یخبندان در ایلام و بلاتکلیفی تعطیلی مدارس در روز شنبه

امروز بارش برف بیشتر مناطق استان ایلام را فرا گرفت، طبق اعلام هواشناسی فردا دمای بیشتر مناطق استان زیر صفر خواهد بود ولی هنوز تکلیف تعطیلی یا تأخیر مدارس استان اعلام نشده است.

یخبندان در ایلام و بلاتکلیفی تعطیلی مدارس در روز شنبه

امروز بیشتر مناطق استان ایلام به خصوص مناطق شمالی استان شاهد بارش برف و باران بودند. شهروندان مرکز استان یعنی شهر ایلام نیز شاهد برف بودند.

با توجه به اعلام هواشناسی مبنی بر یخبندان و اینکه دمای استان فردا به زیر صفر درجه خواهد رسید، بسیاری از خانواده‌ها برای مدرسه رفتن یا نرفتن دانش آموزان در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

تعدادی از شهروندان و مخاطبین در پیام‌هایی خواستار اطلاع‌رسانی مدیریت بحران به دلیل برودت هوا شدند.

فردا صبح تصمیم خواهیم گرفت

سعید کریمیان مدیر کل مدیریت بحران استانداری ایلام نیز در گفت و گو با رسانه‌های استان اظهار داشت: بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی استان دمای هوای برخی از مناطق استان فردا صبح زیر صفر درجه خواهد بود.

وی افزود: تا این لحظه تصمیمی مبنی بر تأخیر یا تعطیلی مدارس و ادارات استان اتخاذ نشده است.

کریمیان ادامه داد: هر گونه تصمیم‌گیری در این خصوص پس از اعلام هواشناسی و با هماهنگی استاندار ایلام، فردا صبح قبل از آغاز فعالیت مدارس و ادارات اتخاذ و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

صبح دیر است

تعدادی از شهروندان که ساکن ایلام هستند و محل کار و خدمت آنها در شهرستان است، از مدیریت بحران استانداری ایلام خواستند زودتر تصمیم خود را در خصوص تاخیر یا تعطیلی مدارس یا ادارات اعلام کند

این شهروندان اعلام داشتند حدود ساعت ۶ صبح باید از منزل خارج شوند و در این زمان نمی‌توانند از تصمیم مدیریت بحران استانداری ایلام مطلع شوند و دچار سردرگمی می‌شوند.

اطلاعیه روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان ایلام

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان ایلام نیز اعلام کرد: با توجه به کاهش دما و برودت هوا شهروندان محترم نسبت به عایق بندی کنتور و لوله‌های آب که در فضای باز هستند اقدام و در صورت بروز هرگونه حادثه در انشعابات آب و فاضلاب، مراتب را به مرکز ارتباطات مردمی ۱۲۲ این شرکت اعلام کنند.

تردد خودروها در محورهای کوهستانی و شمالی ایلام فقط با زنجیر چرخ

رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: با توجه به بارش برف و شرایط جوی حاکم در اکثر جاده‌های مناطق کوهستانی، پلیس از تردد خودرو فاقد زنجیر چرخ در این محورها جلوگیری می‌کند.

سرهنگ رضا همتی زاده با اعلام این خبر اظهار داشت: امروز شاهد بارش برف در محورهای مواصلاتی و سطح شهر ایلام بودیم، که این بارش برف در مناطق کوهستانی دارای بار بیشتری است که می‌طلبد رانندگان قبل از هر چیز از تردد غیر ضروری در این محورها خودداری و در صورت ضرورت به سفر حتماً تجهیزات زمستانی خود را به همراه داشته باشند.

وی افزود: با توجه به بارش باران در دیگر مناطق گرمسیری استان رانندگان سعی کنند با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی حرکت کرده و مراقب لغزندگی سطح اینگونه جاده‌ها باشند.

رئیس پلیس راه استان ایلام خاطرنشان کرد: هم اکنون تیم‌های پلیس راه در مسیرهای کوهستانی و برفگیر استان حضور دارند و رانندگانی که تجهیزات زمستانه و خصوصاً زنجیر چرخ به همراه نداشته باشند از ادامه حرکت آنها جلوگیری خواهد کرد.

منبع: مهر

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها