران تصریح کرد: موضوع دیگر اینکه اکنون پیاز وارداتی در انبارها وجود دارد و برای اینکه پیاز تولید داخل به مشکل نخورد و قیمت کشاورزان شکسته نشود این پیازها را وارد بازار نکردیم زیرا در این صورت قطعا قیمت‌ها افت پیدا می‌کرد و پیاز زیر ۱۵ هزار تومان برای کشاورز صرفه ندارد.

وی تاکید کرد: ما باید برای مصرف‌کننده هم باید برنامه‌ریزی می‌کردیم و قیمت‌ها شکسته می‌شد، چون پیاز کیلویی ۴۰ هزار تومان گران است و زیر ۱۵ هزار تومان هم که کشاورز را نگران می‌کند بنابراین سعی می‌کنیم در همین محدوده ۱۳ تا ۱۵ هزار تومان قیمت را حفظ کنیم.

دارایی‌نژاد خاطرنشان کرد: اکنون هوا رو به گرمی می‌رود باید سریع‌تر پیازها از اراضی کشاورزی برداشت شوند، اکثر انبارها هم در حال تخلیه بار هستند اما ما جایگزین کرده و در حال دپو هستیم تا مشکلی بوجود نیاید.

وی با بیان اینکه فعلا صادرات پیاز صرف ندارد، افزود: قیمت پیاز در زمین کشاورزی ۲۰ هزار تومان بود که روی آن تعرفه ۱۰۰ درصدی هم در نظر گرفته بودند، زمانی این ارقام صرف می‌کرد اما اکنون نمی‌صرفد چون قیمت‌ها در کشورهای مقصد مثل افغانستان، قزاقستان، ترکمنستان، قطر، امارات و عمان بالا رفته و به ۶۰ هزار تومان رسیده بود.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران در ادامه درباره وضعیت بازار سیب و پرتقال گفت: ما قول دادیم برای تامین پرتقال و سیب شب عید از ۵ اسفند بار را به مرور وارد بازار کنیم بنابراین روزانه ۲۵۰۰ تن پرتقال و ۲۵۰۰ تن هم سیب وارد بازار می‌شود یعنی درکل روزانه ۵ هزار تن سیب و پرتقال روانه وارد میادین می‌شود.

وی قیمت پرتقال را کیلویی ۲۰ هزار تومان و سیب را حدود ۱۵تا ۲۰ هزار تومان اعلام و تاکید کرد: بااینکه سیب و پرتقال صادر می‌شود اما شرایطی ایجاد کردیم که مردم مشکل تامین میوه شب عید نداشته باشند.

دارایی‌نژاد درباره قیمت موز نیز بیان داشت: قیت موز به ارز بستگی دارد، در حال حاضر قیمت تمام‌شده موز اکوادوری ۶۰ هزار تومان است از واردکنندگان خواستیم که به نرخ ۶۸ هزار تومان بفروشند، قیمت موز هندی هم ۵۵ هزار تومان است که با ۲ هزار تومان افزایش فروخته می‌شود.

وی یادآور شد: ما مرتب و به مدت ۴ ماه است که واردکنندان و انبارها را رصد می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم که شب عید مشکلی برای مردم ایجاد شود.

منبع: ایلنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 25
  • ناشناس
    0

    چقدرم رصد کردنتون خوب بوده و مردم دچار مشکل نشدند !
    واقعا که خیلی رو دارین !
    وقاحت اگه چهره داشت شماها بودین !

  • 🐜
    0

    بیشرف های غارتگر ماملت قدرت خرید نداریم بااین قیمت هایارانه ۳۰۰هزاری ارزش ندارد یارانه بایدنفری ۳میلیون تومان واریزکنند چرارییس جمهور ودولت نفهم هستند آیا خودتون توانایی دارید یک ماه مث مازندگی سگی داشته باشید پدرسوخته های دزد

  • ناشناس
    0

    قیمت پیاز در سطح خرده فروشی بایستی کیلویی ۴ هزار تومان باشد. قیمت پیاز را ۳۰ هزار تومان افزایش می دهید و سپس ۱۰ هزار تومان کاهش!!!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      15

      مشکل از طمعکاری خود ملت هم هست
      وقتی بنزین گران میشه بقیه اجناس و خدمات که چندان ربطی به بنزین ندارند گران میکنند ولی اگه برعکس بنزین ارزان بشه هیچکدام برنمیگردند سر قیمت اول
      این حالت درمورد همه اجناس هست اگه پیاز بشه 4تومن آیا بقیه ارزان میشند؟نه پس فقط کشاورز پیاز ضرر میکنه

    • ناشناس
      3

      به ناشناس ۱۱:۵۸: کاشت پیاز و سیب زمینی و گوجه فرنگی و برخی صیفی جات و میوه جات هزینه چندانی برای کشاورز در پی ندارد! الآن در روستاها کمتر کسی هست در باغچه منزل خود پیاز و سیب زمینی و گوجه فرنگی نکارد! مشکل طمع به دست آوردن سود غیرمتعارف است نه زحمت و هزینه!

    • 9

      به ناشناس 13:58
      روستایی نیستی که بفهمی اینکار هم زحمت خودشو داره ثانیا روستایی نباید نون بخوره؟
      ثالثا وقتی کرایه واجاره وسایر خدمات اومد پایین بله کشاورز هم باید ارزانتر بفروشه

  • ناشناس
    0

    خبر فوري ! چرا كامنتهاي مسائل مهم مانند مسموميت دانش آموزان و تعدي عوامل خودسر به ناموس مملكتو بستي ؟
    آزاده باشيد

  • ناشناس
    0

    دیگر مگر مشکلی مانده که برای مردم ایجاد نکنید! قیمت میوه و سبزی و صیفی را به عرش رسانده اید و دم از رعایت حقوق مصرف کننده هم می زنید!!!

  • ناشناس
    0

    خدا نکرده به سلطان پیاز بر نخورد کامنت آزاد گذاشتید .

  • ناشناس
    0

    چقدر زحمت می کشید تا اجناس رو گران نگه دارید واقعا خدا به شما قوت نده

    نظرات شما -
    • 5

      آخه گران نگهداشتن اجناس چه فایده ای برای دولت داره؟! مقصر گرانی مخالفان نظامند که میخوان آبروی دولت اسلامی بره و مردم شورش کنند

    • ب ادمک
      0

      شورش نه اعتراض

  • ناشناس
    1

    بیشرف ها
    ناموس ندارین واقعا
    وقتی همه ملت میگن استعفا بدین
    و هنوز تو مقام های لعنتی خود موندین

  • شریف
    0

    پیاز برای مصرف کننده همان 30 تا 40 هزار تومان است چون من شهرستان هستم و دیروز خریدم قرمز 40 و زرد 30 هزار تومان

  • 🐜
    0

    اینجا امامزاده صالح تجریش تهران است گران فروش ترین میوه فروشان جهان توهمین یه گله جاه چوب تواستین خریدار میکنند نبریده نبریده هستند

  • ناشناس
    0

    واقعا خجالت هم خوب چیزیه اگه شما مسولین معنیشو بفهمید از کشاورز بدبخت میخرید کیلویی 3500تومان حالا افتخار میکنید کهپایین اومده شده 15تا 20هزار تومان سرتونو زیر برف کردید وکونتون بیرون زده فک میکنید مردم نمیبینند ونمیفهمن

  • حمید
    1

    با سلام
    آقاتی رئیسی دلار 5هزار تومانی نمی خواهیم دلار را به قیمت دولت روحانی که این همه از او انتقاد و ایراد می گرفتید برگردانید. از طلا شدن پشیمان شده ایم مرحمت فرموده ما را مس کنید.

  • ناشناس
    0

    بی ناموس ها خودتان عامل گرانی هستید دزدان سرگردنه

  • ناشناس
    0

    جالبه امروز در یکی از میادین میوه و تره بار مربوط به شهرداری در تهران سر زدم پیاز کیلویی 15000 تومان کیفیت بسیار پایین و بسیار محدود چنان سر خرید این پیاز دعوا شد که نگو...... خدایی باید مسئولین کشور خجالت بکشن ،البنه اگه وحوانی داشته باشند......

  • ناشناس
    0

    انگار شق القمر کرده .
    ما به مردم قول داده بودیم والان شده ۱۵ تا ۲۰ هزار ! مردک متوهم بی عرضه .تو اگه تدبیر داستی ازاول پیاز به ۴۰ هزار تومن قد نمی کشید. جبهه روسیه پیازخوریشون کم شده ورو دستشون مونده بعد داره چاخان میگه

  • ناشناس
    0

    عجب مدیریت خوبی داری که هی منم میزنی. و از خودت تعریف می کنی؟ اگه مرد هستی قیمت خورده فروشی را هم بگو. اگه تو خیلی مدیری برو جای دولت بشین که عرضه هیچ کاری را ندارد. و فقط دستور توخالی صادر می کند.

  • مراد
    0

    دروغ تو روز روشن
    پیاز زیر سی هزار تومن نیست
    حتما پیازهای خراب و له شده مد نظرته

  • ناشناس
    0

    تو کشوری که دولتها نه سر پیازند نه ته پیاز دنبال کدام مدیر و مدیریت و ساماندهی میگردید؟؟

  • ناشناس
    0

    مردم دنیا چه مطالبی را دنبال می کنند ما چی. قیمت پیاز
    خجالت مسؤل بی مسؤل

  • ناشناس
    0

    میگه گفتیم موز را کیلویی 68 هزار تومن به مردم بفروشند چون بستگی به نرخ ارز داره و دست ما نیست ولی مردم خیالشون راحت باشه همه چیز توی کنترل و رصد ماست
    نکشی ما را کنترلچی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها