استان ایلام محروم از سینما است

سالن‌ های سینما از پرطرفدارترین مکان‌ها جهت گذراندن اوقات فراغت جوانان است اما متأسفانه جوانان استان ایلام به دلیل ضعف زیرساخت‌های فرهنگی و بی‌توجهی مسئولان استان از داشتن سینما محروم هستند.

استان ایلام محروم از سینما است

حدود هشت سال از تخریب سینما قدس به بهانه بازسازی در حالی می‌گذرد که مسئولان مربوط اقدامی مؤثری جهت ساخت این پروژه انجام نداده و همین امر سبب شده استان ایلام از داشتن سالن سینما محروم باشد.

این در حالی است که سال 98 نیز کلنگ احداث سینما امید شهر ایلام با مشارکت شهرداری به زمین زده شد اما متأسفانه این پروژه نیز همانند سایر پروژه‌های استان ایلام بلاتکلیف رها شده است.

یکی از جوانان ایلامی گفت: جای تأسف است استانی با پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های فراوانی که در حوزه‌های مختلف دارد از داشتن سالن سینما محروم باشد.

بیگلریان با بیان این‌که متأسفانه ضعف زیرساخت‌های فرهنگی در استان ایلام به یک بحران تبدیل‌ شده است افزود: ساخت سالن سینما برای گذراندن اوقات فراغت جوانان ایلامی بسیار ضروری است و باید مسئولان مربوطه به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

بی‌توجهی مسئولان

یکی دیگر از جوانان ایلامی می‌گوید: مسئولان جهت ساخت سینما امید و سالن سینمای قدس تنها به دادن وعده‌ و وعید اکتفا کرده‌اند و بی‌توجهی مسئولان مربوطه سبب شده استان ایلام از ضعف زیرساخت‌های فرهنگی رنج ببرد و اقدام مثمر ثمری نیز در این زمینه انجام نشود.

تبدیل سالن‌های ارشاد شهرستان‌ها به سینما

عمران خودآموز گفت: سینما قدس مالکیت خصوصی داشته و رایزنی‌های بسیاری با مالکیت انجام‌ شده اما متأسفانه تاکنون اقدامی جهت ساخت و این همان انجام‌ نشده است.

مدیرکل ارشاد استان ایلام با بیان این‌ که به‌ منظور دسترسی مردم به سالن جهت تماشای فیلم‌های روز، تجهیزات سینما در سالن اجتماعات اداره ارشاد قرار گرفته افزود: در برخی دیگر از شهرستان‌های استان سالن‌های اجتماعات ادارات ارشاد مجهز به تجهیزات بروز سینما شده تا مردم بتوانند فیلم‌های جدید سینما را مشاهده کنند.

ساخت سینما امید تا سال آینده

خودآموز در ادامه به ساخت سینما امید شهر ایلام اشاره کرد و گفت: تاکنون 700 میلیون تومان به پروژه سینما امید شهر ایلام تزریق‌ شده و با توجه به اختصاص یک میلیارد تومان جهت تکمیل پروژه، امید است تا سال آینده شاهد افتتاح این پروژه باشیم.

وی با بیان این‌ که توسعه زیرساخت‌های فرهنگی در دستور کار این اداره است افزود: ساخت سینما یکی از مطالبات جدی مردم به‌ویژه قشر جوان است که این مطالبه به‌حق از سوی مسئولان پیگیری می‌شود.

کمبود سالن‌های استاندارد سینما یکی از اساسی‌ترین کمبودهای فرهنگی در بسیاری از مناطق کشور است و با توجه به اهمیت این موضوع و تأثیر سالن‌های سینما در گذراندن اوقات فراغت جوانان، ضروری است ساخت و همچنین بهسازی سینماها به‌صورت جدی‌تر در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها