افزایش عجیب قیمت صابون

با اینکه قیمت مواد شوینده از ابتدای امسال یک‌بار و به میزان 20 تا 25درصد افزایش مجاز داشته است، درصد افزایش قیمت بعضی انواع شوینده‌ها بسیار بیشتر از این میزان است.

افزایش عجیب قیمت صابون

مشاهدات میدانی نشان می‌دهد از اسفندماه سال گذشته بعضی از انواع صابون جامد بیش از 50درصد و گاه تا 80درصد افزایش قیمت داشته‌اند. به‌طور مثال صابون‌های 90گرمی لوکس از 5هزار تومان به 8.600تومان رسیده‌اند که 72درصد تغییر نشان می‌دهد.
قیمت بسته‌های 5عددی صابون آرومکس هم با 80درصد رشد از 17هزار تومان به 30.600تومان رسیده که بسیار بیشتر از میزان مصوب تعیین شده در ستاد تنظیم بازار بوده است. تغییرات قیمت برخی برندها نیز در محدوده مصوب و درحد 25درصد بوده است، به‌طور مثال صابون‌های 120گرمی دورو از 10هزار تومان با 25درصد رشد قیمت، حالا 12.500 به‌فروش می‌رسند. سوپرمارکت‌ها می‌گویند قیمت صابون در یک‌هفته تا 10روز گذشته نیز افزایش یافته و سفارش‌های جدید خود را 20درصد گران‌تر تحویل گرفته‌اند. این درحالی است که اخیرا مجوزی برای تغییر قیمت شوینده‌ها صادر نشده و درباره تغییر قیمت این اقلام اطلاع‌رسانی نشده است. در طول سال گذشته قیمت مواد شوینده 3‌بار با مصوبه ستاد تنظیم بازار افزایش یافت. تولیدکنندگان محصولات شوینده، افزایش قیمت این کالاها را اجتناب‌ناپذیر و ناشی از رشد شدید قیمت مواداولیه به‌ویژه مواداولیه داخلی شامل مواد پتروشیمی می‌دانند. از ابتدای پاندمی کرونا مصرف مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده در ایران و سراسر دنیا به‌شدت افزایش یافت و تولید این محصولات نیز به همین نسبت رشد کرد. انجمن تولیدکنندگان مواد شوینده و بهداشتی ایران اخیرا از کاهش چشمگیر خرید شوینده‌ها از ابتدای سال‌جاری خبر داد.

منبع: روزنامه همشهری

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • کاربر ناشناس
    0

    بس این مسولین جدید چکار میکنند گفتن دولت ریسی بیاد درست میشه روز به روز گرانی میشه

  • محمد
    0

    فعلا مسابقه گرانی است صابون هم سری تو سرها در آورده نمی دانم چی شد قبلا خیلی شهرها از جمله شهر ما صابون پزی بود ولی در 50 سال اخیر تعطیل شدند

  • بسیجی عاشق بایدن
    0

    خبرنگار ۲۰.۳۰ خواب است یا لال و کر و کور شد چرا بابت گرانی ۳۰ تا ۵۰ در صد ۱۰۰ روز اول دولت انقلابی جهادی مومن متعهد ایت الله رئیسی خبر تهیه نمیکند

  • آرش کاویانی
    0

    تورم افسارگسیخته چند دهه اخیر ناشی اربی خردی اقتصاددانان کشور وتصمیم گیریهای غلط مقامات ارشد کشوراست ومیخواهند در به یک پاشنه بجرخد اکنون نیاز به یک جراحی عمیق دارد که اقتصادانان داخلی شهامت آن را ندارندتااین سیاست غیر علمی ادامه دارد امیدی نیست.

  • کاربر ناشناس
    0

    خدا لعنت کند داروسته روحانی را که کشور را پنجاه سال عقب انداخت

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      هنوزاز سر کچل روحانی دست برنداشتی؟! ۲ماهه که پست ها عوض شده کجایی ؟خوابی؟

  • سید هرندی
    0

    چند روز صبر کنید با زعامت حضرت آیت الله العظمی دکتر سید رئیسی مد ظله العالی همه چیز رایگان خواهد شد.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      خخخخخخ حتما

  • ناشناس
    0

    خب به سلامتی این رو هم از سر سفره که نه بلکه نظافت کسر کنیم تا ببینم چی میشه!کلا داریم میریم قرن پیداش اهن

  • کوروش
    0

    اقا میشه با تایت سر و بدن را حمام داد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها