قیمت مرغ منجمد ۱۳ هزارتومان تصویب شد

عضو هیات مدیره کانون سراسری مرغ داران گوشتی با بیان اینکه قیمت مرغ منجمد کیلویی ١٣ هزارتومان تصویب شده است، گفت: منتظر ابلاغ رسمی این قیمت هستیم.

قیمت مرغ منجمد ۱۳ هزارتومان تصویب شد

برومند چهارآئین با بیان اینکه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان به منظور جبران بخشی از زیان پرورش دهندگان مرغ گوشتی، قیمت خرید مرغ منجمد توسط شرکت پشتیبانی امور دام کشور بصورت مستقیم از تولید کنندگان را کیلویی ۱۳,۰۰۰ تومان تعیین کرده است، گفت: این قیمت هنوز ابلاغ نشده و منتظر ابلاغ رسمی آن هستیم.

به گفته وی، براین اساس از این پس شرکت پشتیبانی امور دام باید هرکیلوگرم مرغ منجمد را از تولیدکنندگان به قیمت کیلویی ۱۳ هزارتومان خریداری کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه قبلاً قیمت مصوب خرید مرغ منجمد کیلویی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان بوده است، گفت: نرخ جدید سبب می‌شود زیان مرغدارانی که مرغ خود را تحویل شرکت پشتیبانی امور دام کشور نمایند به ازای هر کیلو گرم از ۲,۵۰۰ تومان به ۱,۰۰۰ تومان کاهش یابد.

چهارآئین افزود: نرخ مرغ زنده و مرغ آماده طبخ برای مصرف کننده، در کارگروه تنظیم بازار کشوردر حال بررسی است و تصور می‌کنیم بزودی اجماع حاصل و این مساله تعیین تکلیف خواهد شد.

وی با رد اخبار مغایر در این زمینه تاکید کرد: گمانه زنی‌های نادرست و تحلیل‌های غیر کارشناسی، فضایی را ایجاد می‌کند که به سود هیچکس نیست.

وی با اشاره به طبیعی بودن وجود اختلاف نظر کارشناسی در زمینه تعیین قیمت مرغ زنده و گوشت مرغ بین دولت و تولیدکنندگان اضافه کرد: تشکل‌های تولیدی، وزارت جهاد کشاورزی و صمت، کارگروه تنظیم بازار و سازمان حمایت، در راستای تأمین منافع مشروع و قانونی تولید کنندگان و مصرف کنندگان با دقت لازم در حال بررسی موضوع برای رسیدن به یک نظر واحد هستند.

چهارآئین درباره صادرات مرغ از کشور نیز با بیان اینکه صادرات مرغ با وجود آنکه ممنوع نیست اما متوقف است، گفت: دلیل این مساله عدم ثبات در سیاست‌های صادرات گوشت مرغ کشور است.

وی با انتقاد از تصمیمات خلق الساعه و ناگهانی در زمینه صادرات گوشت مرغ، افزود: این مباحث تولیدکنندگان را گرفتار چالش‌های متعددی کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد با توجه به ظرفیت صادرات یک میلیون تن گوشت مرغ در کشور، این چالش با اتخاذ تصمیمی جامع و پایدار از حالت تهدید خارج و به فرصت مغتنمی برای توسعه صادرات غیر نفتی تبدیل گردد.

چهارآئین ادامه داد: در حال حاضر گوشت مرغ عمدتاً به شکل غیر رسمی و بصورت قاچاق با حجم بسیار محدودی به کشورهای عراق و افغانستان از مرز خارج می‌گردد که نمی‌توان با استناد به آن اعلام کرد که صادرات مرغ از کشور انجام می‌شود.

منبع: مهر

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها