اجرای۶۵۱۷ پروژه محرومیت‌زدایی در ایلام

فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی سپاه، گفت: تا امروز ۶۵۱۷ پروژه عمرانی و ۲۸ هزار و ۸۴۲ پروژه غیر عمرانی و در مجموع ۳۵ هزار و ۵۹ پروژه عمرانی و غیر عمرانی در استان ایلام اجرا شده است.

اجرای۶۵۱۷ پروژه محرومیت‌زدایی در ایلام

سردار سیدضیاءالدین حزنی، صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه این استان، اظهار کرد: تا به امروز در ساخت و مرمت مسکن محرومین، معلولان و مددجویان ۱۴۳۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد و ۸۷۴ میلیون تومان توسط سپاه در استان ایلام انجام شده است.

وی، با بیان اینکه در بحث احداث، مرمت و بهسازی مساجد و حوزه های علمیه و خانه عالم نیز ۳۹۵ پروژه، اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد و ۵۲۴ میلیون تومان هزینه شده است، گفت: در حوزه سلامت از جمله خانه بهداشت، غسالخانه ها و سرویس های بهداشتی برای روستاهای محروم استان ۳۹۲۵ پروژه با اعتبار ۱۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اجرا شده است.

حزنی، با بیان اینکه در بحث کشاورزی، آبخیزداری، چاه و قنات نیز ۲۵۹ پروژه با اعتبار ۱۰ میلیارد و ۷۱۶ میلیون تومان اجرا شده است، گفت: بهسازی و مرمت مزار شهدا، تعمیر و بهسازی مدارس و کتابخانه ها، آبرسانی و راه پل و روستایی، پروژه های فرهنگی، ورزشی و تهیه و توزیع جهیزیه، کمک به خانواده های بدسرپرست و بی سرپرست، تهیه و توزیع سبد البسه، کمک های معیشت، کمک به بیماران صعب العلاج، توزیع لوازم تحریر، طرح های ورزشی محلات، تجهیز کتابخانه های مدارس، تجهیزات مساجد و سرویس های بهداشتی سیار از جمله اقداماتی بوده است که توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در استان ایلام صورت گرفته است.

فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی سپاه، ادامه داد: تا به امروز ۶ هزار و ۵۱۷ پروژه عمرانی و ۲۸ هزار و ۸۴۲ پروژه غیر عمرانی و در مجموع ۳۵ هزار و ۵۹ پروژه عمرانی و غیر عمرانی با اعتباری بالع بر۱۸۰ میلیارد و ۸۱۵ میلیون تومان در استان ایلام انجام شده است.

وی، با بیان اینکه اقداماتی که سپاه استان ایلام در بحث کمک های مومنانه و مبارزه با کرونا انجام داده است قابل تقدیر است، گفت: از همه مسئولان و کسانی که در این استان مردم را با اجرای طرح های و پروژه های عمرانی و غیرعمرانی که در زندگی و معیشت مردم نقش اساسی دارد و مردم را خوشحال می کند، با مردم داری و مردم دوستی در امر محرومیت زدایی مشارکت دارند، تقدیر می کنم.

سردارحزنی، با تاکید بر اینکه کارهای بزرگی در استان دنبال می شود و ما هم به عنوان پشتیبان حمایت های لازم را انجام می دهیم، تصریح کرد: سپاه در محرومیت زدایی مسئولیتی برعهده ندارد و این رسالت پاسداری ما هست که در این زمینه فعالیت می کنیم و محرومت زدایی در نقاط مختلف کشور دنبال شود، مسئولیت امر محرومیت زدایی وظیفه دولت است ولی ما در کنار دولت برای جیران عقب ماندگی ها قرار داریم.

فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی سپاه، با اشاره به طرح های بزرگ محرومیت زدایی در استان ایلام، ابراز کرد: مهم ترین این طرح ها در حوزه آب و اشتغال است و امروز یکی از طرح هایی که توسط سپاه از یک کار نشدنی تبدیل به یک کار بزرگ شده است بازدید می شود و واقعا در اجرای این پروژه شعار ما می توانیم را در منطقه اجرا کرده ایم، امسال کارها و برنامه های بزرگی در حوزه محرومیت زدایی در استان انجام می شود و همه این طرح ها نیز مورد حمایت تائید ما قرار دارد.

حزنی، ادامه داد: سپاه پاسداران در بحث کرونا با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، آستان قدس رضوی، کمیته امداد و بنیاد مستضعفین ستادی را تشکیل داد که محور اقدامات این ستاد کمک های مومنانه بوده است و مقرر شد که ۳ میلیون ۵۰۰ سبد حمایتی تهیه و توزیع شود که بر اساس گزارشات تا امروز در مرحله اول نزدیک به ۱۰ میلیون سبد حمایتی در قالب رزمایش کمک مومنانه در سراسر کشور توزیع شده است.

بازدید از قنات امیرآباد مهران، افتتاح ۱۶۰ باب واحد مسکونی محرومین و حضور در روستای سیرانه و بوسانه ملکشاهی از جمله برنامه های سفر سردار حزنی با حضور سردار شاکرمی، فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام و مدیرکل کمیته امداد استان و سایر مسئولان استانی است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها