۵ نکته برای کمک به پیشرفت شغلی شما

موفقیت در دنیای شرکت‌ها کار ساده‌ای نیست. برای متخصصان جوان، گاهی اوقات ممکن است مسیر دستیابی به «رویای شرکت» خارج از کنترل باشد.

۵ نکته برای کمک به پیشرفت شغلی شما

در این مطلب ۵ نکته که به پیشرفت شغلی شما کمک می‌کند، اشاره می‌کنیم.

۱. مسئولیت‌پذیری مهم است

فارغ از عنوان یا جایگاهتان در سازمان، باید نسبت به وظایفتان مسئولیت‌پذیر باشید. وقتی کارهایتان به‌خوبی پیش نمی‌رود، نباید چیزی یا کسی به‌جز خودتان را مقصر بدانید؛ همچنین در هنگام پیشرفت مسائل، ضروری است که برای موفقیت‌هایتان ارزش قائل باشید.

افراد موفق کسانی هستند که شغلشان را برابر با خودشان می‌دانند و مسئولیت هر جنبه از نقششان را می‌پذیرند.

۲. عملکرد به‌خودی‌خود گویاست

مردم معتقدند «شما باید بازی را انجام دهید تا برنده شوید». با این حال، رئیستان بر اساس خروجی عملکرد، قضاوتتان می‌کند. چرا زمانی که می‌توانید روی عملکرد خوب تمرکز کنید، انرژیتان را صرف سیاست می‌کنید که ممکن است بسیار دشوارتر از انجام‌دادن آن کار باشد؟

اطمینان حاصل کنید که دیگران از شما به عنوان یک فرد «عمل‌گرا» و نه فقط «سخنران» یاد می‌کنند.

· مشاهده آگهی استخدام در کاربوم

۳. بایستید، نفس بگیرید و سپس ادامه دهید

به‌عنوان یک جوان حرفه‌ای، مسیر پیش روی شما طولانی و پر پیچ و خم است، بنابراین لازم است هر از چند گاهی بایستید و به ادامه مسیر فکر کنید. اغلب متوجه خواهید شد که اگر یک قدم به عقب برگردید و از زمان برای تأمل بیشتر استفاده کنید، بهترین ایده هایتان را ارائه خواهید داد. بنابراین به‌یاد داشته باشید که هر چند وقت یک بار، به ذهنتان استراحت دهید بدون اینکه احساس گناه کنید.

۴. اگر سؤال نکنید، نتیجه نمی‌گیرید

اگر خوشحال به نظر می‌رسید و عملکرد خوبی از خودتان نشان می‌دهید، رئیستان به‌راحتی متوجه خواهد شد که از شغلتان رضایت کافی دارید. در صورتی که از موقعیتتان رضایت ندارید، زمانی را در نظر بگیرید تا با او پیرامون ارتقای موقعیت شغلی یا افزایش حقوقتان گفت‌وگو کنید. تلاش کنید که شواهد مستند بر موفقیتتان را به‌همراه داشته باشید، تحقیقاتتان را انجام داده و حرفه‌ای و صبور باشید.

· ساخت رزومه در رزومه ساز

۵. یک راهنمای شغلی بیابید

در ابتدای کارتان همه چیز می‌تواند دلهره‌آور و طاقت‌فرسا باشد. با این حال، یافتن یک راهنمای مناسب می‌تواند استرستان را کاهش دهد و به شما کمک کند تا در مورد شغلتان، شفاف‌تر فکر کنید. از دیگر مزایای آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

یک راهنما با اشتراک‌گذاری دانش دقیق خود از تجربیات زندگی واقعی و شغلتان، تصویری بزرگتر به شما ارائه می‌دهد
یک راهنما می‌تواند به شما کمک کند نقاط قوتتان را شناسایی کرده و مهارت‌هایتان را تنظیم کنید
یک راهنما شبکه پشتیبانی گسترده‌تری را برای شما فراهم می‌کند
یک راهنما به‌طور سازنده و به‌دور از هرگونه قضاوت، به ایده‌هایتان توجه می‌کند

3931

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها