افزايش جريان ترافيکي 100 تا 150 پروازي در آسمان ايران

افزايش جريان ترافيکي 100 تا 150 پروازي در آسمان ايران خبرگزاري آريا-مديرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران از افزايش جريان ترافيکي 100 تا 150 پروازي در آسمان ايران خبر داد.

افزايش جريان ترافيکي 100 تا 150 پروازي در آسمان ايران

رحمت الله مه آبادي گفت: با افزايش تنش ميان برخي کشورهاي عربي و آفريقايي با کشور قطر و ممنوعيت پرواز شرکت هواپيمايي قطر از آسمان اين کشور‌ها ترافيک هوايي کشورمان 100 تا 150 پرواز افزايش يافته است.

مديرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران گفت: پيشتر سه جريان عمده ترافيکي از قطر انجام مي‌شد که يکي از اين جريان‌ها از دوحه به اروپا و آتلانتيک شمالي و به عکس است و اين جريان که شامل غالب پروازهاي قطري است تقريباً بدون تغيير باقي مانده است و فقط حدود 30 پرواز به سمت اروپاي جنوبي در مسير کشورهاي بحرين، عربستان و مصر وارد جنوب اروپا مي‌شد از جنوب شيراز وارد ايران شده و از مسير اصلي خليج فارس به اروپا وارد جريان ترافيکي ما خواهد شد.
وي افزود: در جريان دوم که جريان ترافيکي مسير آفريقاست قبلا از طريق بحرين، عربستان و مصر وارد آفريقا مي‌شد، ولي الان از جنوب شيراز به سمت بندرعباس وارد شده و تحويل کشور عمان مي‌شود و با دور زدن شبه جزيره عربستان وارد آفريقا مي‌شود.
وي گفت: اين جريان ترافيکي که حدود 50 ترافيک است حدود 30 دقيقه در فضاي آسمان ما پرواز مي‌کند.
وي افزود: در جريان سوم که جريان هند و خاور دور است بخشي از آن از مسير کشور ما عبور مي‌کرد و بخشي از طريق امارات، مسقط، پاکستان بود که در شرايط کنوني تعدادي نيز در آسمان کشور ما پرواز مي‌کند.
وي افزود: از حدود ساعت 4: 30 دقيقه بامداد امروز جريان ترافيکي جديد مورد پذيرش کشور ما قرار گرفت و عملياتي شد.
مه آبادي گفت: با در خواست کشور قطر و سازمان بين المللي‌اي کا او و پايبندي به تعهدات بين المللي اين درخواست مورد پذيرش قرار گرفت.
مه آبادي افزود: تغيير در افزايش و ايجاد راه‌هاي هوايي و در ساختار فضايي کشور زمينه و ظرفيت پذيرش اين ترافيک‌ها را دارد.
وي گفت: پس از ايجاد 15 هزار کيلومتر راه هوايي در غالب فاز اول طرح مديريت آسمان ايران شهر ظرفيت بسيار خوبي ايجاد شده است و مي‌توانيم به تقاضاهاي بين المللي پاسخ بدهيم.
مه آبادي گفت: با تکميل فازهاي بعدي مي‌توانيم ترافيک‌هاي سنگين تري را هم پاسخگو باشيم.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها