وزیر انرژی عربستان:

عربستان نخستین نیروگاه هسته‌ای اش را تاسیس می‌کند

وزیر انرژی عربستان از طرح کشورش برای تاسیس نخستین نیروگاه هسته‌ای خبر داد.

عربستان نخستین نیروگاه هسته‌ای اش را تاسیس می‌کند

به گزارش واس، «عبدالعزیز بن سلمان»، وزیر انرژی عربستان سعودی در کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین اعلام کرد که ریاض قصد دارد نخستین نیروگاه هسته‌ای را برای کمک به توسعه ملی تاسیس کند.

وی بر تعهد عربستان به سیاست ملی انرژی هسته‌ای خود که بالاترین استانداردهای شفافیت، اطمینان و ایمنی را تضمین می‌کند، تاکید و تصریح کرد که ریاض به سهم مثبت انرژی هسته‌ای در امنیت انرژی و منافع اجتماعی و اقتصادی آن معتقد است. 

وزیر انرژی عربستان تصریح کرد: « ریاض بر اساس این رویکرد در تلاش است تا با همکاری نزدیک با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر اساس بهترین تجربیات بین‌المللی در این زمینه، استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای را در زمینه‌های مختلف توسعه دهد و از مشاوره‌های تخصصی آژانس در زمینه توسعه زیرساخت‌ها و قابلیت‌های انسانی از جمله پروژه ملی انرژی هسته‌ای و ساخت نخستین نیروگاه هسته ای در کشور بهره مند شود. 

وی گفت: «عربستان بر اهمیت تلاش‌های بین‌المللی و هماهنگی این تلاش‌ها برای اجرای مفاد معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای تأکید می‌کند و مقابله با گسترش سلاح‌های هسته‌ای در خاورمیانه و اجرای کامل قطعنامه شماره ۱۹۹۵ برای ایجاد منطقه عاری از سلاح هسته‌ای در منطقه را ضروری می‌داند. 

منبع: ایلنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • بامیه
    0

    مال ما بومیه

  • رابی
    0

    انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست ✊️✊️✊️✊️✊️

  • من
    0

    بده روسیه برات درست کنه اینقدر خوبه از بچه ها بپرس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها