Autocomplete گوگل چیست و چگونه از آن در سئو سایت استفاده میشود

امکان Autocomplete در گوگل یکی از قابلیت های خارق العاده این موتور جستجوی پر طرفدار است.

Autocomplete گوگل چیست و چگونه از آن در سئو سایت استفاده میشود

این ابزار گوگل این امکان را به کاربران میدهد که تجارب کاربری متفاوت و مثبتی را تجربه کنند. هنگامیکه کاربران از یک عادت جستجوی خاص پیروی می کنند Autocomplete گوگل به آنها کمک می کند که خواسته خود را سریعتر در گوگل بیابند.

اما ابزار Autocomplete گوگل ویژگی دیگری هم دارد و آن قدرت بخشیدن به بازاریابی و سئو حرفه ای و دیگر روش های دیجیتال مارکتینگ است. و سالیان سال است که کاربران از این ابزار برای اهداف مارکتینگ با روش های مختلف بهره برده اند.

سئو کاران حرفه ای و بازاریاب هایی که از گوگل ادوردز استفاده می کنند و همچنین در بازارایابی محتوا و یا مدیران شبکه های اجتماعی همگی به نوعی از ویژگی Autocomplete برای تولید محتوا براساس آنچه مورد نظر اغلب کاربران است، استفاده کرده اند. قابلیت "کلمات پیشنهادی گوگل" در همه این کانال های بازاریابی موثر واقع شده و کلمات کلیدی مورد نظر کاربران و بازاریاب ها را میتوان با کمک آن همآهنگ کرد. همانطور که بازاریاب ها از این ابزار برای یافتن کلمات مورد نظر کاربران استفاده می کنند. کاربران نیز از این ابزار برای سریعتر رسیدن به هدف خود بهره میبرند.

اغلب بازاریاب های دیجیتال با قابلیت گوگل Autocomplete آشنا هستند. قابلیت پیشنهاد عبارات برای کاربران گوگل ابزار بسیار ساده و در عین حال بسیار قدرتمندی در دستان سئو کاران حرفه ای است. در این مقاله قصد داریم با توضیح این قابلیت مهارت سئو کاران در به کارگیری آن را افزایش دهیم.

قابلیت Autocomplete گوگل چیست
قابلیت پیشنهاد و یا پیشبینی عبارات تایپ شده توسط کاربران گوگل، قابلیتی است که به کاربران کمک می کند کادر جستجو را سریعتر با واژه دلخواه خود پر کنند.

این قابلیت در هر جایی که گوگل امکان توسعه آن را داشته است مشاهده می شود. شما میتوانید آن را در Google app و کادر quick-search دستگاه های اندرویدی و نوار آدرس مرورگر Chrome و قطعاً در صفحه اصلی سایت گوگل مشاهده کنید. این قابلیت در هر سایتی که از ابزار جستجوی گوگل استفاده می کند نیز مشاهده می گردد.

کلمات پیشنهادی گوگل به کاربران طبق تخمین های موجود باعث شده است که کاربران 25 درصد کمتر تایپ کنند و اگر این مقدار را برای تمام کاربران گوگل محاسبه کنیم. عددی نزدیک به 200 سال در زمان تایپ کاربران صرفه جویی شده است.

و در حالیکه هدف اصلی این ابزار این است که با کمک یک جعبه باز شو Dropdown زمان سپری شده توسط کاربران برای تایپ را با پیشنهاد پیشبینی خود از کلمه تایپ شده کمتر کند. این ابزار برای تولید محتوا نیز بسیار کارایی دارد. شما میتوانید از این کلمات پیشنهادی گوگل به کاربران، برای یافتن کلمات کلیدی پر کاربرد یا LSI کیوورد استفاده کنید. کلمات پیشنهادی گوگل، به درک بهتر از اهداف کاربران از جستجوی یک عبارت، و مدیریت اعتبار آنلاین سایت، و دیگر روش های جذب مخاطب به سایت، کمک فراوانی می کند.

بهترین روش برای استفاده از ویژگی autocomplete گوگل
تا سال 2004 ویژگی Autocomplete صرفاً برای کاربران کامپیوتر در دسترس بود. ولی با انتقال این قابلیت به گوشی های موبایل مشخص شد که بیشترین کارایی این سیستم در موبایل ها است. زیرا که زمان صرفه جویی شده کاربران هنگام جستجو عبارات در موبایل به میزان قابل ملاحظه ای کاهش یافته بود.

تایپ کردن در موبایل نسبتاً سخت تر از تایپ کردن با یک کیبرد بزرگ است. هرچند که روز به روز با توجه به اینکه کاربران با موبایل بیشتر از کامپیوتر سر و کار دارند، توانایی کاربران برای تایپ با موبایل بهتر و بهتر می شود. صرفه جویی زمان کاربران موبایل از به کارگیری ابزار پیشبینی کلمات تایپ شده همچنان بیش از کاربران کامپیوتر است.

نحوه عملکرد قابلیت تکمیل خودکار گوگل بر اساس نحوه عملکر میلیونها کاربر در گوگل است و اطلاعات حاصل از جستجوی سایر کاربران برای ایجاد عبارات پیشنهادی گوگل استفاده می شود. گوگل از عباراتی که بعد از جستجوی کاربران در صفحه نتایج گوگل ظاهر می شود، نیز برای ایجاد محتوای کادر "پیشنهادات گوگل" استفاده می کند. بنابراین میتوان پیشبینی کرد که کادر تکمیل خودکار گوگل با جستجوی روزانه کاربران بهینه خواهد شد.

تحقیقات کلمات کلیدی
به کارگیری واژه های پیشنهادی گوگل برای کلمات کلیدی کار دشواری است. اما اینکار پایه و اساس استراتژی های سئو است. استفاده از کلمات کلیدی اصلی و هدف قرار دادن آنها همواره با توجه به کلمات مرتبط با کسب و کار صورت میگیرد و انجام درست اینکار مهمترین بخش از بازاریابی موتورهای جستجو است.

تحقیقات کلمات کلیدی دشواری هایی زیادی دارد. شما باید علاوه بر تحقیق برند و محتوا درباره مشکلات بلقوه وبسایت خود نیز تحقیق کنید. شکاف های موجود در محتوا و نقاط ضعف و قوت محتوای سایت در تحقیقات کلمات کلیدی مشخص میگردد.

ویژگی Autocomplete گوگل تمام این موارد را برای شما انجام نمی دهد. اما برای شروع تحقیقات کلمات کلیدی میتوان از این قابلیت گوگل استفاده کرد. شما می توانید هنگام تولید محتوا و برای تعیین استراتژی های رتبه گرفتن در جستجوی طبیعی گوگل از این قابلیت استفاده کنید.

در تحقیقات کلمات کلیدی شما می توانید از کلمات پیشنهادی گوگل در کنار سایر استراتژی های یافتن کلمات کلیدی مانند Google Keyword Planner و غیره استفاده کنید. به این ترتیب شما میتوانید مطمئن شوید که کلمات کلیدی مورد نظر خود را بدرستی انتخاب کرده اید. این تکنیک حتی برای تبلیغات کلیکی گوگل نیز کاربرد دارد.

یکی از فواید کلمات پیشنهادی گوگل قابلیت تعیین کیفیت کلمات کلیدی Long tail است. کیفیت کلمات کلیدی طولانی در آن است که چه میزان کاربران در سرتاسر وب از آنها برای یافتن کالا و خدمات مرتبط با صنعت شما استفاده می کنند.

از آنجا که گوگل برای تولید کلمات پیشنهادی به عمومیت واژه ها اهمیت زیادی میدهد، به این ترتیب ارزش ابزار Autocomplete گوگل در فراوانی به کارگیری واژه های پیشنهادی این ابزار توسط مخاطبان است.

برای استفاده درست از ابزار Autocomplete مطمئن شوید که از اکانت خود در گوگل خارج شده اید تا کمترین شخصی سازی در ارائه کلمات پیشنهادی را مشاهده کنید.

کلمات کلیدی Long-tail کارایی بالایی برای تولید محتوا دارند ولی مشکل آنها این است که تعداد بی نهایت کلمه کلیدی Long-tail برای کسب و کار شما وجود دارد و شما باید بین آنها بهترین و پر کاربردترین آنها را انتخاب کنید، همه کلمات کلیدی انتخاب شده نیز باید به کسب و کار شما مرتبط باشند. به این ترتیب کلمات پیشنهادی گوگل گزینه مناسبی است که بتوان کلمات کلیدی طولانی مناسب با کسب و کار خود را یافته و محتوایی بر اساس آنها بنویسیم.

هدف کاربران از کلمات کلیدی جستجو شده
فهمیدن اهداف کاربران مهم است. چرا که رسیدن صفحات به هدف نهایی به این درک درست وابستگی کامل دارد. یک صفحه هنگامیکه رضایت مخاطب نهایی خود را بدست بیاورد. بیشترین بازخورد و تعامل با کاربر را ایجاد خواهد کرد.

ویژگی Autocomplete گوگل به درک بهتر مقصود کاربران کمک می کند و این موضوع با توجه به اینکه کلمات پیشنهادی گوگل براساس جستجو و مراجعه کاربران به صفحات مختلف است به شما درباره اهداف کاربران از جستجوی یک واژه ایده درستی خواهد داد. شما میتوانید با فکوس و تمرکز بر روی محتوای مدنظر کاربران آنها را به سایت خود جذب کنید. کلمات کلیدی میتوانند اهداف متفاوتی از نظر کاربران داشته باشند. مثلا واژه بازی های جام جهانی از سوی یک کاربر میتواند به معنی مشاهده تاریخچه این بازی ها باشد و از سوی کاربر دیگری با هدف مشاهده جدول بازی های جام جهانی آینده مورد استفاده قرار گیرد. ابزار پیشنهاد کلمات به شما کمک می کند که این اهداف را شناسایی کنید.

ابزار Autocomplete نه تنها برای درک ارزش کلمات کلیدی طولانیLong tail keyword کاربرد دارد. بلکه به بازاریاب ها نیز برای یافتن میزان محتوایی که در ارتباط با یک موضوع منتشر شده است کمک کرده و در درک هدف از انتشار این محتوا ها نیز کار ساز است. به این ترتیب شما میتوانید کلمات کلیدی طولانی را که دامنه وسیعتری از کاربران از آن استفاده می کنند را در محتوای خود به کار بگیرید.

یک کلمه کلیدی با ارزش چه بصورت سنتی آن و چه بصورت یک کلمه کلیدی طولانیِ دارای دو یا سه کلمه، باید مقاصد کاربران زیادی را در بر بگیرد.

هدف تمام روش های تحقیقات کلمات کلیدی یافتن چنین کلماتی است و ابزار Autocomplete گوگل برای به شما برای رسیدن به این هدف کمک میکند.

مدیریت شهرت و اعتبار آنلاین
ابزار Autocomplete گوگل تاثیر شایانی بر روی مدیریت اعتبار آنلاین نیز دارد. به یاد داشته باشید که هنگامیکه کاربران برای نام شما یا نام برند شما جستجو می کنند، قبل از هر چیزی کلمات پیشنهادی گوگل را مشاهده می کنند. یعنی حتی قبل از مشاهده صفحه نتایج جستجو، اگر یکی از این نتایج منفی باشد و یا حتی یکی از آنها منفی باشد. اعتبار آنلاین شما با مخاطره مواجه خواهد شد.

تصور کنید که یک کارواش را مدیریت می کنید. کاربری برای یافتن اطلاعات شما در گوگل جستجو می کند با جستجوی عبارت کارواش ... در تهران ، گوگل به کاربر پیشنهاد بدهد که به آخر واژه خود واژه ماشین های گم شده را اضافه کند و همین برای آنکه آن کاربر ماشین خود را به کارواش شما نیاورد کافی است. یا اینکه تصور کنید کاربری برای یافتن یک رستوران در گوگل جستجو کند و گوگل به کاربر پیشنهاد دهد که به آخر عبارت جستجوی شده خود واژه ابتلا به باکتری E-coli (باکتری عامل اسهال با دوگونه گرم مثبت و گرم منفی که وجود گونه گرم منفی آن در خوراک یا نوشیدنی ها بسیار خطرناک است. این باکتری در جنگ جهانی دوم بعنوان سلاح میکروبی مورد استفاده قرار گرفت) را اضافه کند. و قطعاً مشتریان به آن رستوران مراجعه نخواهند کرد.

اعتبار و شهرت آنلاین شما میتواند با ابزار Autocomplete گوگل به خطر بیافتد یا اینکه اعتبار شما نزد کاربران افزایش یابد. در هر دو حالت این ابزار را نباید دست کم گرفت و در مدیریت اعتبار آنلاین باید کلمات پیشنهادی گوگل به کاربران را مد نظر قرار داد.

برای مقابله با نکات منفی در کادر پیشنهاد کلمات گوگل باید موارد زیر را در نظر داشت:

مکالماتی که در ارتباط با برند شما صورت می گیرد را کنترل کنید تا مطمئن شوید که گوگل Autocomplete اطلاعات درستی را به مخاطبان نشان خواهد داد.
اکانت شبکه های اجتماعی خود را فعال و بهینه سازی کنید تا بتوانید یک ارتباط مثبت ایجاد کنید که از موارد منفی موجود در باره برند شما قوی تر عمل کند.
شما میتوانید از محتوا و پیام ها در شبکه های اجتماعی برای بهینه کردن آن استفاده کنید و یک پیام مثبت راجع به برند خود ایجاد نمایید.
در وب سایت و مکان های دیگر از کلمات کلیدی مثبت برای تبلیغ و معرفی محتوای خود استفاده کنید.
از کامپیوترهای مختلف نام برند خود را بصورت مثبت در گوگل جستجو کنید. هرچه تعداد این جستجو ها بیشتر باشد بهتر است.
با کلمات کلیدی مثبت به سایت خود بک لینک ایجاد کنید.
سیاست های ابزار تکمیل خودکار گوگل
با توجه به تاریخچه پیشبینی ها، گوگل برخی از پیشبینی ها را از ابزار خود حذف کرده است:

پیشنهاد جستجو مسائل جنسی به صورت صریح
پیشنهاد جستجو موارد نفرت انگیز نسبت به یک گروه یا یک عقیده خاص
پیشنهاد موارد خشن
پیشنهاد موارد خطرناک و آسیب رسان
گوگل همچنین پیشنهاد هایی که به سایت های اسپم منتهی می شوند و یا پیشنهاد هایی که انجام اعمال مجرمانه مانند سرقت را تشویق کنند را نیز از نتایج جستجو حذف می کنند.

گوگل هر نوع پیشنهادی که در ارتباط با موارد بالا باشد را حذف خواهد کرد. مگر آنکه موضوع پیشنهاد شده پزشکی و یا علمی باشد.

گوگل از بازخورد کاربران برای ابزار پیشنهاد کلمات خود بهره می گیرد
گوگل به کاربران امکان می دهد که نظر خود را راجع به کلمات پیشنهاد شده گوگل ارائه دهند. به این ترتیب گوگل می تواند مشکلاتی که در این بخش وجود دارد را یافته و اصلاح کند. برای مثال لازم نیست کلماتی پیشنهاد شوند که بطور طبیعی نفرت انگیز هستند و کاربران میتوانند چنین کلماتی را گزارش دهند تا گوگل سریعتر آنها را حذف کند.

منبع: سئو۲۴

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها