ده نکته برای مراقبت از محصولات سنگی با گالری سنگ ملل

این روزها استفاده از سنگ درطراحی داخلی جایگاه ویژه ای پیدا کرده است. سنگ میتواند به فضا روح و تازگی بیش از اندازه ای ببخشد و باعث مدرن شدن دکوراسیون شما شود اما در عین حال نیاز به مراقبت و توجه کافی نیز دارد.

ده نکته برای مراقبت از محصولات سنگی با گالری سنگ ملل

دانستن نکات مراقبت از سنگ میتواند به شما کمک کند تا همزمان با داشتن فضایی مدرن و خلاقانه، زیبایی و ماندگاری آن را تضمین کنید.

نقش رزین در مانگاری بهتر سنگ چیست؟

مهم ترین نکته این است که مطمئن شوید شرکتی که سنگ را از آن خریده اید قبلا سنگ ها را با رزین پوشش داده است. این کار باعث پر شدن خلل و فرج سنگ با رزین میشود و از جذب مواد جلوگیری میکند.

مراقبت از کانترتاپ سنگی:

سعی کنید تا حد ممکن از ایجاد لکه و خط و خش بر روی سنگ جلوگیری کنید

حداقل یک بار در هفته با پارچه میکروفیبری گردو خاک را بزدایید. اگر میخواهید همراه با آب این کار را انجام دهید از پارچه نم دار و یک پاک کننده سنگ با پی اچ خنثی استفاده کنید. سعی کنید از شرکتی که سنگ را خریده اید راهنمایی بگیرید اما در حالت کلی استفاده از آب و صابون رقیق شده برای حفظ درخشش سطح کافی است.

از خش دار شدن سنگ ها چگونه جلوگیری کنیم؟

برای جلوگیری از خش دار شدن سنگ همیشه از تخته های برش استفاده کنید تا سطوح تیز مثل چاقو با سنگ تماس نداشته باشند. برای خش های بسیار ریزی که ایجاد شده اند میتوانید از اب و صابون استفاده کنید

اگر سنگ در معرض آب زیاد قرار بگیرد میتواند به مرور زمان آسیب ببیند این نکته در کانترتاپ سنگی نزدیک سینک ظرفشویی بسیار حائز اهمیت است. برای جلوگیری از این آسیب حتما از نم گیر پارچه ای بر روی کانتر تاپ استفاده کنید.

چگونه از سنگ ها در مقابل گرما مراقبت کنیم؟

در هنگام قرار دادن وسایل داغ بر روی کانترتاپ برای جلوگیری از شوک حرارتی از سه پایه یا پد گرماگیراستفاده کنید

از انجا که مواد اسیدی در اشپزخانه زیاد استفاده میشوند مثل گوجه فرنگی ، ابلیمو سرکه شراب و ... احتمال اینکه سطح ظرف سنگی لکه دار شود بسیار زیاد است. :

به عنوان مثال اگر شراب بر روی سنگ ریخته شود و شما ان را فورا با دستمال پاک کنید به احتمال 99 درصد هیچ اثری از ان نخواهد ماند اما اسید موجود در شراب ممکن است باعث آسیب به سنگ شود.

از بین بردن لکه از روی سنگ چگونه است؟

برای از بین بردن این لکه های معمولی از اسفنج ، آب و صابون استفاده کنید و پس از تمیز کردن سطح با صابون یا شوینده های ملایم سطح سنگ را با آب بشویید.

لکه های سخت برای پاک کردن مواد چسبنده مانند غذا، آدامس و لاک ناخن، در ابتدا مواد اضافی را با کاردک پلاستیکی برداشته و سپس سطح را با یک پارچه مرطوب پاک کنید تا هرگونه لکه باقیمانده از بین برود.

لکه های ناشی از کشیده شدن ماژیک به راحتی و با استفاده از مایع سفید کننده و آب تمیز می شود.

پاک کننده یا مواد شیمیایی ما توصیه می کنیم که از محصولات تمیز کننده با pH5-8 استفاده کنید چون موادی که pH بالاتری دارند ممکن است به سطح آسیب برسانند.از قرار دادن سطوح TotemQuartz در معرض مواد شیمیایی با pH بالاتر از این مقدار مانند تمیز کننده های اجاق گاز، کف پوش، رنگ، توالت، مبلمان همچنین صابون های روغنی و شوینده های ماشین ظرفشویی خودداری کنید. هرگز از محصولات تمیز کننده حاوی ذرات ساینده، اسیدها یا بازهای قوی، شوینده هایی که حاوی حلال های آلیفاتیک یا آروماتیک هستند مانند تینر، تمیز کننده های چوب و مبلمان، اجاق گاز و کباب پز استفاده نکنید. اگر سطح در معرض هریک از این عوامل آسیب زننده قرار گرفت، برای خنثی کردن اثر، آن را سریعا با آب بشویید.

از دست رفتن درخشش از دست رفتن درخشش به دلیل استفاده از موادی مانند(واکس واسپری) برای درخشان کردن سطح می باشد، در حالی که این محصولات به مرور زمان اثر خود را از دست می دهند، بنابراین برای اینکه این اتفاق نیفتد، بایستی اجازه دهید سطح درخشش اولیه خود را داشته باشد. اما برای بازیابی این درخشش مثلا در ظرف پذیرایی سنگی ، می توانید از اسپری های چندکاره مبلمان که برای کانترتاپ نیز مناسب است استفاده کنید.

نکته آخر

نیاز است که کانترتاپ های سنگی مخصوصا مرمریت ها به صورت سالانه با رزین پر شوند حتما در زمان خرید این نکته را با فروشنده هماهنگ کنید به دلیل اینکه بعضی از رزین ها تا 10 سال و بعضی دیگر فقط تا 6 ماه مقاوم هستند. با رعایت کردن نکات ذکر شده حتما چیدمانی ماندگار با سنگ خواهید داشت.

3931

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها