ماجرای قبض‌ های نجومی برق چه بود؟

سخنگوی صنعت برق کشور در خصوص نجومی شدن قبوض برخی از مشترکان صنعت برق توضیحاتی را ارائه داد.

ماجرای قبض‌ های نجومی برق چه بود؟

مصطفی رجبی مشهدی، با اشاره به اعتراض برخی از مشترکان به قبوض نجومی برق خود گفت: حدود ۱۵ درصد مشترکان، بین الگوی تعیین شده تا دو برابر الگو، مصرف داشته‌اند، برای این دسته از مشترکان علاوه بر افزایش سالانه ۷ درصد تعرفه، ۱۶ درصد افزایش تعرفه به دلیل مصرف بالاتر از الگو محاسبه شده و در مجموع ۲۳ درصد افزایش تعرفه در قبض آن‌ها اعمال شده است.

او ادامه داد: با بررسی قبض‌های صادرشده امسال در شرکت توانیر مشخص شده که حدود ۸۲ درصد یعنی ۲۵ میلیون مشترک کمتر از الگوی تعیین شده در مناطق معتدل و ۳۰۰ کیلووات ساعت مصرف برق داشته‌اند که برای این گروه از مشترکان فقط ۷ درصد افزایش سالانه بر اساس مصوبه دولت اعمال شده که قبض برق عمده این مشترکان رقم بسیار پایینی است.

سخنگوی صنعت برق کشور تصریح کرد: امسال هم با توجه به افزایش دما و آغاز زود هنگام فصل تابستان مصرف برق به شدت افزایش پیدا کرده است.

رجبی مشهدی اضافه کرد: صورت حساب برق مشترکان طبق مصوبه هیئت وزیران که سالیانه ۷ درصد و برای مشترکان پرمصرف که الگوی مصرف را رعایت نمی‌کنند، ۱۶ درصد محاسبه و پرداخته خواهد شد.

او گفت: مشترکانی که مازاد دو برابر الگوی هر منطقه مصرف دارند، میزان مازاد مصرف‌شان با متوسط خرید برق از نیروگاه‌های تجدیدپذیر محاسبه می‌شود که فعلا ۸۰۰ تومان بابت هر مگاوات است. از تعداد ۳۰ میلیون مشترک قبوض ۸۵۰ هزار مشترک بر اساس نرخ خرید برق از نیروگاه‌های تجدیدپذیر تعیین می‌شود.

سخنگوی صنعت برق در پایان گفت: در حال حاضر ۸۲.۵ درصد مشترکان برق زیر الگوی مصرف هستند و فقط افزایش ۷ درصدی تعرفه را در قبوض خود داشته‌اند، ۱۷.۵ درصد مشترک پرمصرف هستند و از این میزان ۲.۶ درصد مشترکانی هستند که مازاد بر دو برابر الگو مصرف دارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 24
  • هلن
    0

    به این مقدار هم راضی نباشید

  • مهدی
    0

    چرا دروغ میگویی قبض ماه خرداد اینجانب ۱۰۰ هزار تومان بود که برای تیر ماه ۵۰۰ هزار تومان محاسبه شده است ۵۰۰ درصد افزایش

    نظرات شما -
    • غلامرضا
      0

      این کذاب ها اگه یک مبلغی رو از یه عده ای نمیگیرند یا به اصطلاح رایگان کردن در عوض با این طرح چند برابر از بقیه میگیرند، کلا در حال فکر کردن هستند که از چه راهی میتونیم از ملت بیشتر بچاپونیم، مخصوصا این روزا که دارآمد ارزی هم ندارن

    • بسیج عاشق رئیسی
      0

      ۵۰۰ هزار تومان برابر ۱۶ دلار یکماه روزی نیم دلار ، کجا جهان و عالم هزینه برق روزی نیم دلار ، کفر نعمت نکنید

    • م
      0

      دروغ شاخدار نگو.ابلهان باورکنید

  • م ا
    0

    هزینه اتلاف 30 درصدی انرژی در شبکه فرسوده توزیع برق ایران را از گرده ملت شهیدپرور میگیرید. خدا لعنتتون کنه البته الان خدا ما را لعنت کرده که دچار شما شده ایم.

  • ایرانی
    0

    با شناسایی ویلاهای وبرجهای آنچنانی درتهران ومناطق ییلاقی که قیمت خانه های آنها میلیاردها تومان است دلیلی ندارد ازبرق یارانه ای استفاده کنند. این افراد متمول که هم فضای کافی وهم پول زیادی دارند بایست با بالابردن تعرفه های برق حتی چند برابر هزینه تمام شده آنها را مجبور کرد در تولید برق خورشیدی در زمین‌های خود ویا دریک منطقه مشترک مشارکت کنندوتازمانی که دراین امر مشارکت نکنند وبا سرمایه خود برق خورشیدی تولید نکنند تعرفه آنها عادی نشود. بدین ترتیب هم تولید برق افزایش میابد وهم توزیع یارانه های انرژی به عدالت نزدیک می‌شود.

  • یا حق
    0

    هر ایرانی حداقل روزانه 5 ساعت تابستان حق استفاده از کولر را داشت و هر بیسوادی هم می فهمد که با این میزان مصرف کولر، ماهانه تا حدود 600 کیلووات مصرف هم نرمال و طبیعی است... قصد گرفتن پول هنگفت و سرکیسه کردن مردم را دارید؛ و الگوی مصرفی وهمی و خیالی تعریف کرده و بدنبال افزایش درآمد از ناحیه فروش برق هستید؛ خوب، پولتان را بگیرید. ولی شرف و وجدان و ادب و انسانیت داشته باشید و افرادی که با نهایت صرفه جویی مصرف ماهانه تابستانه اونها زیر 600 هست فحش نداده و او را فرد پرمصرف نخوانید... این 82 درصد هم ادعای دروغی است که حتی گوینده هم باوری به آن ندارد.... کدام اداره برق صد متری، ماهانه کمتر از ۶۰۰ تا مصرف دارد....؟!

  • کارشناس در همه امور
    0

    برق صادراتی هم هرچه بیشتر صادر کنید قیمت میبرید بالا یا این مسخره بازیها واسه مردم ایرانه.پول برق صادراتی رو به خاطر تحریم نمی تونید از عراق بگیرید.ظلم پایدار نمیمونه.

  • شهرام.ر
    0

    آب و برق را مجانی خواهند کرد نه فقط دنیا بلکه آخرت ما را هم بهتر میکنند !! البته چهل و سه سال زمان برای این کار کافی نیست.

  • ناشناس
    0

    فقط دروغ ميكويند اين دولت وآن دولت ندارد ،دروغ ودروغ وباز هم دروغ خسته نميشوند وحيا هم نميكنند

  • شهروند شبراز
    0

    عملاً دولت جمهوری اسلامی در حال سیاستی است که فقط حمایت مستکبران در بر می گیرد و مستضعفین را از استفاده امکانات روز محروم می کند و این خلاف آرمان انقلاب و انتظارات مردم است چرا که مردم خون دادند که تحقیر نشوند بنزین ۳۰۰۰ تومانی استفاده مستضعفین از ماشین شخصی را محدود کرده و راه تفریح و شادی آنها بسته است برق کیلو وات هفت صد تومانی دیگر قشر متوسط هم قادر به استفاده از امکانات روز مثل اسپلیت دیگر نیستند و منازلی که برای آنها کولر آبی پیش بینی نشده است باید در گرمای تابستان جان دهند زیرا که به عدالت جمهوری اسلامی گرفتار شده اند

    نظرات شما -
    • ع
      0

      مصرف بیشتر = هزینه بیشتر بسیار منطقی است.

  • عادل
    0

    این ملت حقش هم اینها هست بدوبدو پای صندوق رای از نفس کشیدن هم کنتوری کدایی بکنید راست میگن امریکا هیچ ِ

    نظرات شما -
    • شبنم
      0

      هر کس زیاد مصرف می‌کند باید هزینه بدهد چه ربطی به صندوق رای دارد مگر در همه جای دنیا برای مصرف هزینه نمی‌گیرند.

  • علیرضا داودی
    0

    مسولان قبل از سال ۵۸¡¡¡¡¡¡ بپا خیزید و رژیم دیکتاتور پهلوی را سرنگون کنید که نفت ملت ایران را مجانی در اختیا اجانب میگذارد نفت مال ملت است.شاه نباید ملت را چپاول کند..واگر رژیم سرنگون شد(رژیم شاه) حکومت اسلامی اب برق بنزین را مجانی در اختیار ملت قرار خواهد داد.. واما هم اکنون باید باید وعده الوفا اگر این وعده بزرگ تحقق پیدا نکند روح امام بزرگوار ازین اقایان که در منسب قدرت هستند ناراحت خواهند شد...وعده الوفا..

    نظرات شما -
    • ایرج
      0

      بدون سند و مدرک اراجیف نباف.

  • بسیجی عاشق رئیسی
    0

    کدام نجومی میانگین قبض ها برق ۳۰۰ تا ۴۵۰ هزار تومان برابر ۱۳تا ۱۸ دلار ماهی در اورپا حدود ۵۰۰ یورو در چین ۸۰۰ یوان در آمریکا ۱۶۰ دلار والله برق در ایران مفت مفت

  • علی
    0

    دزدی شاخ دم ندارد ماه قبلی حدود300 تومان امد یعنی اول گرما خرداد تیر متاسفانه شهریور 950هزارتومان امد مصرف دوبرج قبلی با بعد فرقی نداشت ولی عدد دوبرابر شده بود دروع نگویید دزدی دارید میکنید

  • شیرتوشیر
    0

    قبض برق من ۴۹۰هزارتومان آمد رفتم اعتراض کردم گفت اسپلیت داری گفتم ندارم گفت کولر آبی داری!؟؟ گفتم ازاین ببعد اینم خاموش میکنم لامپ هم خاموش میکنم یخچال هم همین طور چرا به حکومت انقلابی جهادی فشار بیاد خاک بر سر من . من برم زیر تریلی

  • کم مصرف
    0

    قبض برق ما پولش ۵۵۰۰ تومن شده بود

  • یکی از مردم
    0

    پول ماینرهای چینی رو از مردم ایران میگیرند ارباب کم داشتیم چینیها هم اضافه شدند!!!! نه شررررررررررررررررررررررقی نه......!!!

  • احمد
    0

    از پر مصرف ها باید پول نجومی گرفت .

  • سهراب
    0

    چرا دولت باید برای پر مصرف ها چه در برق و چه در بنزین یارانه دهد؟چرا مصرف سرانه برق در ایران سه برابر میانگین مصرف در چين است؟چرا میل به مصرف در ایران بیشتر از میل به تولید است؟چرا همیشه باید یک عده تولید کننده باشند و بقیه مصرف کننده؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها