تنها راه عبور برای زائران از مرز مهران داشتن ویزای اربعین است

استاندار ایلام گفت: بار دیگر تاکید می‌کنم که تنها راه عبور برای زائران از مرز مهران داشتن ویزای اربعین است.

تنها راه عبور برای زائران از مرز مهران داشتن ویزای اربعین است

قاسم سلیمانی دشتکی پیش از ظهر امروز در نشست ویژه اربعین استان ایلام که با حضور دبیر ستاد مرکزی اربعین و استان‌های معین در استانداری ایلام برگزارشد، اظهار داشت: تاکید می‌کنم راه عبور برای زائر بدون ویزا در مهران بسته است.

استاندار ایلام گفت: با توجه به مراسم اربعین سنوات گذشته تعدادی از هموطنان بدون ویزا و مدارک قانونی و گذرنامه به قصد خروج از کشور و شرکت در راهپیمایی اربعین رنج سفر را برخود تحمیل و به علت ممانعت از خروج به علت نداشتن گذرنامه و ویزا مجدد به استان‌های مبدا عودت که این امر هم ایجاد نارضایتی، تحمل سختی سفر و هزینه‌های مالی و سرگردانی برای اینگونه افراد داشت و هم وقت و توان نیروهای کنترلی را هدر میداد.

سلیمانی دشتکی گفت: برای برطرف کردن این مشکل با اتخاذ تدابیر امنیتی و استقرار 5 لایه کنترلی امکان ورود و خروج بدون ویزا برای زائران بدون ویزا در مهران ناممکن است.

وی گفت: مشاقان حضور در اربعین امسال از هم اکنون برای صدور ویزای و تهیه مدارک قانونی اقدام کنند.

استاندار ایلام به استقرار دستگاه "ایکس ری" در پایانه مهران اشاره و خاطر نشان کرد: استقرار 100 دستگاه ایکس ری، توقف حضور زائران در مرز مهران را به 30 ثانیه رسانده است که این مهم در انتظار برای خروج زوار از مرز و ائتلاف وقت آنان موثر است.

سلیمانی دشتکی افتتاح کمربندی غربی مهران را نیز در راستای دسترسی سریع زوار به مرز خروجی دانست و گفت: کمربندی غربی مهران عامل مهم زیر ساختی در تسریح و مانع از ایجاد ترافیک در شهر مهران است.

منبع: تسنیم

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها